Vad gör vi? Del XCV

Jag sitter i omvänd sits, säljaren plockade med sig tvättmaskin, element, hatthylla mm av den fasta inredningen men lämnade hela sitt bohag i ladan. Kul. Inte.

Men herregud! Jag fattar inte hur folk är funtade, de måste väl ändå inse att det finns liksom regler och avtal för sådant här... som man inte kan bryta mot hursomhelst. Hoppas det reder upp sig så snart och smärtfritt som möjligt :)

I princip ledig idag :)! Och ute snöar det igen.
Många som ska åka bort nu över julen, mer än vanligt? Nästan lättare att räkna vilka som inte ska åka bort.
Ska dricka lite te nu och bara ta det lugnt och sen efter lunchningen ta tag i operation julförberedelser :D

Nyss vaknat, sambon grejar i köket och sjunger julsånger (han hävdar att han inte kan sjunga, men har eg en jättebra röst. Tom när han bara tokar dig så låter det ändå bra :D ). Ska upp och få på mig lite kläder och ta tag i den här dagen. Det ska städas, handlas, slängas skräp och sedan blir det bio i kväll

Angående vad man tar med vid flytt och inte. Här i Aus är det standard att man tar med sin egen kyl, frys och tvättmaskin vid flytt. I alla fall här i QLD. Vet inte hur det är i lägenheter i större städer dock...

Min sambo tyckte det var smart när jag sa att i Sverige lämnar man i stort sätt alltid. Han undra då först typ "men om jag just köpt en ny kyl och sen flyttar till ett hus med gammal kyl...." men jag sa att då är ju priset på boendet efter standarden också... ahh smaaaaart

Angående vad man tar med vid flytt och inte. Här i Aus är det standard att man tar med sin egen kyl, frys och tvättmaskin vid flytt. I alla fall här i QLD. Vet inte hur det är i lägenheter i större städer dock...

Min sambo tyckte det var smart när jag sa att i Sverige lämnar man i stort sätt alltid. Han undra då först typ "men om jag just köpt en ny kyl och sen flyttar till ett hus med gammal kyl...." men jag sa att då är ju priset på boendet efter standarden också... ahh smaaaaart
Är inte helt insatt men för mig att det är standard i de flesta länder utom i Skandinavien. I tex Tyskland tar man väl med sig hela köksinredningen.
Hur ser det ut i Storbritannien @GoLightly ?

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 087
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
84 85 86
Svar
1 707
· Visningar
46 157
Tjatter Dags för årets tråd! Vad ska ni äta för gudomligt? Hur firar ni? Jag och sambon är bortbjudna till vänner och har fått i uppdrag att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
10 123
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
392
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka