Vad gör vi? Del XCV

Har suttit i telefonkö halva dagen för att fixa så att jag skulle kunna flyga ut idag istället. Kände mig hyfsat optimistisk men nu har de stängt av all flygtrafik igen. Tur att jag har laddat upp med mycket att läsa :p Håll tummarna för att jag kommer iväg, jag har inte träffat mina föräldrar på länge och ville så gärna fira jul med dem!

Samma for mig.
Ar ombokad till imorgon bitti (via Oslo) men blir lite nervos over att flygplatsen fortfarande inte ar oppnad - stangs det imorgon ocksa sa ar det ju en jaaaakla massa folk som ska ombokas...

Hoppas du kom iväg!

Hmm, ingen höjdare. Brukar kunna tåla ”allt” men efter fyra lussebullar har magen svält nästan till dubbel storlek. Låter som ett sågverk och kniper till mellanåt.
Jag har ju ätit lussebullar förut så detta är jättemärkligt
Nej, verkligen ingen höjdare :down:. Ja, det är lustigt att em helt plötsligt kan börja reagera på något en aldrig reagerat på innan. Det var likadant för min mamma första gången hon märkte av att hon nog inte tålde saffran, jag tror även hon kollade upp det på sjukhuset för att hon tyckte det var konstigt att helt plötsligt inte kunna äta lussebullar utan att magen blev konstig.
Hoppas din mage lugnar sig snart, det låter väldigt jobbigt att få den typen av reaktion på något en aldrig reagerat på innan.

Har suttit i telefonkö halva dagen för att fixa så att jag skulle kunna flyga ut idag istället. Kände mig hyfsat optimistisk men nu har de stängt av all flygtrafik igen. Tur att jag har laddat upp med mycket att läsa :p Håll tummarna för att jag kommer iväg, jag har inte träffat mina föräldrar på länge och ville så gärna fira jul med dem!

Hoppas du kom iväg!

Jag kom iväg!
Vis Oslo är jag ju hemma hos föräldrarna i Ystad :)
Tydligen är Gatwick öppet igen, håller tummar o tår för att du också kommer iväg!
Har du tittat på alternativa flygplatser?

På dig?
Om det inte vore så tragiskt och så krångligt för dig skulle jag bara gapskratta.

Håller med!
Dock installerade hon som bodde i min lägenhet allt åt mig. Tänk supersmart/teknisk tjej 25 år. Hon skulle lämna lite papper och en nyckel, tittade på mig och bara: ”vet du jag kopplar på wifi’t och tvn och det där”. Sen gick hon med kommentaren: ”alltså det är bara ringa om det är ngt du vet... tekniskt som inte funkar” (och tittade med visst medlidande på mig). Kände mig som den 95-åriga tekniskt inkompetente avlägsna släktingen ;)

:rofl:

Alltså - idag har jag inte gjort ett enda skapande grand.

Har kört två skottärror ved, lagat en lammrygg i ugnen och i övrigt mest suttit och glott på skärmen. Har massor att göra är hemma, det ser ut som ett bombnedslag. Väntar på att arbetslusten ska komma.

...kan det ha att göra med att jag slutat med järntabletterna :angel:

Läkaren skrev brev att man kan sätta in EPO om blodvärdet varit runt 90 ett tag. Jag har lyckats hålla det runt 100 med hjälp av Duroferon. Om det FINNS hjälp slutar jag gärna med det. Vi har haft en liten kamp. Diabetesläkaren vill att jag slutar med järntabletterna men erbjöd inget alternativ. Blodtransfusioner får jag inte eftersom jag reagerar för mycket.
Min allmänläkare föreslog EPO men det är itne han som "bestämmer". Diabetesläkaren har inte velat sätta in det.

Så jag bestämde mig för att experimentera. Tog blodprov och var utan järnet i 10 dagar innan. Hb låg på 91.
Ska ta nya prover den 27. Så jag tänker försöka stå ut med vimsighet, hjärtklappning, trötthet och andfåddhet tills dess. Det kommer att bli många timmar liggande på soffan......

Nu är tomtarna arga på mig för att de inte får igång sitt internet O_o herregud vilket folk..
Ursäkta, men wtf?! På DIG?! Det är väl sällan DITT fel att de är korkade som inte fattar att man behöver ett simkort i en router? O_o

Alltså... jag är mållös (heter det så?). Hur långt hade de tänkt gå? Om de bor kvar om, vi säger, 10 år och deras frys går sönder då, ska de kontakta dig då med och skylla på dig? :banghead:

Hoppas verkligen, för din skull, att de håller tyst snart och slutar kontakta dig för saker som enbart skett pga dem! :mad:

Senast ändrad:
Ja jag sparar allt. Jag är upprörd jag också, de beter sig så märkligt och jävligt. Hade det varit jag hade jag kollat städet först och hört av mig direkt. Eller struntat i det och städst själv när jag blir bjuden på en halv månadshyra.
Läst igenom några av smsen igen och det är verkligen konstigt...

Jag sitter i omvänd sits, säljaren plockade med sig tvättmaskin, element, hatthylla mm av den fasta inredningen men lämnade hela sitt bohag i ladan. Kul. Inte.

Okej, jag tror att jag skippar köpa en tv i julklapp igen.
Inte för kostnaden.
Utan för att jag just slagit in en :wtf: fy tusan, jag stod halvt nedböjd och mot slutet började mina ben att skaka :o (något som ni ryttare säkert inte känner igen sig i :cool::p) Inte igen! :rofl:

Samtidigt så känns det som att jag håller på att bli sjuk :arghh::cautious::wtf:
Och när jag frågade ömma modern "ska jag sitta vid julbordet och snörvla då?" Så svarade hon Ja! :cautious: Jag känner den varma omtanken :grin::laugh:

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 087
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
85 86 87
Svar
1 734
· Visningar
46 836
Tjatter Dags för årets tråd! Vad ska ni äta för gudomligt? Hur firar ni? Jag och sambon är bortbjudna till vänner och har fått i uppdrag att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
10 123
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
392
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka