Vad gör vi den CIV (104)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sjukt ändå att man vaknar upp och första tanken är att man borde kolla nyheterna vad det varit för skjutningar under natten. Det känns som att ngt måste göras, men vad och hur?? Snacka går ju liksom bra. Politiker går ut och skriver att "det är helt acceptabelt". Som att de flesta inte tycker det?? Är ju typ som att gå ut och uttala sig om att man ogillar cancer. Klart som fan de flesta gör det. Men vad gör man...?

Förundras lite över vår inbyggda känsla för grammatik.

Träffade en femåring igår. Hon talar fem språk, inte alla helt och fullt. Hemspråket är kurdiska.
Hon kom hoppsaskuttande och sa glatt "pappa ska koka äggar åt mig". Det är fullt logiskt att flera ägg skulle kunna heta äggar. Grammatik sitter i vårt undermedvetna.
Fascinerande.-

Sjukt ändå att man vaknar upp och första tanken är att man borde kolla nyheterna vad det varit för skjutningar under natten. Det känns som att ngt måste göras, men vad och hur?? Snacka går ju liksom bra. Politiker går ut och skriver att "det är helt acceptabelt". Som att de flesta inte tycker det??
Ja, vad ska de säga.

Om det vore simpelt att åtgärda skulle det inte finnas nåt skjutande. Men hur gör man?
:(

Jag är så sjukt nervös för jag kommer att få hem främmande idag. Det är några som ska hälsa på min hanhund som de är intresserad av att använda i avel. Jag har aldrig i mitt vuxna liv haft besök av helt främmande personer så jag vet inte hur man "ska" göra i såna lägen. Jag har asperger, social fobi och gad bla. så detta är extremt jobbigt för mig. De har en bra bit att åka, +4 timmar och jag vet inte om man "ska" bjuda på något att äta? Grejen är bara att jag har, sen ett år tillbaka, dysfagi/sväljningsfobi så allt som har med ätande och dricka att göra är väldigt ångestfyllt för mig. Jag har det senaste året i stort sett bara levt på youghurt och välling. Jag klarar inte ens av att laga mat utan att få hemsk ångest. Men det känns ju väldigt otrevligt att inte erbjuda någon form av mat eftersom de har rest så långt, eller?

Kan soppa fungera? Om ni inte har jättevarmt och lätt för dig att svälja? ☺.

Nu har jag haft möte med både min chef och vår VD och jobberbjudandet från konkurrenterna ledde till att de erbjuder mig samma tjänst här, fast ännu bättre. Så snart dimper det ner ett avtalsförslag hos mig till tjänsten som vår nya key account manager :bump: Tänk vad som kan hända när man vågar be om det man vill ha.

Nu har jag haft möte med både min chef och vår VD och jobberbjudandet från konkurrenterna ledde till att de erbjuder mig samma tjänst här, fast ännu bättre. Så snart dimper det ner ett avtalsförslag hos mig till tjänsten som vår nya key account manager :bump: Tänk vad som kan hända när man vågar be om det man vill ha.
Härligt! Stort grattis! 💃 🌸

Wohoo! Grattis! :banana:

Åskan drog bort så då vågar jag mig ut på en ridtur på min lunchrast. Ställde in all motion av hästar, hund och mig själv igår pga vädret så vill inte göra det även idag :cautious:

Hur trött är man om man gör reklammaterial för ett märke man inte haft förr och drämmer till loggan på första märket. Jag insåg det inte heller förrän det låg ute på båda insta och fb. Och delats av några ÅF.
Fick göra om allt och tänker nu ta en nap. Blev inte mycket sömn pga åska och blixt.
Så skönt att kunna ta sig en nap! Lyx!

Kl är 07.50 och kl 08.15 ska vi mötas upp för "staff party" minus "party". Vi ska ut på en båt charter runt ön. Se wild life, snorkla, få en historielektion om ön och barriärrevet!

Tyvärr ingen skymt av sol, bara moln, men hoppas det spricker upp. Blir ju enklare att se under vatten då!
Alltså :love:

Screenshot_20190829-173419_Slow motion editor.jpg

Screenshot från slow motion video

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 500
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 270
Senast: Squie
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 224
Senast: tanten
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 234
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar