Vad gör vi den CIV (104)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kappahl har jag tittat på men hjälp vad tråkiga byxorna är för dem i större storlekar :eek: svart eller knallblåa jeans that's it :cautious:

De jag hittar med resår är tusen gånger roligare med alla möjliga färger och mönster :love: Bor i mjukisbyxor på vintern också :cool:
Samma här. Jeans funkar inte för mig, blir för trånga.
Sedan är min mage pga IBS-en ofta utspänd, så jag gillar inte för trånga byxor. Mjukisar blir det så fort det blir svalare

För två år sedan vägde jag 48 till mina 1.65 och var precis på gränsen mellan normal och undervikt.
Nu väger jag nog 60 pannor skulle jag tro. Om inte mer. Vågar ej kontrollera. Men alla kläder är iaf för tighta 🙄
Det var undervikt skulle jag personligen säga, typ modell-smal. Jag brukar tänka att de två sista siffrorna i längden är vad man ska växa ungefär. Dvs till dina 165 så skulle jag säga/tänka ca 65 kg.
Känns vettigt och lagom kan jag tycka.

Senast ändrad:
Har du kollat t.ex. Zizzi?

Googla "full size womens clothes" Finns en hel del kul.

:meh: Resår behöver verkligen inte betyda mjukisbyxor.
Majoriteten av mina brallor har resår. Får inte sällan beröm för mina snygga brallor. Gillar vida byxor och de har ofta resår.
Zizzi har jag inte hört om förut. Det ska jag kolla ... eller när jag behöver mera byxor :o:angel:

Och nejdå mina byxor jag har nu är med resår och vida och sköna men inte mjukisbyxor :love: Jag menade bara att när det blir kallare så byter jag till mjukisbyxor, skönast så också :D

Det var undervikt skulle jag personligen säga, typ modell smal. Jag brukar tänka att de två sista siffrorna i längden är vad man ska växa ungefär. Dvs till dina 165 så skulle jag säga/tänka ca 65 kg.
Jag brukar räkna längden minus 110, tycker det är en bra riktlinje för normalvikt med visst spann åt ena eller andra hållet beroende på kroppstyp och träningsgrad.

Det var undervikt skulle jag personligen säga, typ modell-smal. Jag brukar tänka att de två sista siffrorna i längden är vad man ska växa ungefär. Dvs till dina 165 så skulle jag säga/tänka ca 65 kg.

Möjligen om man är väldigt vältränad? För min del är det helt klart för mycket.

Ja, det är en bra metod :up: !

Vi svammas over av dem tidvis om man inte har en sadan. Det ar det enda som verkligen fungerar da de bor utomhus, men varje gang man oppnar en dorr valler det in stora mangder.

Jag sprutade giftigt bekämpningsmedel istället..

Fast om man har huset fullt med dem och staller ut en kopp (eller som min bild, en grej med hal i locket som jag fick av nagon) med vinager, socker, och en eller tva droppar av diskmedel forsvinner alla ner dar efter en dag eller tva och man slipper fruktflugor i fruktskalen eller diskhon.

Bifogade filer

• MdGA96TdT46yFxr1tNLGzg.webp
    MdGA96TdT46yFxr1tNLGzg.webp
    119,7 KB · Visningar: 6
Elaka elaka Lager! Drog fram kalastutan där själva tutan gått sönder men "snabeln" funkar. Försökte få igång lek med Tjockis-kissekatt, men hon blev helt förfärad och retirerade in under köksbordet för att glo med stora ögon. Försökte då med Massmördar-kisse istället som ansvarar för insektsutrotningen här hemma, men icke. Hopp åt sidan. Glo. Kränkt trippa iväg, blänga bakom sig och krypa in under soffan.

Övergiven och korthårig sitter jag här. :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 530
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 279
Senast: Squie
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 224
Senast: tanten
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 234
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.