Vad gör vi? Del CXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag förstår din tanke,
Ja du har rätt att jag har varit utan jobb länge.
Och ja jag har bara 300 dagar kvar på min försäkring.
Det lilla företaget i motala som du trollade fram är ett företag inom infrastruktur med ca 90 miljarder i omsättning.
Prisutvecklingen är ett som du säger korrekt att det är ett orosmoment. Klart att jag kan bo i en lägenhet men jag vill inte om jag ska vara i så fin natur som motala. Ska kolla om de har något jag kan hyra.
för övrigt verkar som pandemi proppen har släppt för mig då företag har börjat ringa mig igen.
Företagets storlek har jag inte sagt något om. Däremot är det ju vanligt förekommande att man utanför Stockholm/gbg osv får en lägre lön vilket iofs går lite jämnt ut med tanke på att boendekostnaderna kanske inte är lika svettiga. Eller, om det är svårt att få in personal, en betydligt högre så de inte står utan samhällsviktig personal.

Får gratulera till att du får samtal från företag i alla fall.
 
Företagets storlek har jag inte sagt något om. Däremot är det ju vanligt förekommande att man utanför Stockholm/gbg osv får en lägre lön vilket iofs går lite jämnt ut med tanke på att boendekostnaderna kanske inte är lika svettiga. Eller, om det är svårt att få in personal, en betydligt högre så de inte står utan samhällsviktig personal.

Får gratulera till att du får samtal från företag i alla fall.
Tack.
 
Företagets storlek har jag inte sagt något om. Däremot är det ju vanligt förekommande att man utanför Stockholm/gbg osv får en lägre lön vilket iofs går lite jämnt ut med tanke på att boendekostnaderna kanske inte är lika svettiga. Eller, om det är svårt att få in personal, en betydligt högre så de inte står utan samhällsviktig personal.

Får gratulera till att du får samtal från företag i alla fall.

Har hos oss har pandemin inneburit att alla, precis ALLA foretag soker folk. Det ar super svart att fa folk att jobba pa det satt de gjorde fore pandemin. Foretagen hojer lonerna och ger mer foremaner, men kan anda inte fa folk att komma. De enda jobb som snappas upp fort ar de som man kan gora hemifran, atminstone till storsta delen.
Jag skoter rekryteringen for skolbuss bolaget och vi lagger ner massor av pengar pa det. Hittills har vi, sedan Juni, hittat 6 nya anstallda som nu gar igenom traning ... sa det ar langt ifran sakert att de fortsatter. Det hander ganska ofta att de blir radda for att gora testen pa DMV (vad de nu heter i Sverige - trafiksakerhetsverket kanske) och bara inte kommer tillbaka. Vi behover en minimun av 30 nya chaufforer i September. 😳
 
Har hos oss har pandemin inneburit att alla, precis ALLA foretag soker folk. Det ar super svart att fa folk att jobba pa det satt de gjorde fore pandemin. Foretagen hojer lonerna och ger mer foremaner, men kan anda inte fa folk att komma. De enda jobb som snappas upp fort ar de som man kan gora hemifran, atminstone till storsta delen.
Jag skoter rekryteringen for skolbuss bolaget och vi lagger ner massor av pengar pa det. Hittills har vi, sedan Juni, hittat 6 nya anstallda som nu gar igenom traning ... sa det ar langt ifran sakert att de fortsatter. Det hander ganska ofta att de blir radda for att gora testen pa DMV (vad de nu heter i Sverige - trafiksakerhetsverket kanske) och bara inte kommer tillbaka. Vi behover en minimun av 30 nya chaufforer i September. 😳
Vet inte riktigt hur det kan kopplas till mitt inlägg men det låter som en trasslig sits. Här har vi ju bitvis motsatt problem, beroende på bransch. Min partner och även jag kan bada i jobb om vi vill men många andra har det tungt.
 
Har hos oss har pandemin inneburit att alla, precis ALLA foretag soker folk. Det ar super svart att fa folk att jobba pa det satt de gjorde fore pandemin. Foretagen hojer lonerna och ger mer foremaner, men kan anda inte fa folk att komma. De enda jobb som snappas upp fort ar de som man kan gora hemifran, atminstone till storsta delen.
Jag skoter rekryteringen for skolbuss bolaget och vi lagger ner massor av pengar pa det. Hittills har vi, sedan Juni, hittat 6 nya anstallda som nu gar igenom traning ... sa det ar langt ifran sakert att de fortsatter. Det hander ganska ofta att de blir radda for att gora testen pa DMV (vad de nu heter i Sverige - trafiksakerhetsverket kanske) och bara inte kommer tillbaka. Vi behover en minimun av 30 nya chaufforer i September. 😳
Jag har fått förfrågningar även idag.
hittills har jag fått två seriösa förfrågningar och 3 försiktiga förfrågningar. en av de seriösa sa att de ringde mig för de har pratat med en av mina tidigare kunder. Så det känns ganska bra. lönerna har definitivt stigit. hittills ligger jag på en löneökning på 41% i jämförelse med min pre pandemin lön. Jag hoppas att detta löser sig för mig.
 
Hoppat (eller ja, hindren var väl som högst en halvmeter) stora studs för första gången på över ett år :)

I brist på riktiga hinderstöd fick en mycket vinglig konstruktion av krukor och pottor duga :p. Men hästen hoppade glatt, inga som helst problem med de konstiga hindern. Dock vägrade hon på några travbommar första gången åt det varvet... fick ta de i skritt och sen var det inga problem.

Och imorgon ska jag provrida en häst :nailbiting::bump:
 
I eftermiddags var jag till morfar och lämnade medicin samt tog vi en kort vända i trädgården med :love:. På vägen hem stannade jag till vid skogen och plockade en halvliter blåbär; är ju så gott att ha färska i kylen :). Tvättat lite och precis ätit middag; passade på att göra enchiladas som inte sambon vill ha, nu när han inte är hemma. Nu är det dags för stallet :).
 
Vet inte riktigt hur det kan kopplas till mitt inlägg men det låter som en trasslig sits. Här har vi ju bitvis motsatt problem, beroende på bransch. Min partner och även jag kan bada i jobb om vi vill men många andra har det tungt.

Sorry, det skulle ha varit inlagget har under. Har har vi inte haft nagon "pandemi propp".

Jag förstår din tanke,
Ja du har rätt att jag har varit utan jobb länge.
Och ja jag har bara 300 dagar kvar på min försäkring.
Det lilla företaget i motala som du trollade fram är ett företag inom infrastruktur med ca 90 miljarder i omsättning.
Prisutvecklingen är ett som du säger korrekt att det är ett orosmoment. Klart att jag kan bo i en lägenhet men jag vill inte om jag ska vara i så fin natur som motala. Ska kolla om de har något jag kan hyra.
för övrigt verkar som pandemi proppen har släppt för mig då företag har börjat ringa mig igen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 400
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 982
Senast: Blyger
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 422
Senast: Liran
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 109
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp