Vad gör vi? Del XCV

Jag vaknade 2.20 typ och var pigg så nu kan jag inte sova (och jag borde inte surfa på nätet... jag vet). Dessutom var jag tvungen att göra hela kvällsrutinen som egentligen är rätt lätt och snabb. Men inte ikväll... har givetvis glömt i vilken väska/låda jag lagt tandställningen och ska hellst inte sova utan den mer än en natt. Men igår (fredags, så eg förrgår) tänkte jag "äsch, jag letar upp den imorgon på dagen" och idag (lördags, så eg igår) gjorde dumma jag inte det så det var bara att sätta igång och leta mitt i natten :up:. Jag tror grannarna under oss älskar oss, kan man med annat liksom? Eftersom jag eventuellt liksom inte var tyst som en mus när jag letade efter tandställningen och eventuellt kan vi orsakat att hela huset fått typ tio notiser i sin mobil under dagen :angel::angel:

Jag tror tack och lov inte huset är så lyhört egentligen. Vi har i alla fall inte hört grannarna på dessa två dygn vi bott här (och kusinerna bor i det exakt likadana huset jämte, det enda som hörs enligt dem är om man spelar elgitarr - men det har vi ändå ingen :cool:). Men vem vet, våra grannar kanske är bortresta nu i julstöket, eller är extremt tysta av sig :p

Skinkan ar bakad, rodbettorna inlagda, potatis salladen gjord (don't ask ... the family demanded:angel:), pepparkakorna inkopta :p, klapparna inslagna, glogg revbensspjallen haller pa att kokas, och jag tar igen mig efter en mycket upptagen dag med ett glas vin. Jag hittade ocksa en pase guacamole chips. :d Ooops.

Jag kan inte hitta min lilla pase med gloggkryddor :arghh: jag lamnade den formodligen hemma ... och vi ar i husbussen for vidare fard till sonen i morgon. Da jag ocksa glomde en julklapp hemma blir det en snabb tur hem i morgonbitti ... och en snabb tur till affaren innan jag aker hem. Tur jag har tid pa mig att fixa det som ska fixas.

Nu ska jag halla upp mer vin och samtidigt stracker jag mig efter stickningen :eek: :rofl:

ORKA bära iväg det till uthuset och källaren.......
Jag väntar på lagom kall vinter jag. :D

Just nu är pannrumsfrysen som mest välfylld. Vinterförrådet.... Den frostas av på sommarn när den är nästan ( :angel::angel::angel: ) tom.

Mina är faktiskt inte knökfulla, jag gjorde en rensning i höstas :up: Sedan har det ju gått åt av tunnbrödet också, det är nästan det som är mest platskrävande eftersom man måste vara lite försiktig med det så det inte blir smulor bara.

Skinkan ar bakad, rodbettorna inlagda, potatis salladen gjord (don't ask ... the family demanded:angel:), pepparkakorna inkopta :p, klapparna inslagna, glogg revbensspjallen haller pa att kokas, och jag tar igen mig efter en mycket upptagen dag med ett glas vin. Jag hittade ocksa en pase guacamole chips. :d Ooops.

Jag kan inte hitta min lilla pase med gloggkryddor :arghh: jag lamnade den formodligen hemma ... och vi ar i husbussen for vidare fard till sonen i morgon. Da jag ocksa glomde en julklapp hemma blir det en snabb tur hem i morgonbitti ... och en snabb tur till affaren innan jag aker hem. Tur jag har tid pa mig att fixa det som ska fixas.

Nu ska jag halla upp mer vin och samtidigt stracker jag mig efter stickningen :eek::rofl:
Jisses! Bra gjort!!

----
Själv kom jag precis hem från jobbet och borde ta tag i köttbullerullandet... jag kommer inte ha tid i morgon.
De andra ska börja sitt firande kl 13. Jag slutar jobbet kl 18 typ... och måste ju duscha och så efter...

Funderar starkt på att "göra en mia" :angel:. Vore ju inte första gången "jag får förhinder"

Screenshot_20181223-180531_Gallery.webp

Alltså - du behöver inte säga ifrån. Det är så totalt självklart att man inte beter sig sådär.

Det är stalkning och det är ett polisärende.
Jag vill bara flika in att det du säger inte riktigt stämmer. Just i stalkningsärenden behöver man tydligt uttrycka att kontakten inte är önskad för att polisen ska gå vidare med det. Jag har jobbat med många stalkningsmål och har nära kontakt med polisen i såna frågor och rekommendationen är alltid att skriftligt och tydligt avböja kontakt.

Just för att man inte ska behöva grotta i hur ”uppenbart” det är att kontakten inte är önskvärd.

Så ditt inlägg och råd är väldigt vanskligt.

Frukost med lussekatter som bakades igår :)
Tog det väldigt lugnt igår, kände mig febrig och har ögonlocksinflammation och em svullen led.
Det var bra gjort av mig :D
Idag mår jag mycket bättre och dessutom kunde jag lyssna på nyheterna utan att känna att allt går åt helvete, så jag börjar återhämta mig med.
Ska städa lite idag och baka pepparkakor och ungsbaka skinkan. Så klär vi granen ikväll.
Ser fram emot en lugn jul :heart

I år är mitt liv julfritt.:D

Jag har inte fixat något alls somkan betraktas som julmat. Gran brukar jag aldrig ha och äger en enda tomte. Det är en smutsig, väldigt liten keramikfigur som står i ett pannrumsfönster - kvarglömd av tidigare ägare.

Adventsstakar finns dock. För ljusets skull. Står framme tills det börjar ljusna om eftermiddagarna.

Jag vill bara flika in att det du säger inte riktigt stämmer. Just i stalkningsärenden behöver man tydligt uttrycka att kontakten inte är önskad för att polisen ska gå vidare med det. Jag har jobbat med många stalkningsmål och har nära kontakt med polisen i såna frågor och rekommendationen är alltid att skriftligt och tydligt avböja kontakt.

Just för att man inte ska behöva grotta i hur ”uppenbart” det är att kontakten inte är önskvärd.

Så ditt inlägg och råd är väldigt vanskligt.

Jag hade för mig att det är så.
Nu verkar de låta oss vara ifred så jag låter det vara.

Jo, det tycker jag :p. När vi byter från sommartid till vintertid (det är väl då man flyttar fram klockan 1 timme? Annars menar jag tvärt om) tar det sjukt lång tid för min hjärna att ställa om dygnet och det är ju också bara en timme. Väldigt konstigt att en timme kan orsaka så mycket "problem", för när jag reste över 6 tidszoner (till Kina, det är 6 timmar på våra sommartidsmånader och 7 timmar på våra vintertidsmånader) var det inga som hellst problem att ställa om dygnet :grin:

När jag reste till Japan så tyckte jag inte heller att tidsomställningen kändes så mycket. Men det var kanske lite mer spännande än att resa till Stockholm :p

Dags att sätta lite fart kanske....? Jag ska ju ha bjudning ikväll, så lite städning skulle nog inte skada...... ;)
Vackert med en vit jul, för en gångs skull :) ! Jag kommer att tända marschaller och ljus ute ikväll - det blir nog fint mot snön.....

Ångrar nästan att jag tog mig an att göra all julmat i år. Vart sent igår och idag lär det inte bli tidigare. Men men har nog mat så det räcker hela året ut, lär väl tröttna tillslut :p
Frågan är vad jag ska säga att de som kommer ska betala för sig (två som tjatar) men jag har verkligen ingen aning. 150 kr/person som symboliskt summa :confused:?? Idéer? 200 kr är det för mycket?

Frågan är vad jag ska säga att de som kommer ska betala för sig (två som tjatar) men jag har verkligen ingen aning. 150 kr/person som symboliskt summa :confused:?? Idéer? 200 kr är det för mycket?

"Betala vad ni tycker det är värt" hade varit min respons på såna som prompt ska betala, OM man inte sagt något uttryckligen på förhand i stil med "jag gör maten, men ni får bidra med en summa/person".

Har man sagt det, så beror ju summan på hur mycket mat som har gjorts och inhandlats för tillfället.

"Betala vad ni tycker det är värt" hade varit min respons på såna som prompt ska betala, OM man inte sagt något uttryckligen på förhand i stil med "jag gör maten, men ni får bidra med en summa/person".

Har man sagt det, så beror ju summan på hur mycket mat som har gjorts och inhandlats för tillfället.
Det är stora mängder mat -julbord. Jag sa att jag inte riktigt visste. De vill ha ett tydligt besked från mig och inget svammel. Den ena jobbar som kock så han är fullt medveten om hur mycket jobb det är med allt.
Jag tror jag säger 150/200 per skalle blir bra, välj själv eller nått

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 086
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
82 83 84
Svar
1 676
· Visningar
45 367
Tjatter Dags för årets tråd! Vad ska ni äta för gudomligt? Hur firar ni? Jag och sambon är bortbjudna till vänner och har fått i uppdrag att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
10 123
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
392
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka