Vad gör vi den CIV (104)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag sitter i vanlig ordning på altanen. Jag läser jobbrelaterad litteratur och dricker det sista av det vita vin som jag bunkrade inför sommaren. Egentligen hade jag tänkt mig ett kvällsdopp i Mälaren, men det känns som att det är väderskifte på gång och det blev raskt lite småkyligt.

Åh - äntligen :) ! Snart är jag ägare till en underbart vacker (och DYR :eek:!) Nordic Ware-kakform, modell Chiffon..... :love: Jag hade ju kvar halva presentkortet från tårttävlingen i våras, så nu slog jag till på Bagaren och Kockens rea. Ska bli SÅ kul att få baka vackra mjuka kakor i den :) !!

Var tvungen att googla, och fick ett plötsligt HA-begär!

/ Bakar aldrig kakor

Väder på ingång. Nyss blinkade det till bakom molnen och det mullrar lite. Mysigt! :love:

35776

Tog isär min tvättmaskin som slutat fungera innan jag skulle kasta den och köpa ny, tänkte det kunde vara intressant att se hur den ser ut inuti. Det visade sig vara en tiokrona och en enkrona som åkt ut i vattenpumpen som tömmer. Nu funkar den precis som den ska och jag slipper köpa ny och tjänade dessutom elva kronor :D
Lyckos! Jag gjorde samma sak före sommaren, men jag tjänade bara 2 kronor, en mutter och en slipsnål :cautious::meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 509
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 270
Senast: Squie
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 224
Senast: tanten
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 234
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar