Vad gör vi? Del CXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tittar på dressyren i efterhand och vill inte sova, fast det är jobb imorn...
Får väl bli en trött dag i värsta fall.

Har iaf haft en himla fin dag idag :love:
Picknick med medryttargänget, började med lite hästlekar. Förvisso bara i skritt och trav, men jag blev tydligen HELT adrenalinstinn av att tävla. (Alltså, det var skritta lite slalom, sätta en liten kon på hinderstöd och trava tillbaka..) Efter andra varvet fick jag sitta på huk för jag typ skakade av adrenalinpåslag :rofl:
Sjukt kul :D

Sedan picknick och skitsnack i gräset, och istället för att åka hem sen så blev det kvällsbad från mammas båt. Kommer nog vara väldigt glad åt den här dagen och kvällen om det ska hålla på och regna i veckan :)
 
Alltså hela jag är blåmärken, ärr och annat roligt eftersom jag inte bara har en bitande katt med vassa klor utan också ser så dåligt att jag dråsar omkull och skrapar upp mig med jämna mellanrum. Så när jag behöver besöka vården får jag mjuka frågor om mina hemförhållanden och skälen till att jag har så många ärr och sårskador i olika stadier av läkning. Eh, nä jag blir inte misshandlad utan snubblade över en trottoar. Eh, nej det är inte någon som skurit mig, det är min högt älskade katt som satte tänder och klor i mig ;)
Jag ser också ständigt ut som en säreget hopplös tioåring om armar och ben hela tiden. Blåslagen och skrapad och ärrad och eländig (kanske något hårigare förstås) - får blåmärken otroligt lätt, klättrar över taggtråd och genom hallonsnår till vardags och har en hund som lekbiter lite för hårt i armarna. Livet liksom! :D

Men å andra sidan bad jag faktiskt om att @athena_arabians vaccinationsbild skulle censureras i bildtråden. Såattehh... :angel:
 
Jag är imponerad av din OS-disciplin :D

Som när min chef, sista dagen innan semestern, frågade 27-åringen vad han skulle roa sig med på semestern :rofl:

Måste ändå säga att det hittills går riktigt bra att ställa om tiden. Jag vaknar vid 2-tiden och känner mig utvilad :D
Det jobbigaste är att lägga mig i varmt sovrum. Att det är ljust och ljud utifrån stör mig inte ett dugg :)
 
Svär en ramsa och konstaterar något som de flesta egentligen vet.
Tänkte för en gångs skull ligga och dra mig i sängen med maken.
Ska bara gå ut och ta av islänningen eksemtäcket han har på nätterna.

Hoppar i ett par vanliga skor.
Vad händer?
Han flyttar plötsligt rumpan och parkerar en bakhov på min fot.
Känner det inte själv utan står kvar tills jag puttar bort honom vilket tar vad som känns som en evighet.

Hur många här tar alltid stålhätteskor eller rejäla skor (typ jordphurs) när de ska till hagen...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 395
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 967
Senast: Blyger
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 419
Senast: Liran
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 109
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp