Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, det var den bilden. Jag mår jättedåligt av att se sånt.Antar att det var min bild? Kan lägga den bakom en spoiler men tänkte faktiskt inte på att Megaras frihetskamp behövde det.
Eller bara titta på bilden och försöka andas ut paniken? Sådär kan du ju inte ha det att du blir så påverkad av minsta lilla. Det blir väldigt begränsandeJa, det var den bilden. Jag mår jättedåligt av att se sånt.
Kanske borde jag sluta hänga här. Mitt sociala liv är ju ändå inte mycket att ha, så lite mindre socialt liv gör nog inget.
Detta har jag berättat förut.När jag jobbade på Solvalla för tusen år sedan kom det in en skimmel till annat stall på banan. Vit travhäst är ju liksom inte direkt vanlig. Hästarna blev livrädda. Det var full kaos! Någon körde ner i ett dike, man tappade handhästar, folk ramlade av, någon sulky välte, man tappade hästar man ledde.
Den fick åka tillbaks ut på landet rätt kvickt.
Jag har försökt hantera det i så många år utan framgång. Varken kbt eller hypnos har fungerat.Eller bara titta på bilden och försöka andas ut paniken? Sådär kan du ju inte ha det att du blir så påverkad av minsta lilla. Det blir väldigt begränsande
Första tävlingen (dressyr) med min sista häst och jag upptäckte snart att ja just det, vi har ju ingen spegel i hemmaridhuset.Detta har jag berättat förut.
Min skimmel (!) mötte Cardento nere på bruksprovet på Flyinge och blev vettskrämd.
vi skojade om att montera en spegel i hans box.
Det sista du ska göra är att sluta titta på såna bilder. Om något så borde du titta på såna bilder regelbundet. Har själv gått i KBT för fobi och man måste utsätta sig för det man är rädd för. Risken är annars att det eskalerar.Ja, det var den bilden. Jag mår jättedåligt av att se sånt.
Kanske borde jag sluta hänga här. Mitt sociala liv är ju ändå inte mycket att ha, så lite mindre socialt liv gör nog inget.
Första tävlingen (dressyr) med min sista häst och jag upptäckte snart att ja just det, vi har ju ingen spegel i hemmaridhuset.
Kommer på långsidan i trav, han ser sig själv i ögonvrån och tvärnitar, gnäggar uppmuntrande och vill typ inte gå därifrån. Alltså han var ju supersöt och jättesnygg vilket tydligen även han tyckte
Jag orkar inte utsätta mig för mer ångest än jag redan har. Livet blir ju outhärdligt.Det sista du ska göra är att sluta titta på såna bilder. Om något så borde du titta på såna bilder regelbundet. Har själv gått i KBT för fobi och man måste utsätta sig för det man är rädd för. Risken är annars att det eskalerar.
Kallblodet jag hade hand om var lite rolig. Skenade för en shettis minst en gång. Var i ridhuset och red en stund. Kom in en häst med reflextäcke som red runt en stund. Sen tog de av täcket och under det gömdes en SKIMMEL!Detta har jag berättat förut.
Min skimmel (!) mötte Cardento nere på bruksprovet på Flyinge och blev vettskrämd.
vi skojade om att montera en spegel i hans box.
Kommer inte ihåg helt men typ söt (han var bara 4 då och det syntes), lite ofokuserad, charmig och behöver erfarenhet.Vad stod det i protokollet?
En kollega till mig hade inte reagerat alls på första sprutan, men blev sängliggande en helg pga trötthet och illamående efter andra sprutan. Kollegan hade googlat lite och hittat info om att det tydligen var vanligt att må sämre av andra sprutan än av första (jag har dock inte bett om några källor på det, så det kanske ska tas med en nypa salt även om kollegan brukar vara klok osv). En bekantings partner blev också sängliggande en dryg helg, med feber och allmänt orkeslös.Det är ju inte jättelänge. Sedan i torsdags..
Jag är väl bara lite förvånad IOM att jag inte blev så risig sist och att sambon bara blev trött någon dag.
Jag är väl lite otålig..
Men så vet jag ju inte vad som är normal reaktion på vaccinet riktigt.
Min hund har inte heller velat gå ut idag.Riktigt varmt ute idag och är det fortfarande, katterna har inte ens gnällt om att få gå ut på balkongen sedan imorse men inte underligt, solen ligger på så är 30+ på balkongen även nu på kvällen. Ska sätta på Tv:n och se lite Bones, sen värma nån baguette. Så jobbigt äta i värmen och har dessutom slut på det mesta som är lättätligt i värmen Men ska handla imorgon, då blir det isglass, melon och kanske lite jordgubbar
Kan uppdatera med att jag nu även kikar på Exped Cetus. Verkar vara likvärdigt, väger typ 200g mer men kostar å andra sidan nästan 3000kr mindre. Verkar det inte vara av kass kvalitet så köper jag troligen det istället. Vore trevligt att komma undan lite mindre dyrt Håller nu på och kollar recensioner osv.
Första tävlingen (dressyr) med min sista häst och jag upptäckte snart att ja just det, vi har ju ingen spegel i hemmaridhuset.
Kommer på långsidan i trav, han ser sig själv i ögonvrån och tvärnitar, gnäggar uppmuntrande och vill typ inte gå därifrån. Alltså han var ju supersöt och jättesnygg vilket tydligen även han tyckte
Stackarn, inte lätt Nästan det värsta med värmen, att se hur jobbigt det är för pälsklingarnaMin hund har inte heller velat gå ut idag.
När jag gick ut för att hämta grönsaker till lunchen så tittade han på mig som om jag var knäpp och gick tillbaka in igen. Jag lämnade dörren öppen för säkerhets skull men han låg på cementplattan framför vedspisen när jag återvände in. det är svalaste platsen på golvet.
Normalt följer han mig i hälarna vart jag än går.
Nu är klockan sju och det är fortfarande 27 grader.