Vad gör vi? Del CXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Började plötsligt klia på ryggen. Jaha tack! Fästingjävel nr 2 samma vecka. Om det inte ens hjälper att jag duschar när jag kommer hem från skogen så vet jag fan inte! Sån där liten jävel (nymf). Vet att husdjuren ökar risken men brukar aldrig peppar peppar få av dem. Bara när jag varit i skogen och plockat blåbär eller svamp. Förstod att det skulle hända. Satans asdjur.
 
Mina hästar har fått en ny kompis en skimmel :)
Mina hästar har faktiskt aldrig sett en skimmel :nailbiting: och tycker detta är en mycket märklig varelse ;)
Jag upptäckte en Zebraskäck i hagen häromdagen, på tal om hästars färger :p
 

Bifogade filer

  • 20210717_192950.webp
    20210717_192950.webp
    557,5 KB · Visningar: 62
Olika eller olika bred? Du har i och för dig rätt i att veteöl är en favoritsort. Annars ligger mörk tjeckisk lager, eller stout bra till.
Tjeckisk lager säger jag inte nej till!
Men just denna, jag vet inte den smakar lite speciellt. Måste kanske köpa den en gång nu bara för det men minns att jag fick kväljningar och det hör definitivt inte till vanligheten :o
 
Kattstackaren har fortfarande inte sovit :confused: hon vill bara spana på svalor och hålla koll på matte så matte inte försvinner iväg I två månader igen 🙈
Det betyder att hon varit vaken i 26 timmar.


Jag har packat upp, tvättat och handlat. Nu tänkte jag sitta i sängen ett tag så kanske katten kan slappna av en stund. Bara svalorna inte gör för mycket oväsen kanske hon kan vila iaf.
 
Svettas sjöar. Och imorgon ska det bli ännu en svettig dag.
Gick igenom en sommarhage för en stund sedan. Tänkte att det blivit lite svalare. Det hade det inte. Och VIS som jag är hade jag långbyxor för det har man alltid när man gnatar runt i hagar om man inte vill få kliiga ben efteråt. Men svettigt som tusan är det fortfarande!
 
Killen jag träffar har något Singstar-liknande program på sin dator som det går att ladda ner massvis av låtar till. Sååå nu har vi sjungit kareoke till Phantom of the opera! :rofl: :rofl:

Jag klarade dock inte av att sjunga hela, mot slutet så lät det så fullständigt vidrigt att jag ramlade ihop i en skrattande hög i soffan. Jag skrattade, skrattade och skrattade, grät och kunde knappt andas för att jag skrattade så hysteriskt och försökte ändå klämma fram någon ton som kanske kunde registreras som ok enligt spelet. Alltså, det var tur att balkongdörren var stängd för hjälp vilket hemskt oljud från oss! Killen är inte direkt någon som sjunger vackert om man säger så, men han sjöng högt och envist och hittade han väl en ton som spelet klassade som ok så höll han tag i den så länge han kunde. Alltså, hjälp :rofl:
 
Kollar på tält. Det finns ett tält jag sååå gärna vill ha, det verkar perfekt, men det är dyrt :cautious: Hittade det precis det hittills lägsta priset. Nästan 7500kr, på rea :crazy: Men det är stort nog för mig + hundar, väger extremt lite och har så stor absid att det blir lätt att tex sitta där inne och torka hundarna om det skulle börja regna. Väger ca 650g mindre än nuvarande tält också, så det vore ju skönt även av den anledningen. Får se om jag kan ha råd senare... Har tittat på såå många tält nu men inget billigare har lika bra absid av någon dum anledning (de har istället två små eller annat onödigt).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 400
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 982
Senast: Blyger
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 422
Senast: Liran
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 109
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp