Vad gör vi? Del CXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur kan såna här ställen ens finnas?! Till inga pengar alls.
 

Bifogade filer

  • F63DC8F9-8E92-49BE-85AA-BD7F79B3F42D.webp
    F63DC8F9-8E92-49BE-85AA-BD7F79B3F42D.webp
    111,1 KB · Visningar: 96
Jag har ett dilemma. Äta iskall vattenmelon nu eller vänta tills efter jag ätit lunch. När ska jag äta lunch? Ska jag äta pannkakor eller testa den vinmarinerade kasslern? När ska jag städa iordning? När ska jag fixa matlådor till jobbet?
Nä, jag tror jag sätter mig och kollar film med katten i stället :angel:
 
Jag tänker inte pjoska med honom. Säger jag att det ska göras förväntar jag mig att han fattar att jag menar att det ska göras. För det förstod han utmärkt innan han började spela igen. Nu är det bara spel spel spel som gäller och jag är något trött på det.
Så du tycker att det är pjosk bara för att ens hjärn fungerar annorlunda? Tack, då vet jag var du står och lämnar diskussionen.
 
Varmt idag också, cyklade till grannen 1 km bort för att kolla till deras katter och blev helt svettig. Hittade inga katter men jag fyllde på mat och gav färskt vatten. :) Det är utekatter som bara sover inne på vintern så jag är inte så orolig. ;) Båda är kastrerade innan någon bekymrar sig om det. Normalt är det alltid någon hemma på gården i och med att det är två generationer som bor där men nu är kompisarna på semester och kommer hem ikväll och den äldre generationen åkte till sommarstugan igår. :)
 
Var i stallet tidigt innan värsta värmen. I dag gjorde jag en koll av honom då han vart ofräsch förra fredagen, och fått vila enligt vet. rekommendation, i dag ingen hälta :up: Har därefter ätit frukost och tagit bort presenningen över poolen. I morgon ska det regna rejält och då kan det få fyllas på i poolen.
Måste måla klart lite fler staketdelar och om jag orkar ska jag fortsätta skruva upp färdiga delar.
 
IMG_20210725_104455527_HDR.webp

Farbror Trulen fick komma in nu på förmiddagen. De har inte varit inne sedan de sov inne i början på veckan. Han såg inte missnöjd ut direkt 🥰

Fyllde deras tunnor med nytt vatten när de ändå var inne så de finns kväll. Tvättmaskinen är igång med lakan och ska städa sovrummet hade jag tänkt. Men först kanske lite kaffe 🙃
 
När vi flög hem från Italien och gick ur taxin vid flygplatsen så fick vi en påse med flingsalt av chauffören. En liten gåva från hotellet. Är det inte konstigt att ge någon en påse med något som ser lite ut som meth när man precis ska gå på ett flyg? De borde utvärdera detta 😅

40FFCD65-0A04-4DFF-AB86-265F46C8BD9F.webp
 
När vi flög hem från Italien och gick ur taxin vid flygplatsen så fick vi en påse med flingsalt av chauffören. En liten gåva från hotellet. Är det inte konstigt att ge någon en påse med något som ser lite ut som meth när man precis ska gå på ett flyg? De borde utvärdera detta 😅

Visa bifogad fil 74248
Snart kanske nån kommer och knackar på för att ”återkalla” flingsalt pga för livsmedel otillåtna ämnen i det..... väldigt förslaget sätt att smuggla :)
 
Har en konstig huvudvärk. Inte så farlig att jag inte kan göra något men tillräckligt jobbig för att allt ska kännas väldigt påfrestande.
Känns som att jag har en väldigt tung mössa på mig som stramar åt längst med sidorna och att det innanför huvudet är spikar som försöker ta sig ut.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 400
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 977
Senast: Blyger
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 422
Senast: Liran
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 109
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp