Vad gör vi? Del CXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
När jag jobbade på Solvalla för tusen år sedan kom det in en skimmel till annat stall på banan. Vit travhäst är ju liksom inte direkt vanlig. Hästarna blev livrädda. Det var full kaos! Någon körde ner i ett dike, man tappade handhästar, folk ramlade av, någon sulky välte, man tappade hästar man ledde.
Den fick åka tillbaks ut på landet rätt kvickt. 😅
Detta har jag berättat förut.
Min skimmel (!) mötte Cardento nere på bruksprovet på Flyinge och blev vettskrämd.

vi skojade om att montera en spegel i hans box. :D
 
Detta har jag berättat förut.
Min skimmel (!) mötte Cardento nere på bruksprovet på Flyinge och blev vettskrämd.

vi skojade om att montera en spegel i hans box. :D
Första tävlingen (dressyr) med min sista häst och jag upptäckte snart att ja just det, vi har ju ingen spegel i hemmaridhuset.

Kommer på långsidan i trav, han ser sig själv i ögonvrån och tvärnitar, gnäggar uppmuntrande och vill typ inte gå därifrån. 🙄🙈😍♥️ Alltså han var ju supersöt och jättesnygg vilket tydligen även han tyckte 🤣
 
Ja, det var den bilden. Jag mår jättedåligt av att se sånt.

Kanske borde jag sluta hänga här. Mitt sociala liv är ju ändå inte mycket att ha, så lite mindre socialt liv gör nog inget.
Det sista du ska göra är att sluta titta på såna bilder. Om något så borde du titta på såna bilder regelbundet. Har själv gått i KBT för fobi och man måste utsätta sig för det man är rädd för. Risken är annars att det eskalerar.
 
Första tävlingen (dressyr) med min sista häst och jag upptäckte snart att ja just det, vi har ju ingen spegel i hemmaridhuset.

Kommer på långsidan i trav, han ser sig själv i ögonvrån och tvärnitar, gnäggar uppmuntrande och vill typ inte gå därifrån. 🙄🙈😍♥️ Alltså han var ju supersöt och jättesnygg vilket tydligen även han tyckte 🤣

Vad stod det i protokollet? :D
 
Det sista du ska göra är att sluta titta på såna bilder. Om något så borde du titta på såna bilder regelbundet. Har själv gått i KBT för fobi och man måste utsätta sig för det man är rädd för. Risken är annars att det eskalerar.
Jag orkar inte utsätta mig för mer ångest än jag redan har. Livet blir ju outhärdligt.
 
Riktigt varmt ute idag och är det fortfarande, katterna har inte ens gnällt om att få gå ut på balkongen sedan imorse O_o men inte underligt, solen ligger på så är 30+ på balkongen även nu på kvällen. Ska sätta på Tv:n och se lite Bones, sen värma nån baguette. Så jobbigt äta i värmen och har dessutom slut på det mesta som är lättätligt i värmen :cautious: Men ska handla imorgon, då blir det isglass, melon och kanske lite jordgubbar :d
 
Detta har jag berättat förut.
Min skimmel (!) mötte Cardento nere på bruksprovet på Flyinge och blev vettskrämd.

vi skojade om att montera en spegel i hans box. :D
Kallblodet jag hade hand om var lite rolig. Skenade för en shettis minst en gång. Var i ridhuset och red en stund. Kom in en häst med reflextäcke som red runt en stund. Sen tog de av täcket och under det gömdes en SKIMMEL! :cautious: :laugh:
 
Det är ju inte jättelänge. 😅 Sedan i torsdags..
Jag är väl bara lite förvånad IOM att jag inte blev så risig sist och att sambon bara blev trött någon dag.
Jag är väl lite otålig.. :laugh:
Men så vet jag ju inte vad som är normal reaktion på vaccinet riktigt.
En kollega till mig hade inte reagerat alls på första sprutan, men blev sängliggande en helg pga trötthet och illamående efter andra sprutan. Kollegan hade googlat lite och hittat info om att det tydligen var vanligt att må sämre av andra sprutan än av första (jag har dock inte bett om några källor på det, så det kanske ska tas med en nypa salt även om kollegan brukar vara klok osv). En bekantings partner blev också sängliggande en dryg helg, med feber och allmänt orkeslös.

Efter sådana bekantingars beskrivningar skulle jag väl inte bli orolig om jag själv blev dålig en helg, däremot om det drog ut mer på tiden hade jag ringt vårdguiden. Har dock inte vaccinerat mig än, får se när det passar (ska också se till att killen jag träffar har tid att vara hundvakt då om jag skulle bli dålig...)
 
Riktigt varmt ute idag och är det fortfarande, katterna har inte ens gnällt om att få gå ut på balkongen sedan imorse O_o men inte underligt, solen ligger på så är 30+ på balkongen även nu på kvällen. Ska sätta på Tv:n och se lite Bones, sen värma nån baguette. Så jobbigt äta i värmen och har dessutom slut på det mesta som är lättätligt i värmen :cautious: Men ska handla imorgon, då blir det isglass, melon och kanske lite jordgubbar :d
Min hund har inte heller velat gå ut idag.
När jag gick ut för att hämta grönsaker till lunchen så tittade han på mig som om jag var knäpp och gick tillbaka in igen. Jag lämnade dörren öppen för säkerhets skull men han låg på cementplattan framför vedspisen när jag återvände in. det är svalaste platsen på golvet.
Normalt följer han mig i hälarna vart jag än går.

Nu är klockan sju och det är fortfarande 27 grader. :(
 
Kan uppdatera med att jag nu även kikar på Exped Cetus. Verkar vara likvärdigt, väger typ 200g mer men kostar å andra sidan nästan 3000kr mindre. Verkar det inte vara av kass kvalitet så köper jag troligen det istället. Vore trevligt att komma undan lite mindre dyrt :p Håller nu på och kollar recensioner osv.

Jag tittade på Nordiska Oppland och det verkar ganska känsligt och har inte jättebra vattenpelare.

Ett tips kan bra ett Hilleberg Anjan som har bra andrahandsvärde, tåligt, hög vattenpelare och lätt (1600 g) och kombinera med tarp (ca 400 g) för att få mer utrymme under tak/vindskydd. Men tarp förutsätter så klart att man har något att sätta upp den i.
 
Gick inte så bra på provridningen. Eller hästen var ju trevlig, men inte alls välskött :(

Hade nog gått att få ordning på men tyckte inte att den var värd priset och då säljaren inte ville gå ner så skippar vi det. Så nu tycker jag synd om hästen för att jag red den (hade inte ridit den om jag haft den hemma, men ville ju testa hur den var). Är också arg på säljaren som trots att vi frågade inte upplyste om det. Säljaren var inte ens närvarande...
 
Första tävlingen (dressyr) med min sista häst och jag upptäckte snart att ja just det, vi har ju ingen spegel i hemmaridhuset.

Kommer på långsidan i trav, han ser sig själv i ögonvrån och tvärnitar, gnäggar uppmuntrande och vill typ inte gå därifrån. 🙄🙈😍♥️ Alltså han var ju supersöt och jättesnygg vilket tydligen även han tyckte 🤣

Vår hingst första tävling så traskade han in i ridhuset och insåg att ”herrejävlar jag har publik”!
Domarens omdöme: ”showig häst som kanske startar en lite för låg klass”. Traven ej bedömbar då hästen istället går passage :rofl:
 
Min hund har inte heller velat gå ut idag.
När jag gick ut för att hämta grönsaker till lunchen så tittade han på mig som om jag var knäpp och gick tillbaka in igen. Jag lämnade dörren öppen för säkerhets skull men han låg på cementplattan framför vedspisen när jag återvände in. det är svalaste platsen på golvet.
Normalt följer han mig i hälarna vart jag än går.

Nu är klockan sju och det är fortfarande 27 grader. :(
Stackarn, inte lätt :( Nästan det värsta med värmen, att se hur jobbigt det är för pälsklingarna :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 399
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 971
Senast: Blyger
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 422
Senast: Liran
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 109
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp