Vad gör vi den CIV (104)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åska här med, fick just notis från åskvakt när jag läste om er andra med åska.
Ska jobba från stallet idag pga vård av lamm. Hoppas jag iaf, så han inte dött i natt.

Morgonbestyr avklarade och nu är det dags för tekopp och allmänt slöande en stund :up: Surrade med den oömma modern igår, som av någon anledning fått för sig att plågan hållit sig borta sen trippen in till akuten och det är ju så långt från sanningen som man kan komma, den är högst närvarande men hålls under hyfsad kontroll medelst medikamenter.

Det slog mig under det samtalet att det är lite "lustigt" att när remiss skickades till ct'n så gick det väldigt fort att få en tid, men när den då visade "område med misstänkt avvikande attenuering i grå substans" och remiss skickades för en mr, så de kan kika närmare på det där fyndet så sitter det i tjära. Om det hade varit tvärtom, så hade det varit mer logiskt kan jag tycka och sen tänkte jag på den där tråden för nojor och hur många i den som oroar sig för både verkliga och teoretiska hemskheter.

Jag tänker att jag är väldigt glad över att jag inte är så brydd eller har anlag för ångest och sådant, för att veta att där finns en avvikelse och behöva vänta i den dryga månaden (lär bli avsevärt längre väntan än så misstänker jag) som gått sedan remissen skickades på att få det vidare kollat torde vara ren tortyr för många och även om jag själv inte mår dåligt av det, så tycker jag nog, just med tanke på hur många som skulle må dåligt av den vetskapen att väntetiden för uppföljning av märkligheter i hjärnan borde vara avsevärt kortare.

Personligen är jag helt säker på att vad än de sett säkerligen är något helt normalt eller på sin höjd är en "rest" från nån uråldrig skada, med tanke på hur skadebenägen jag varit genom livet. Speciellt i mina yngre år :D

sorry att jag återvänder till ämnet men...
försedde vågen med batteri och vägde mig. Total chock. Jag vägde ungefär 7 kilo mindre än jag trodde.

Men glädekänslan blev kort. De ringde och efterlyste mig från stan. Jag hade en guidning kl 9. Jag hade skrivit 11 i almanackan. :meh: De hade löst det, men jag skäms så in i bomben.

Jag sitter på altanen och jobba och de gick förbi en tant och stoppade in huvudet igenom häcken för att titta på ena hunden. Dafne skällde till och då stoppade tanten in huvudet ännu längre. Då kunde jag inte låta bli att uppmärksamma att jag satt där - ungefär tre meter ifrån - så jag bad henne sluta göra så eftersom mina hundar har integritet och inte uppskattar att folk stoppar in huvudet på deras tomt. Och, lade jag till, vi människor som bor här uppskattar det inte heller.

Jag tänkte betala några räkningar, men jobbdatorn funkar inte och den privata har inget internet där den står nu eftersom signalförstärkaren inte fungerar som den ska. Så jag skulle behöva flytta den privata datorn men det blir ju ett jäkla projekt. Och att använda mobilen för att betala räkningar är komplicerat.

Jag sitter på altanen och jobba och de gick förbi en tant och stoppade in huvudet igenom häcken för att titta på ena hunden. Dafne skällde till och då stoppade tanten in huvudet ännu längre. Då kunde jag inte låta bli att uppmärksamma att jag satt där - ungefär tre meter ifrån - så jag bad henne sluta göra så eftersom mina hundar har integritet och inte uppskattar att folk stoppar in huvudet på deras tomt. Och, lade jag till, vi människor som bor här uppskattar det inte heller.

Hade tanten vett att skämmas för sitt korkade beteende?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 530
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 274
Senast: Squie
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 224
Senast: tanten
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 234
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar