Vad gör vi? Del CXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Svär en ramsa och konstaterar något som de flesta egentligen vet.
Tänkte för en gångs skull ligga och dra mig i sängen med maken.
Ska bara gå ut och ta av islänningen eksemtäcket han har på nätterna.

Hoppar i ett par vanliga skor.
Vad händer?
Han flyttar plötsligt rumpan och parkerar en bakhov på min fot.
Känner det inte själv utan står kvar tills jag puttar bort honom vilket tar vad som känns som en evighet.

Hur många här tar alltid stålhätteskor eller rejäla skor (typ jordphurs) när de ska till hagen...

Jag har alltid gympaskor i stallet :p Undantag endast om det är kallt och/eller snö för då har jag vinterskor.
 
Svär en ramsa och konstaterar något som de flesta egentligen vet.
Tänkte för en gångs skull ligga och dra mig i sängen med maken.
Ska bara gå ut och ta av islänningen eksemtäcket han har på nätterna.

Hoppar i ett par vanliga skor.
Vad händer?
Han flyttar plötsligt rumpan och parkerar en bakhov på min fot.
Känner det inte själv utan står kvar tills jag puttar bort honom vilket tar vad som känns som en evighet.

Hur många här tar alltid stålhätteskor eller rejäla skor (typ jordphurs) när de ska till hagen...
Ajaj den där svär ramsan kan ju jag
 
Ser en youtube serie om ett par i Arizona som försöker leva off grid,
1, evigt prat om vatten och hur de ska ta vara på vatten.
2, Mannen evigt optimistisk och fixar med rännor och stuprör och skottar jord till en skottkärra
3, kvinnan fyller sandsäckar och ser mer och mer deprimerad ut. (men hon försöker hålla masken)
4, och allt blir bättre i nästa avsnitt.
 
Sitter på jobbet och är sur för att det är 34 grader här. :mad: Ringde chefen som är på semester och hävdar att det finns en fläkt jag kan använda, eller att jag får flytta till någon svalare plats. "Det är bara att stå ut". Kul :meh: Planerar därför att emigrera kontoret till valvet som finns under skolan, där är det i alla fall 27 grader.

Är även lite sur för att jag skulle vilja kolla på OS, men det verkar helt omöjligt att göra om man inte betalar?
 
Svär en ramsa och konstaterar något som de flesta egentligen vet.
Tänkte för en gångs skull ligga och dra mig i sängen med maken.
Ska bara gå ut och ta av islänningen eksemtäcket han har på nätterna.

Hoppar i ett par vanliga skor.
Vad händer?
Han flyttar plötsligt rumpan och parkerar en bakhov på min fot.
Känner det inte själv utan står kvar tills jag puttar bort honom vilket tar vad som känns som en evighet.

Hur många här tar alltid stålhätteskor eller rejäla skor (typ jordphurs) när de ska till hagen...
Jag faktiskt :D
Mest för att jag är snål och använder mina gamla jobbarskor hemmavid :p
 
Måndag morgon... startade med att jag upptäckte nyckeln till kassaskåpet på jobbet saknas, katastrof!! En kollega använde den i fredags och har nu gått på semester, så messade istället för att ringa, hoppas hen minns vart hen lagt den. Jag hatar måndagar :arghh:

Snart frukostfika iaf... mer kaffe behövs för dagen och en riktigt god macka har jag med... men nu vill jag bara hem och däcka på balkongen med katterna. Dessutom huvudvärkskänning av allt jäkla strul på jobbet idag. Men mer kaffe löser nog saken.
 
Där började krånglet :angel: undrade lite om det skulle börja före eller efter lunch.
En flyttbil som skulle kommit för mer än en timme sedan för att frakta elevers grejer från punkt a till b, har inte kommit. Fick ringa kollega som har semester för att fråga vad detta var för flyttbil, vilka jag skulle ringa etc. Ringde tyvärr och väckte hen :( Men hen sa efter att jag ursäktat för att jag ringde på semestern att jag aldrig störde och att hen var glad att höra min röst :).
Det här jobbet är superkasst på väldigt många vis, men oj vad jag gillar mina fyra närmsta kollegor :love:

Nu ska jag lösa krånglet, så fort jag kommer fram i växeln med horribel växelmusik.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 395
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 967
Senast: Blyger
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 419
Senast: Liran
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 109
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp