Vad gör vi? Del CXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tittade på Nordiska Oppland och det verkar ganska känsligt och har inte jättebra vattenpelare.

Ett tips kan bra ett Hilleberg Anjan som har bra andrahandsvärde, tåligt, hög vattenpelare och lätt (1600 g) och kombinera med tarp (ca 400 g) för att få mer utrymme under tak/vindskydd. Men tarp förutsätter så klart att man har något att sätta upp den i.
Jag har kikat på Anjan GT, som ju då blir väldigt likt Oppland i konstruktionen. Är dock vansinnigt dyrt :cautious: Anjan är ju nästan 2000kr dyrare än Oppland. Förstår ju att man får vad man betalar för, men tvekar på att jag verkligen behöver tex Anjan GT istället för exempelvis Exped Cetus (och framförallt, skulle tältet gå sönder har jag råd att köpa 2st Cetus till ungefär samma pris som ett Anjan). Tycker att tanken på Anjan med liten absid verkar jobbigt, har funderat på flera andra mindre tält med just tarp som tak/vindskydd annars.
 
Jag har kikat på Anjan GT, som ju då blir väldigt likt Oppland i konstruktionen. Är dock vansinnigt dyrt :cautious: Anjan är ju nästan 2000kr dyrare än Oppland. Förstår ju att man får vad man betalar för, men tvekar på att jag verkligen behöver tex Anjan GT istället för exempelvis Exped Cetus (och framförallt, skulle tältet gå sönder har jag råd att köpa 2st Cetus till ungefär samma pris som ett Anjan). Tycker att tanken på Anjan med liten absid verkar jobbigt, har funderat på flera andra mindre tält med just tarp som tak/vindskydd annars.

Hilleberg har dock fördelen att det är riktigt hållbara tält med bra andrahandsvärde. Du kan ju annars leta efter ett Anjan GT som är begagnat. Det funderar jag själv på.

Anjan utan absid som jag tänker kan kombineras med tarp är ca 2000 kr billigare, men tarp kostar så klart också pengar.
 
En kollega till mig hade inte reagerat alls på första sprutan, men blev sängliggande en helg pga trötthet och illamående efter andra sprutan. Kollegan hade googlat lite och hittat info om att det tydligen var vanligt att må sämre av andra sprutan än av första (jag har dock inte bett om några källor på det, så det kanske ska tas med en nypa salt även om kollegan brukar vara klok osv). En bekantings partner blev också sängliggande en dryg helg, med feber och allmänt orkeslös.

Efter sådana bekantingars beskrivningar skulle jag väl inte bli orolig om jag själv blev dålig en helg, däremot om det drog ut mer på tiden hade jag ringt vårdguiden. Har dock inte vaccinerat mig än, får se när det passar (ska också se till att killen jag träffar har tid att vara hundvakt då om jag skulle bli dålig...)
Jag tror det är lite olika med de olika vaccinen om man blir sämre av 1:a och 2:a. Med Moderna, som jag fått, varnar de för att man blir sämre av andra dosen.
Men sambon fick ju samma och var inte så risig.
Nu försökte jag kasta boll åt valp. Men fick ge upp och slänga mig i soffan ist.
Jag är inte orolig direkt. Det ger sig nog. Men tråååkigt är det!
 
Ja, det var den bilden. Jag mår jättedåligt av att se sånt.

Kanske borde jag sluta hänga här. Mitt sociala liv är ju ändå inte mycket att ha, så lite mindre socialt liv gör nog inget.

Hoppas att personen som la ut bilden inte mår dåligt av det du skriver.

Är inte så jätteroligt att få läsa sånt här efteråt. Jättetråkigt att du mår dåligt av sånt men att sedan skriva att du ska sluta hänga här efteråt är inte så schysst mot den personen.

Det är inte bara du som mår dåligt här i världen. Tänk om den personen som la ut bilden också mår dåligt psykiskt.
 
Jag orkar inte utsätta mig för mer ångest än jag redan har. Livet blir ju outhärdligt.

Är det så ok med begränsningarna du sätter runt dig?

Vi växer med utmaningar och svårigheter. Det är tufft att jobba med sig själv men i slutändan så värt det.

Jag har en fruktansvärd höjdskräck på total paniknivå (vilket är jäkligt ironiskt eftersom jag är geolog och ibland jobbar i höga och branta berg...). Flera gånger har jag tvingat mig att klättra upp på tak och gå på en smal bro över en djup kanjon för att min skräck inte ska begränsa mig. Jag är långt ifrån att vara bekväm med höjder men det har iaf blivit bättre.
 
Hoppas att personen som la ut bilden inte mår dåligt av det du skriver.

Är inte så jätteroligt att få läsa sånt här efteråt. Jättetråkigt att du mår dåligt av sånt men att sedan skriva att du ska sluta hänga här efteråt är inte så schysst mot den personen.

Det är inte bara du som mår dåligt här i världen. Tänk om den personen som la ut bilden också mår dåligt psykiskt.
Så att man får veta att något kanske inte var så lämpligt är värre än en massiv panikattack?

Tack. Då vet jag.
 
Det är grillning på måndagar vid skolan. En förälder frågade om vi kanske skulle låta bli elden den här gången pga skärpt eldningsförbud i regionen men alla är tydligen inte med på tåget. Wow liksom.

Nåja, jag köper iaf sallad ifall min unge inte somnar på vägen hem från föris.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 399
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 971
Senast: Blyger
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 422
Senast: Liran
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 109
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp