Vad GÖR vi? Del XCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
När man måste köra trucken. Fasa!😳
97D0B1AA-E81D-460A-8F73-A118F35E9C16.webp

Har du inte behov av östrogen skulle jag skippa dem. Det som fungerat bäst för mig är Premeno duo, man gör först en kur och sedan lite nu och då för att hålla igång det hela. Repadina är samma sak men vansinnigt mycket dyrare (Premeno finns i Sverige nu också men jag köper från Tyskland, det är billigare). Multigyn Liquigel eller Actigel funkar också för underhåll men det behövs en "kur" av de andra för att det ska funka.

Edit: Eftersom jag är en klimakteriekossa också kör jag med östrogen ibland men ja... behövde jag inte skulle jag inte göra det :cautious:
Efter att ha läst lite mer, så låter det lite väl läskigt (haft en nära släkting med bröstcancer och så) och det lät lite lättvindigt av BM att rekommendera bara sådär efter att ha läst bipacksedeln. Brukar köra med Multigyn, men det var intressant det du skrev om en annan kur för att underhållet ska funka. Tack!

Jag fick ett påskägg på jobbet idag. Sen har jag ätit ute och shoppat osv ... undra om det var någon lättsmält choklad i det där ägget :o:angel:

Efter att ha läst lite mer, så låter det lite väl läskigt (haft en nära släkting med bröstcancer och så) och det lät lite lättvindigt av BM att rekommendera bara sådär efter att ha läst bipacksedeln. Brukar köra med Multigyn, men det var intressant det du skrev om en annan kur för att underhållet ska funka. Tack!

Jag tycker att Premeno Duo funkar fantastiskt bra och det är ju som sagt inget potentiellt farligt i dem. Det kan svida första gångerna om man är väldigt torr och har sprickor men det känner du säkert igen från Multigyn (det sved på mig första gången jag använde det, hade ingen Premeno hemma och det blev lite akut).

Jag fattar faktiskt inte varför BM rekommenderade östrogen till dig. Fine om man har brist på det (som jag, blir ju 46 i år) men mot torrhet rakt av? Nej.

Har deklarerat och swishat Skatteverket ca 2500:-, första gången någonsin jag fått restskatt.. Är i år hysterisk när jag lämnar uppgifter till de jag utfår små-uppdrag åt att de ska dra ORDENTLIGT med skatt. Är så irriterad över att jag inte reflekterade över det förra året, att en arbetsgivare bara drog typ 11%...

Varit ledig idag. Tillbringat större delen av dagen framför symaskinerna. Sen ville maken åka till Ikea så det blev en roadtrip dit. Köpte en nystol till syrummet.
Blev dessutom ett spontaninköp av vattenfontän till katterna.
Hej då alla pengar!

Har efter middagen fixat en rejäl bukett påskliljor som pappa hade köpt men orkade inte fixa i vasen (han brukar vilja göra det och är ytterst kräsen :D). Och sedan var det så skönt ute att jag lekte med hunden på uteplatsen medan katten smet med och njöt lite grann också.
Hunden var skitduktig och sprang inte till katten (även om hon var lite döv ibland :p). Katten var också skitduktig och inte lika sur på hunden som hon brukar kunna vara (hon måste ha varit på gott humör).

Efter en lagom stund så smet katten ut från uteplatsen och jag fick ta in hunden och sedan säga åt katten att parkeringen var inte en god idé att gå till. Hon sprang raka vägen hem, måste ha lyssnat på mig :p

Såå härligt! :love:

Och ägg :rofl: Det ÄR faktiskt en rätt märklig tradition :D
Fast där finns det en rimlig förklaring i alla fall. Hönsen värper normalt sett inte på vintern om man inte driver dem med belysning. Så lagom till påsk har de väl kommit igång igen så då har det nog varit frossa förr, och det har levt kvar även om vi numera kan äta ägg året runt.

Foten blir ff svullen och värker varje dag. Har lindat den nu.
Blev för mkt springande idag på jobbet
Skönt med ledig dag i morgon iaf

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 537
Senast: malumbub
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 019
· Visningar
33 069
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 607
Senast: Grazing
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
4 048
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Uppdateringstråd 30