Den här dagen får följande betyg:
Plus lista:
+ för att mina business cards var redo och ser bra ut
+ för att vi lyckades flytta en massa utrustning till organisationen som äger den
+ för att min vän var awesome och hjälpte mig
+ inte gravid idag heller, jag hoppas det håller i sig i många år
Minus lista:
- på personen som skulle ha flyttat utrustningen inte redan gjort det för flera månader sedan
- på personen nämd ovan som tydligen har SNOTT en hel låda med nycklar från mitt förra lab, inkluderat nycklar till det labbets skåp med utrustning i
- på samma person igen som inte svarar på meddelanden så att jag nu måste gå och köpa nya lås till våra stationer så att vi kan klippa upp låsen som är på dem i morgon
- vi drar den där personen igen, som prioriterat sig själv och inte själva projektet och skitit i våra andra och redan etablerade forskningsparker och istället valt en logistiskt jobbig och snordyr ö som hen ville ha data från (ett besök kostar liksom 2/3 av den budget vi hade kvar för transport vilket personen var medveten om och sist jag såg dem så påstod hen att kostnaden låg på mindre än hälften av vad den faktist är)
- den här personen igen som sprungit iväg med en del av våra anslagspengar och varken skickar oss kvitton eller ger tillbaka pengarna
Det är helt enkelt snortdyrt att vara snäll och försöka hjälpa personer (för oh ja, hela sagan är för att personen pushade och ville vara med på projektet i ett försök att rädda sin karriär. Eftersom chansen var hög att personen fallit offer för en ojuste chef (inte ovanligt inom akademien) så bestämde jag mig efter ett tag för att säga ja och hjälpa personen).