Vad GÖR vi? Del XCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och lyssnar på Gotye - Somebody that I used to know. Har nynnat på den hela jäkla morgonen, så nu lyssnar jag i hopp om att få bort den från hjärnan :p
Å fy! Är allergisk mot den låten. Du har mina fullaste sympatier.

Kl

Det ska bli 20 grader här snart. Har stängt av alla (3 st som
Stod på) element samt luftvärmepumpen. Kändes som lägligt.

Kan inte bestämma mig för hur jag ska lägga upp dan... så istället blev jag sittande i soffan..
Jag behöver städa, åka till stallet samt åka på en bilutflykt som kommer ta ca två timmar. Tänkte först ta stallet och sen bilutflykten i samma veva.. Men sen kom jag på att jag brukar bli lite smutsig i stallet så då är det nog bättre att ta bilutflykt först så jag kan åka hem efter stallet. Men ska jag städa nu eller efter det...

Så här blev ena tröjan
IMG_20190420_141955.webp
Det är rejält med glitter!

JAG BLIR TOKIG!
I 5 jävla veckor har hissen varit avstängd pga renovering. Hela hissen skulle visst bytas ut. I förrgår kom den igång igen. Då upptäcktes det genast att ljudet (som säger vilken våning hissen är på) fungerar uselt, hissen stannar inte alltid i nivå med golvet utanför hissen, dörrarna halvstänger sig ibland när de håller på att öppnas, den stannar inte alltid för att folk ska kunna gå in i hissen och fan allt vad det är.

Och nu, nu FUNGERAR DEN INTE! Den står still på källarvåningen och åker absolut ingenstans alls.

Jag är så satans jäkla trött på att gå i trappor sjuhundratrettioelva gånger om dagen (bor på 6e våningen...) och vill bara ha en fungerande hiss! GAH! Varför alls byta ut den gamla om de inte ens kan ge oss en som fungerar i mer än 2 dagar?! :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead:

Det ar lordag morgon och jag sitter i husbussen med en kopp kaffe. I dag ska jag kora hem och tomma allt jag haft med mig och den stora sorteringen borjar. :cautious:
Naja ... det ar ju ingen storre bradska, sa jag tar helgen pa mig innan jag staller undan den igen.
Det ar dock lustigt sa mycket roligare det ar att packa in grejor i husbussen an att packa ut dem tillbaka in i huset.:meh:

Öppen fråga till ni som tar injektioner,
Jag har börjat ta injektioner av en medicin dagligen, och jag har inte mått så bra på evigheter!
Men jag får ilskna blåmärken där jag injicerar och får blåmärken över allt lätt. De står att man ska få blåmärken lätt av medicinen men varje gång och vid minsta stöt?
har någon annan samma upplevelse?
När jag stod på högre dos kortison fick jag blåmärken av precis allt.
Plus att min mage, där jag tar mitt insulin, såg ut som på en dalmatiner.

Jag betraktade det bara som ett estetiskt problem. I mitt fall är det bara jag som ser mig naken så jag brydde mig inte.
Generellt har olika personer olika lätt att få blåmärken. Har du inte fått blåmärken så lätt kanske detta känns väldigt ovant. Det kan vara vardag för nån annan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 537
Senast: malumbub
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 500
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 607
Senast: Grazing
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
4 055
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar