Vad gör vi? Del CXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
⬇️ Jag som tror jag tappat det och ser syner ⬇️

1822C0D0-8F85-4BEF-A1E9-586936D4B112.jpeg


⬆️ Två förrymda getter som chillar vid spåret ⬆️
 
Barnet 4 år kom precis in i min gäststuga iklädd en mkt eklektisk outfit samt en stor rosett på huvudet och utbrast. ”Nej nu tror jag att jag behöver en drink Törnis”. Nu sitter hon och dricker mjölk med sugrör och lyssnar på fransk 80’tals disco. Rimligt rimligt

 
Lite snopet! Jag körde bilen till Lövåsgårdens fjällhotell, som har Älvdalens bästa våfflor, och sprang tillbaka till stugan för att hämta sambo och hundar så att vi kunde gå tillbaka till Lövåsgården för att mumsa våfflor. Nu visar det sig att de inte serverar några våfflor den här sommaren.

Helt förgäves var det inte eftersom jag sprang förbi mogna hjortron och kunde plocka en stor påse lagom till kvällens efterrätt. Ett hett tips är dock att inte försöka titta bakom sig efter hjortron när man springer på spång. Man kan råka ramla av spången och göra en faceplant i myren. Men man landar åtminstone mjukt. Men blött.


Våffeltraditionen måste upprätthållas, så en plan har utarbetats. Älvdalens näst godast våfflor finns i Sjöstugan, bara 1 km från stugan. Så nu får vi gå och hämta bilen i Lövåsgården och köra till Valdalsbygget som ligger 8-10 km från stugan. Därifrån kan vi gå till Sjöstugan och äta våfflor. Sedan får jag springa samma väg tillbaka för att hämta bilen. Case closed!
 
Mockat ur boxarna och rullat in vagnen inför kvällens körning. Pappa fråga om jag vågade köra igen eller om jag hade blivit rädd. Visserligen rimlig fråga men svara att nej var mest förbannad över att ligga på rygg som en sköldpadda och sprattla medan hästen sprang iväg 🐴💨 Blev nog mer rädd när jag åkte av unghästen med vinande fart de här hann jag inte ens fundera över. Så bara sela på igen och ut ikväll 😬
 
Jag tycker nog att jag har jobbat färdigt i dag. :angel: Men måste väl stanna här, kanske tar tag i något halvroligt så att jag liksom kommer igång. Men har fortfarande 60 mail att gå igenom. :meh:

Nu har temperaturen här nere krupit upp till 29 grader, tyvärr. Var uppe en sväng på biblioteket där de nu har 37 grader. Tur biblotekarien har semester.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 395
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 967
Senast: Blyger
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 418
Senast: Liran
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 109
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp