Vad gör vi den CIV (104)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag brukar räkna längden minus 110, tycker det är en bra riktlinje för normalvikt med visst spann åt ena eller andra hållet beroende på kroppstyp och träningsgrad.

Da skulle jag vaga lika lite som nar de la in mig pa Huddinge for att jag ansags Anoretic. Vilket jag inte var egentligen. Jag at massor, jag blir bara inte hungrig som andra manniskor sa jag glomde manga mal.:o

Numera ar jag tant men har fortfarande mycket tunn benstomme och ar tamligen otranad ... och bor vaga 8-10 kg mer. (ungefar 4kg mindre an jag vager:o)

Kanske lite övermodigt att som inte helt frisk i värmen dricka dåligt, dra på sig heltäckande kläder och dra ut i skogen och leta svamp. Särskilt när man måste upp och ner för berg etc.
Nu kallduschad, intagit resorb och dragit igång fläkten hoppas jag yrseln försvinner. Vill ner och göra kantarellmacka! 😍

Naaam!
FF0ECE93-2906-43BE-A8A3-11AB61D7525F.webp

Efter alla de här vikt-inläggen känner jag att jag kanske ska skaffa batteri till vågen i alla fall.
Har inte vägt mig på två år. Slutade när jag började med kortison. På två veckor gick jag upp sju kilo. Och ställde undan vågen.

Nu äter jag inte kortison längre och har dessutom tappat matlusten helt just nu. Tvingar i mig mat. Borde få mig att krympa. Det känns så på kroppen i alla fall.

Efter alla de här vikt-inläggen känner jag att jag kanske ska skaffa batteri till vågen i alla fall.
Har inte vägt mig på två år. Slutade när jag började med kortison. På två veckor gick jag upp sju kilo. Och ställde undan vågen.

Nu äter jag inte kortison längre och har dessutom tappat matlusten helt just nu. Tvingar i mig mat. Borde få mig att krympa. Det känns så på kroppen i alla fall.
Strunta i vågen! Lyssna på kroppen istället :up:

Da skulle jag vaga lika lite som nar de la in mig pa Huddinge for att jag ansags Anoretic. Vilket jag inte var egentligen. Jag at massor, jag blir bara inte hungrig som andra manniskor sa jag glomde manga mal.:o

Numera ar jag tant men har fortfarande mycket tunn benstomme och ar tamligen otranad ... och bor vaga 8-10 kg mer. (ungefar 4kg mindre an jag vager:o)
Ok, jag reviderar mitt svar, det är så länge sedan jag ens tänkte i de termerna.
Längden - 100 +/- 10 kg är det jag brukat räkna som normalspannet.

Lyssna på @Scata, strunta i vågen. Vill du gå ner är det bättre att du mäter dig istället för väger dig. :up:

... och efter alla de här vikt-inläggen känner jag att jag vill påminna om att det här är Vad gör vi-tråden, inte Vikttråden. Vidare diskussioner om BMI och viktnedgång tas med fördel där, så slipper de som kanske inte vill läsa om dylikt snubbla över det här.

/Mod

Bättre kväll ikväll, ligger i sängen och ska snart sova. Var hos en piercare tidigare idag (i smyg :o ) för lite info, men nu börjar jag slingra mig...får suga på det ett tag till. Ska ”bara” ta hål i öronen, but still!

Chipsen gnager i tanken igen men får ligga kvar i skåpet tills imorgon. Lite hungrig men bättre att sova nu!

Bättre kväll ikväll, ligger i sängen och ska snart sova. Var hos en piercare tidigare idag (i smyg :o ) för lite info, men nu börjar jag slingra mig...får suga på det ett tag till. Ska ”bara” ta hål i öronen, but still!

Chipsen gnager i tanken igen men får ligga kvar i skåpet tills imorgon. Lite hungrig men bättre att sova nu!
Jag har inte heller hål i öronen och har funderat på det :nailbiting::cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 530
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 274
Senast: Squie
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 224
Senast: tanten
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 234
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Söker hane för avel - Bichon