Vad gör vi? Del CXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur många här tar alltid stålhätteskor eller rejäla skor (typ jordphurs) när de ska till hagen...
För en gångs skull får jag vara duktig! Har alltid blundstones på fötterna om jag så bara ska hälla ut en påse hö i hagen. Det tråkiga är att jag lärt mig den hårda vägen.

I år har jag även hittat gympadojor med stålhätta, de ska tåla 2500 kg.
DSC_0730.JPG
 
Nämen jag blir så glad. Driften ringde och ba ”ja jag ser hur sen du är och att nattvilan går åt helvete, så jag har löst ditt tåg hem. Så boka ett persontåg så ser vi till att du är utvilad till passet i morgon i stället” 🥺 gud vilken lättnad. Gullgubbe!
 
För en gångs skull får jag vara duktig! Har alltid blundstones på fötterna om jag så bara ska hälla ut en påse hö i hagen. Det tråkiga är att jag lärt mig den hårda vägen.

I år har jag även hittat gympadojor med stålhätta, de ska tåla 2500 kg.
Visa bifogad fil 74289
Sedär. Någon som föregår med gott exempel i alla fall.
Jag brukar försöka att inte ha "bara fötter/tår" så satt säga.
I detta fall hade jag sk sandalskor, se bild😇.
Och ja, jag har en vaxduk på golvet 😁.
Men kylde snabbt och det tog bra så det känns lite men jag är inte halt 😇.
 

Bifogade filer

  • IMG_20210726_111814.jpg
    IMG_20210726_111814.jpg
    147 KB · Visningar: 18
Lite snopet! Jag körde bilen till Lövåsgårdens fjällhotell, som har Älvdalens bästa våfflor, och sprang tillbaka till stugan för att hämta sambo och hundar så att vi kunde gå tillbaka till Lövåsgården för att mumsa våfflor. Nu visar det sig att de inte serverar några våfflor den här sommaren.

Helt förgäves var det inte eftersom jag sprang förbi mogna hjortron och kunde plocka en stor påse lagom till kvällens efterrätt. Ett hett tips är dock att inte försöka titta bakom sig efter hjortron när man springer på spång. Man kan råka ramla av spången och göra en faceplant i myren. Men man landar åtminstone mjukt. Men blött.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 395
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 967
Senast: Blyger
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 418
Senast: Liran
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 109
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp