Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är inte helt insatt men för mig att det är standard i de flesta länder utom i Skandinavien. I tex Tyskland tar man väl med sig hela köksinredningen.
Hur ser det ut i Storbritannien @GoLightly ?
När en vän köpte hus har jag för mig att hon fick förhandla med säljaren att de skulle lämna kvar köket, men jag vet inte vad som är standard. Däremot om man hyr så ingår allt (eller jag har aldrig sett något annat).
Jag pratade med några grannar från Spanien i somras, de sa att där lämnar man allt när man flyttar. Alltså soffa, köksbord, stolar, sängar, skrivbord, lampor och alla andra möbler man kan tänkas ha (hm, undrar om man lämnar glas, bestick och tallrikar med?). Vill man ta med något av de sakerna anses det som konstigt och ska förhandlas fram när man skriver kontrakt. Fast det kanske inte fungerar likadant i hela SpanienÄr inte helt insatt men för mig att det är standard i de flesta länder utom i Skandinavien. I tex Tyskland tar man väl med sig hela köksinredningen.
Hur ser det ut i Storbritannien @GoLightly ?
Usch, inte idag av alla dagar...Laddar för att åka till stan... #villinte
När jag skrev kontrakt hos mäklaren, gick hem igenom vad hörde till bostaden.
Tråkigt! Låter inte som någon bra start i det nya boendetJodå, det gjorde vi också. Men det hjälper ju inte om säljaren sen struntar i det.
Usch, inte idag av alla dagar...
Vi var till det berömda Köpis igår - där var det KAOS Kö ändå upp på E16 från Gävlehållet som stod still
Men jag var SMART och åkte bakvägar...