Vad gör vi? Del XCV

Är inte helt insatt men för mig att det är standard i de flesta länder utom i Skandinavien. I tex Tyskland tar man väl med sig hela köksinredningen.
Hur ser det ut i Storbritannien @GoLightly ?

När en vän köpte hus har jag för mig att hon fick förhandla med säljaren att de skulle lämna kvar köket, men jag vet inte vad som är standard. Däremot om man hyr så ingår allt (eller jag har aldrig sett något annat).

Dricker en kopp kaffe och försöker vakna till. Snart ska jag träffa en av mina bästa vänner som jag träffar alldeles för sällan.

När en vän köpte hus har jag för mig att hon fick förhandla med säljaren att de skulle lämna kvar köket, men jag vet inte vad som är standard. Däremot om man hyr så ingår allt (eller jag har aldrig sett något annat).

I Tyskland plockar de med sig köket även i hyreslägenheter. Som svensk känns det ju helt galet! De har visserligen ett lite annat system. Deras hyresrätter ligger egentligen närmare våra bostadsrätter när det kommer till vad man får göra i lägenheten och vilket ansvar du har för reparationer etc.

Edit: Det kan ju vara bra att läsa citerad text också, innan man svarar på ett inlägg. Inser att jag skrivit i princip samma sak som @karamelldrottningen :o

Är inte helt insatt men för mig att det är standard i de flesta länder utom i Skandinavien. I tex Tyskland tar man väl med sig hela köksinredningen.
Hur ser det ut i Storbritannien @GoLightly ?
Jag pratade med några grannar från Spanien i somras, de sa att där lämnar man allt när man flyttar. Alltså soffa, köksbord, stolar, sängar, skrivbord, lampor och alla andra möbler man kan tänkas ha (hm, undrar om man lämnar glas, bestick och tallrikar med?). Vill man ta med något av de sakerna anses det som konstigt och ska förhandlas fram när man skriver kontrakt. Fast det kanske inte fungerar likadant i hela Spanien :)

Usch, inte idag av alla dagar... :wtf:
Vi var till det berömda Köpis igår - där var det KAOS :yuck: Kö ändå upp på E16 från Gävlehållet som stod still :crazy:
Men jag var SMART och åkte bakvägar... :idea::p

Det var kaoz igår men enl rykten är det lugnt idag. Många har nog gjort klart sina julklappsinköp och dragit till ”landet” vid detta laget

Är i skrivande stund på väg ner till NK och har så att säga sonderat av innan med folk på plats :D

Dagens outfit var idag till en början leopardmönstrad blus, blommönstrad kjol och en leopardmönstrad päls. Kändes för minimalistiskt så adderade en storrutig kavaj. Min chef bara: öh ok nu när jag dök upp :rofl:

Jag insåg just att det redan är 22a December 😧, det betyder att imorgon kan man säga "imorgon är det julafton" och jag har inte julpyntat eller gjort något juligt än :nailbiting:

Jag har en julkalender med choklad, så jag skulle kunna börja med att fixa rätt antal kvar-dagar på den. Det är enligt den fortfarande den 12 dagar kvar :laugh:

Jag vet inte vad jag ska börja med, jag känner inte för att börja med något och jag orkar inte börja med något. Överväger därför att göra ingenting (och ändra mig i sista sekund och springa runt som en duracellkanin för att försöka hinna med allt :grin:), men kanske lyckas få med någon här sen på att göra något, och då blir det roligare eftersom jag inte är ensam :up:

Har ar det Morgon igen och jag sitter med morgonkaffet ... men inte riktigt redo att starta dagen annu. I dag ska skinkan bakas och det Mesta av ovriga maten fixas. I morgon ska RVn koras upp till ena sonen’s bostad sa vi ar redo for en lang intensiv jul dar jag inte behover jobba ihjal mig med mat.

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 086
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
83 84 85
Svar
1 694
· Visningar
45 838
Senast: sjoberga
·
Tjatter Dags för årets tråd! Vad ska ni äta för gudomligt? Hur firar ni? Jag och sambon är bortbjudna till vänner och har fått i uppdrag att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
10 123
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
392
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka