Vad gör vi den CIV (104)

Status
Stängd för vidare inlägg.
På tal om värme.....min mans föräldrar bor i Bakersfield, CA....... Jag kollade just vädret för en vecka framåt, och det kommer att bli mellan 37 och 39 grader där varenda dag..... :crazy: :wtf:

Men Bakersfield SKA vara sa har varmt. Vastra Oregon inte alls. :cautious: Hos min kompis i Delhi Californien, bara lite norr om Bakersfield, ar det mellan 40 - 50*C storre delen av en mycket lang sommar. :wtf: (och dar borjar hundtraningen efter 8 pm varje traningskvall hela sommaren, och slutar inte forran frammat 4-5 pa morgonen.)

Men Bakersfield SKA vara sa har varmt. Vastra Oregon inte alls. :cautious: Hos min kompis i Delhi Californien, bara lite norr om Bakersfield, ar det mellan 40 - 50*C storre delen av en mycket lang sommar. :wtf: (och dar borjar hundtraningen efter 8 pm varje traningskvall hela sommaren, och slutar inte forran frammat 4-5 pa morgonen.)
Jo, jag vet att det är normaltemp...... Men det är ju ändå helt förfärligt - som en bakugn :wtf: !

Jo, jag vet att det är normaltemp...... Men det är ju ändå helt förfärligt - som en bakugn :wtf: !

Fast Bakersfield ar ju tillrackligt nara bade havet och bergstoppar for att kunna aka och fa lite lindring da och da ... och sa ar det i och for sig har ocksa. :p och hela California's "central valley". Jag gissar att det ar som overallt annars ... bor man med det blir havs och bergs resan av mycket sallan.
Men, "having said that", Det kanske ar dags att aka upp pa Mount Hood och vandra i snon ett tag. :)

Dricker kaffe och ska väcka barn. Insåg precis att jag kommer åka hemifrån 12.45 och komma hem vid 19. På den tiden ska jag hinna fika, följa med sonen på syntest, gå på åtgärdsmöte, träna gruppass och sen genomgång av maskiner på gymmet. Det verkade bättre när jag planerade ihop dagen än vad jag tycker att det gör nu :cautious:

Gårdagens eftermiddag gick i högt tempo: hem från jobbet ca 17, till Lund för att köpa ny cykel till dottern, hem och lämna cykeln, till stallet där 25-åringen gjorde oss sällskap, barnet red ponnyhingsten och sen mockade vi hagarna, tanka bilen, till vår favorit-sushi-restaurang där vi köpte en familjemeny (42 rejäla bitar), hem igen där jag svabbade golvet efter nattens saft-incident, duschade och åt.
Sen har vi alla sovit gott trots att det var varmt när vi la oss :(

Nåja, nu på morgonen var det ganska behagligt väder och jag sitter på jobbet sen en timme tillbaka. Tänkte gå hem tidigare idag, sisådär 15.15 eller så, eftersom hästarna ska skos. Dessutom är det en VIKTIG match ikväll!

Tur man läser sånt som intresserar en, dvs vintrådar! :D Jag fick i uppdrag att köpa en god champagne att ge bort till chefen och hans fru eftersom de gifte sig i somras. De är vinnördar så det är lite risky, men jag har bestämt mig för en Pol Roger Brut Vintage efter de goda omdömena. :idea: Lagom present när ett fint par tillslut gifter sig efter att ha varit ihop i 20 år, på bröllopsfesten var det bara den allra närmsta familjen.

Jag lovar att de kommer att tycka om den, den är enormt god :love:

Jag är så sjukt nervös för jag kommer att få hem främmande idag. Det är några som ska hälsa på min hanhund som de är intresserad av att använda i avel. Jag har aldrig i mitt vuxna liv haft besök av helt främmande personer så jag vet inte hur man "ska" göra i såna lägen. Jag har asperger, social fobi och gad bla. så detta är extremt jobbigt för mig. De har en bra bit att åka, +4 timmar och jag vet inte om man "ska" bjuda på något att äta? Grejen är bara att jag har, sen ett år tillbaka, dysfagi/sväljningsfobi så allt som har med ätande och dricka att göra är väldigt ångestfyllt för mig. Jag har det senaste året i stort sett bara levt på youghurt och välling. Jag klarar inte ens av att laga mat utan att få hemsk ångest. Men det känns ju väldigt otrevligt att inte erbjuda någon form av mat eftersom de har rest så långt, eller?

Jag är så sjukt nervös för jag kommer att få hem främmande idag. Det är några som ska hälsa på min hanhund som de är intresserad av att använda i avel. Jag har aldrig i mitt vuxna liv haft besök av helt främmande personer så jag vet inte hur man "ska" göra i såna lägen. Jag har asperger, social fobi och gad bla. så detta är extremt jobbigt för mig. De har en bra bit att åka, +4 timmar och jag vet inte om man "ska" bjuda på något att äta? Grejen är bara att jag har, sen ett år tillbaka, dysfagi/sväljningsfobi så allt som har med ätande och dricka att göra är väldigt ångestfyllt för mig. Jag har det senaste året i stort sett bara levt på youghurt och välling. Jag klarar inte ens av att laga mat utan att få hemsk ångest. Men det känns ju väldigt otrevligt att inte erbjuda någon form av mat eftersom de har rest så långt, eller?

Middag eller lunch hade jag inte förväntat mig om det inte var avtalat innan, men du kan kanske bjuda på mackor eller fika, och bara dricka kaffe/te/saft själv? Ursäkten att man precis har ätit tycker jag är helt acceptabelt (kan ju vara svårt att veta när någon kommer på minuten liksom).

Hoppas det går bra! :)

Tilägg; orkar du inte dricka heller så gör inte det. Men det är ändå trevligt att bli bjuden när man åkt långt.

En bulle eller kaka kanske?

Är otroligt nog vaken och spelar svintung hiphop medan jag brygger kaffe.
Insåg att jag just sjöng just med i följande:
"you're such a fucking hoe, i love it. I like my dick suck, I like a quick fuck. I like the hoe shit".
HELT OACCEPTABEL jävla text! :rofl: Ska reklamera till grannen som lagt in den på listan. Iofs tror jag att få texter skulle tåla en syning under luppen på "grannens bas"-listan :o

Senast ändrad av en moderator:

Kaffe eller te och lite fika räcker gott och väl! Du behöver inte äta något, utan häll upp en halv kopp te eller kaffe till dig. Det kan vara skönt att ha koppen att hålla i om du inte vet var du ska göra av händerna. :) Om du sedan dricker det eller inte bryr sig ingen om.

Packar det sista med sonen, de ska ut på hajk så vi kollade att allt var med. Jag packade lite extra mat i form av pizzabullar eftersom jag vet att det blir trevligast för alla om sonen äter. :idea:

Åh vad kul, hoppas de får en trevlig hajk! Haha jag är som din son ^^ maten är det viktigaste!

Jag tänker att det beror på hur lång tid de stannar hos dig... har ni inte sagt nåt innan om tex gemensam lunch så antar jag att de inte dyker upp hungriga... Jag minns dock en gång när jag följde med en vän som skulle sälja en hund och vi blev kvar där i typ 4 timmar om inte mer och ingen knystade ett ord om kaffe ens... då blev man både hungrig och det kändes lite konstigt faktiskt..

-------

Jag väntar på min mamma (dvs borde flänga runt o klä på mig o packa^^) som kommer snart, vi ska åka o äta lunch, kolla på våtdräkter och sen fortsätta till mormor och vara där över natten :).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 503
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 270
Senast: Squie
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 224
Senast: tanten
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 234
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar