Vad gör vi? Del CXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skjut.mig.nu

I ett mkt svagt ögonblick under dagens barnvaktande drog jag en story om att troll finns i skogen. Sa dock att de är de bara vakna på natten (pga jag var inte svinsugen på en skogspromenad tbh). Nu har ungen placerat ut små lockbeten i skogen, i form av BANANSKIVOR för att se om trollen verkligen finns och har käkat upp dom imorgon.
FUCK MY LIFE. Har alltså just irrat runt i skogen bland en svärm ilskna myggor för att leta upp alla bananskivor som ligger utlagda på stenar och tuvor.

Kom precis in, svinnöjd. En polare som såg min story på Instagram bara:

”Så ”trollet” måste ut och rensa betet även i morgon natt… hur genomtänkt blev detta egentligen? 🤔 (asking for a friend)”

Idiot Törnis… jag har målat in mig i ett hörn med min lögn känner jag nu.
Undra om ungen kommer köpa att trollen drar på semester typ imorgon?
 
Skjut.mig.nu

I ett mkt svagt ögonblick under dagens barnvaktande drog jag en story om att troll finns i skogen. Sa dock att de är de bara vakna på natten (pga jag var inte svinsugen på en skogspromenad tbh). Nu har ungen placerat ut små lockbeten i skogen, i form av BANANSKIVOR för att se om trollen verkligen finns och har käkat upp dom imorgon.
FUCK MY LIFE. Har alltså just irrat runt i skogen bland en svärm ilskna myggor för att leta upp alla bananskivor som ligger utlagda på stenar och tuvor.

Kom precis in, svinnöjd. En polare som såg min story på Instagram bara:

”Så ”trollet” måste ut och rensa betet även i morgon natt… hur genomtänkt blev detta egentligen? 🤔 (asking for a friend)”

Idiot Törnis… jag har målat in mig inatt hörn med min lögn känner jag nu.
Undra om ungen kommer köpa att trollen drar på semester typ imorgon?
Men kan hon inte vara nöjd med att trollet tog betet idag? Måste hon mata det imorgon också? Säg att det är onödigt bara :D
 
Skjut.mig.nu

I ett mkt svagt ögonblick under dagens barnvaktande drog jag en story om att troll finns i skogen. Sa dock att de är de bara vakna på natten (pga jag var inte svinsugen på en skogspromenad tbh). Nu har ungen placerat ut små lockbeten i skogen, i form av BANANSKIVOR för att se om trollen verkligen finns och har käkat upp dom imorgon.
FUCK MY LIFE. Har alltså just irrat runt i skogen bland en svärm ilskna myggor för att leta upp alla bananskivor som ligger utlagda på stenar och tuvor.

Kom precis in, svinnöjd. En polare som såg min story på Instagram bara:

”Så ”trollet” måste ut och rensa betet även i morgon natt… hur genomtänkt blev detta egentligen? 🤔 (asking for a friend)”

Idiot Törnis… jag har målat in mig i ett hörn med min lögn känner jag nu.
Undra om ungen kommer köpa att trollen drar på semester typ imorgon?
Trollet kanske vill ha en teckning eller nått som går att göra hemifrån? :idea: :D
 
UGH ... I dag har varit en lang, LANG, dag, men sa rolig. :) Vi var pa "the fair" i var grann kommun (det ar nagot som varje kommun har varje ar. Det finns alltid en "state fair" i huvudstaden -Salem i vart fall- och en for varje kommun). Det finns en karnival med allt fran pariser hjul och te-koppar att aka i. Det mesta ar lagom for mig och Camilla, men det finns ocksa en del super laskiga grejor att aka ... vilket vi inte gor.
Det ar ocksa mat. Mycket mat och typisk karnivals mat. Vi valde "corn dogs" (varmkorv i en majs deg och det hela ar friterat. SA onyttigt och gott) "curly fries" (smala "lockiga" pommes som ar SUPER goda da de inte blir mjuka och kladdiga) med bacon och ost som var kryddade med lite chili. Maken tyckte de hade lagom "kick" och det betyder att de var mycket tama, men battre an inget.:p Och funnel cake. Jag fick antligen funnel cake efter tva ar's saknad.
Vi vrakte i oss massor av "ice cones" det vill saga krossad is med smak, "dippin' dots" som ar pytte sma glass kulor. Jag drack massor av nygjord lemonade (de andra valde jordgubbs lemonade, men jag gillar citrusi grejor. Uber super kul dag ... men oh so trott man blir.

Funnel cake. Den godaste fair-sotsak som finns.
IMG_1888.JPG


Sonsonen som av alla fina djur pa ansikts malning valde en ninja turtel. Jag pekade pa cheetahs och vi pratade med en tjej
som kom med ett cheetah ansikte ... men nej. Mitt barnbarn ville ha en ninja turtle.:cautious:
IMG_1891.JPG


Och den sota lilla tjejen (som valde forst och jag gjorde allt for att andra hennes val pa de mest "sneaky" satt genom att peka pa de sota djuren hon kunde valja och prata om dem) ... men nej. Ett lizard ansikte ville hon ha. Sedan gick vi och tittade pa riktiga lizards och hon gick med plutmun och stack tungan in och ut resten av dagen. 🙄
IMG_1900_2.JPG


Jag BORJADE dagen med vinprovning ... men glomde ga tillbaka och kopa en flaska av den mest interessanta rose jag smakat pa ett tag. SA torr ... men fruktig och blir liksom torrare och torrare efter man svalt. Mycket god och hogst intressant.
Nu har jag ett stort glas med en rejal skvatt vin ... som nu ska fyllas pa medan hundarna gar ut efter maten.
 
Senast ändrad:
Jag säger "Vi måste fixa gräsmattan" (dvs starta robotgräsklipparen och gå där ifrån). Ok säger min man. Jag: "vi måste göra iordning köket så det går att tapetsera imorgon". Ok säger min man.
Och går och sätter sig vid datorn! Så tydligen innebär "ok" att jag ska göra allting själv.

Visst, det måste kanske inte göras exakt nu. Men han ska till jobbet i eftermiddag och jag ska iväg på förmiddagen. Vore trevligt att få det klart. Men nej då, datorspel är viktigare.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 400
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 977
Senast: Blyger
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 422
Senast: Liran
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 109
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp