Vad gör vi? Del CXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bara för att en mår dåligt betyder det inte att en får bete sig hur som helst mot andra. Din kommentar var totalt onödig och verkligen inte snäll mot någon som inte menade illa.
Mohaha då skulle ni se hur jag ser ut 🤣 Krigsärrad över hela höger benet efter två stora operationer. Ständigt skrap/rivsår. Dessutom jätte lätt för att få blåmärken räcker att ja går i mot något så blir de blått. Så oftast ett och annat blåmärken också .. Senast när jag trilla ur vagnen var hela baksidan av benet blått 🙄
 
Sitter i soffan, borde sova men har ingen direkt lust med det... Har schema till 13:30 hela veckan iaf och tänker vägra övertid, istället ska jag försöka planera in roliga saker varje dag. Har två minivandringar planerade och eventuellt klättring en dag. Har knappt klättrat senaste tiden eftersom jag är så trött konstant. Usch. Önskar bara att allt kunde vara bättre på något sätt. Är så trött på att vara trött och trött på att allt känns jobbigt (vilket säkert får mig mer trött än nödvändigt) och trött på att ha ett tråkigt jobb, trött på att inte veta vad jag ska göra istället osv. Ska kolla med chefen lite hur det verkar bli till hösten när folk slutar osv. Blir det inte ändring till det bättre så ska jag kolla om det går att gå ner i arbetstid för att på så sätt få mer energi till något.
 
Jaha, några timmar på E4 söderut och man kommer hem till en gräsmatta som omväxlande är en djungel och omväxlande knastrar när man går på den O_o
Men mina odlingar såg helt ok ut *pust*! Jag hade våndats lite för dom faktiskt.
Nu är jag duschad och håret tvättat inför jobbdag imorgon. Inhopp i en vecka, sen semester igen! Sitter och äter pepparsalami och brie som kvällsmat :d
 
Du har säkerligen lagt till med många strategier för att slippa utsättas för din fobi, men du måste sluta med det. Du kan inte bestämma vad folk lägger upp för bilder här. Du gör dig själv en stor björntjänst genom att be omvärlden att anpassa sig. Du borde snarare titta på bilden 100 gånger på en dag, du kommer inte att få panikångest till slut. Du kan klara detta!
Precis så är det ju, KBT! Rekommenderas ❤.
 
Mycket möjligt. Slöseri på en fin dag att ligga inne och inte orka göra nånting. Blev värre. Hade kall trasa på huvudet det hjälpte lite. Och fick ha gardiner fördragna. Spydde och somnade sen. Nu mår jag mycket bättre. Men är svag.
Låter som klassisk (hormonell) migrän. Brukar gå över efter att man spytt och vilat/sovit. Tabletter brukar inte hjälpa mig i alla fall.
 
Hade tänkt bo i föräldrarnas husbil, men har blivit så rädd för att bryta benet igen att jag kände att det inte fungerade. Alla olika nivåer och trappsteg i husbilen blev för läskigt. Sjukt nojig över att ramla i dom om jag ska upp på natten. Så det blev gästrummet istället.

Det fick mig iaf att inse att jag måste jobba bort rädslan, pallar inte att vara rädd för allt.
 
Mohaha då skulle ni se hur jag ser ut 🤣 Krigsärrad över hela höger benet efter två stora operationer. Ständigt skrap/rivsår. Dessutom jätte lätt för att få blåmärken räcker att ja går i mot något så blir de blått. Så oftast ett och annat blåmärken också .. Senast när jag trilla ur vagnen var hela baksidan av benet blått 🙄
Som jag då. Fast de är inte höger ben. Utan magen efter blindtarmens operationen. Rivsår får man för man bråkar med katten . Blåmärken lite här och lite där . Missade dörr kanten till toan på jobbet eller bildörr får världens blåmärke på axeln ( ser ut som gubben har slagit mig men de har han inte) . Man svär en liten stund .
 
Ikväll har jag sorterat och organiserat mina nagellack.
Det var kul. :)
 

Bifogade filer

  • 20210725_230032.webp
    20210725_230032.webp
    171,7 KB · Visningar: 29
Jag tror det är lite olika med de olika vaccinen om man blir sämre av 1:a och 2:a. Med Moderna, som jag fått, varnar de för att man blir sämre av andra dosen.
Men sambon fick ju samma och var inte så risig.
Nu försökte jag kasta boll åt valp. Men fick ge upp och slänga mig i soffan ist.
Jag är inte orolig direkt. Det ger sig nog. Men tråååkigt är det!

Så att man får veta att något kanske inte var så lämpligt är värre än en massiv panikattack?

Tack. Då vet jag.

Du klagar ibland pa att ingen klickar pa dina inlagg, eller sager nagot tillbaka till dig. Sadana har sjalvabsorberande inlagg gor inte att du far fler svar.

Så det är bara dina känslor som ska räknas?

Exact vad jag tankte.
 
Alltså hela jag är blåmärken, ärr och annat roligt eftersom jag inte bara har en bitande katt med vassa klor utan också ser så dåligt att jag dråsar omkull och skrapar upp mig med jämna mellanrum. Så när jag behöver besöka vården får jag mjuka frågor om mina hemförhållanden och skälen till att jag har så många ärr och sårskador i olika stadier av läkning. Eh, nä jag blir inte misshandlad utan snubblade över en trottoar. Eh, nej det är inte någon som skurit mig, det är min högt älskade katt som satte tänder och klor i mig ;)
 
Hiskeligt varmt på fm och ändå var jag var sugen på att travhoppa barbacka 🙃, men det var så skoj tyckte vi båda 😍.Vi höll igång ganska aktivt så 20 min räckte för att jag skulle bli smått grillad (ridbanan är ju inte den svalaste platsen ju direkt 😆) och pållan frustade på under galopparbetet ☺, hon kändes riktigt fin där jag följsamt gungade med i hennes rörelser, älskart! 😍.
Sen framemot kvällen kom älsklingen äntligen hem utan att ha blitt helt genomstekt trots att den bilen inte har direkt världsbäst AC 😆. Underbart att han är hemma igen, vilket katterna med verkade tycka och inte minst honan som parkerade sig i soffan hos honom- ordningen återställd ❤.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 397
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 967
Senast: Blyger
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 420
Senast: Liran
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 109
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp