Vad gör vi? Del XCV

Nu har tomtarna får tag i min mans numret också och börjar smsa honom. Folk! :rage:
Säger också polisanmäl! De har ingen rätt att stalka rätt på din mans nummer när de redan har ditt. Om de dessutom stalkat reda på din nya adress så har det absolut gått för långt! Vad ska de med den till (de ringer ju och smsar ändå liksom)?

Som det redan skrevs i tråden har du väldigt bra tålamod och definitift mer än jag någonsin skulle haft om jag råkat ut för samma sak. Jag vill typ inte ens tänka på vilka utbrott jag skulle fått om någon skulle ringa och smsa mig i tid och otid.

Idag har vi städat, slängt en massa på återvinningen, handlat julmat, varit på bio och sett Aquaman (riktigt bra :up:) och nu däckat i soffan med varsin kaffekopp. Blir nog någon film eller serie resten av kvällen.

Myser i hemmets ljuva vrå skulle en kunna säga. Köpte röda tulpaner på vägen hem och ställde på köksbordet.

4C1DEB3F-F028-49AC-B534-A8EB1C677AD7.webp

Idag har vi tagit helledigt. Det är svårt att göra det när vi båda arbetar ihop och det är mkt. Då blir det lätt att ngt smyger sig in. Men idag har igen av oss nämnt jobb alls. Bra!
Vi har handlat, förberett julmat och julbak och lyssnat på musik och druckit vin. Sen har jag fått behandling och vi har chillat i soffan med film. Så himla välbehövligt!
Imorgon är planen att leta upp en gran och hugga och fixa granris att lägga framför entreerna och lite annat julpyssel. Hoppas hinna till pålle med en sväng om jag inte är mer förkyld. Saknar min pys! :heart

I Tyskland plockar de med sig köket även i hyreslägenheter. Som svensk känns det ju helt galet! De har visserligen ett lite annat system. Deras hyresrätter ligger egentligen närmare våra bostadsrätter när det kommer till vad man får göra i lägenheten och vilket ansvar du har för reparationer etc.

Edit: Det kan ju vara bra att läsa citerad text också, innan man svarar på ett inlägg. Inser att jag skrivit i princip samma sak som @karamelldrottningen :o

Det låter lite omständigt att behöva flytta vitvaror, men samtidigt skönt att kunna välja själv vad man vill ha istället för att stå ut med ev billiga skitgrejer om man har en snål hyresvärd.

Jag pratade med några grannar från Spanien i somras, de sa att där lämnar man allt när man flyttar. Alltså soffa, köksbord, stolar, sängar, skrivbord, lampor och alla andra möbler man kan tänkas ha (hm, undrar om man lämnar glas, bestick och tallrikar med?). Vill man ta med något av de sakerna anses det som konstigt och ska förhandlas fram när man skriver kontrakt. Fast det kanske inte fungerar likadant i hela Spanien :)

Vad lustigt! Jag ska försöka komma ihåg att fråga min spanske man imorgon hur vanligt det är. I London är det vanligt att yngre människor hyr möblerat, men jag föredrar att ha mina egna grejer.

Min dygnsrytm har blivit något uppfuckad. Har pimplat kaffe hela dagen för att hålla mig vaken och nu kan jag inte sova. Smidigt. Man kan inte skylla på jetlag om man har rest en tidszon va? ;)
Jo, det tycker jag :p. När vi byter från sommartid till vintertid (det är väl då man flyttar fram klockan 1 timme? Annars menar jag tvärt om) tar det sjukt lång tid för min hjärna att ställa om dygnet och det är ju också bara en timme. Väldigt konstigt att en timme kan orsaka så mycket "problem", för när jag reste över 6 tidszoner (till Kina, det är 6 timmar på våra sommartidsmånader och 7 timmar på våra vintertidsmånader) var det inga som hellst problem att ställa om dygnet :grin:

Jag borde sova och tror att jag ska börja läsa lite inlägg på taggen politic på tumblr :up::cautious: Jag gillar visst lite självplågeri innan läggdags :grin:

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 086
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
83 84 85
Svar
1 681
· Visningar
45 535
Senast: Lilla
·
Tjatter Dags för årets tråd! Vad ska ni äta för gudomligt? Hur firar ni? Jag och sambon är bortbjudna till vänner och har fått i uppdrag att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
10 123
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
392
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka