Vad gör vi? Del XCV

Hämtat ut lite paket på Ica och Turken.
Hämtade lite fiskar hos en kompis - en corys, en ancitrus, 4 kardinaltetror
Packat in de sista julklapparna. Lagt in sillen. Bakar nu en äppelkaka.
Ska städa hos landisarna efter maten
I morgon blir det vb och pumpracet i alla kar, så de får julfint

Jag har alltid haft skitlön, trots 7 år på universitetet. Under 24000. Förhoppningsvis vänder det nån gång och jag får ett jobb jag är utbildad för.
Nåja, under tiden försöker jag sätta undan mina minst 500 kr i månaden på ett investeringskonto. Men jag behöver ju något att leva av nu också.

Känns som slöseri med resurser :o men nu har de "hotat" mina föräldrar och stalkat reda på makens nummer.. Ja vi får se hur jag gör. Om de inte slutar när jag säger ifrån (för det har jag inte gjort) blir det polisanmälan.

Det är inte att slösa med resurser. Det här har definitivt gått för långt, det är ett sjukt beteende. Säg ifrån och blir det ett meddelande till ring polisen direkt.

Du har definitivt mer tålamod än vad jag har, jag hade lackat ur på dem för länge sedan :D

Skulle sträcka mig efter plattan.
Men vill inte störa
88345F2D-A669-4F7A-B86C-ACC10489679F.webp

Nu har tomtarna får tag i min mans numret också och börjar smsa honom. Folk! :rage:

Vilka märkliga människor du råkat ut för! Jag hade lite fräckt spärrat deras nummer (och bett make + föräldrar göra samma sak) och hänvisat till snigelposten om de vill något. Gör det lite bökigare för dem samtidigt som man inte stänger av kontakten helt (om det nu mot förmodan skulle dyka upp något relevant).

Vilka märkliga människor du råkat ut för! Jag hade lite fräckt spärrat deras nummer (och bett make + föräldrar göra samma sak) och hänvisat till snigelposten om de vill något. Gör det lite bökigare för dem samtidigt som man inte stänger av kontakten helt (om det nu mot förmodan skulle dyka upp något relevant).

Bra idé! Min adress har de förmodligen snokat upp så snigelpost borde funka för dem.
Ska nog göra så :)

Känns som slöseri med resurser :o men nu har de "hotat" mina föräldrar och stalkat reda på makens nummer.. Ja vi får se hur jag gör. Om de inte slutar när jag säger ifrån (för det har jag inte gjort) blir det polisanmälan.
Alltså - du behöver inte säga ifrån. Det är så totalt självklart att man inte beter sig sådär.

Det är stalkning och det är ett polisärende.

Tänk om misshandelsoffer skulle behöva säga "sluta" för att ha rätt att polisanmäla?

Anmäl!!!!!

Nu är lussebullar bakade och vi har pratat ikapp oss. Alltså - vi är proffs på lussebullar. :D Använder receptet från Rutiga kokboken - har inte hittat något bättre! Dock använder vi betydligt mer saffran än i receptet.

Jag fick julklappar - en pava bättre rött och ett litet paket för färglösa fattigmansdagar :confused:

:love:

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 086
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
83 84 85
Svar
1 689
· Visningar
45 775
Senast: Rosett
·
Tjatter Dags för årets tråd! Vad ska ni äta för gudomligt? Hur firar ni? Jag och sambon är bortbjudna till vänner och har fått i uppdrag att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
10 123
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
392
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka