Vad gör vi? Del CXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
BE47460C-8238-4F71-8AA5-7C1E35E98508.webp


God natt!
 
Kollar på tält. Det finns ett tält jag sååå gärna vill ha, det verkar perfekt, men det är dyrt :cautious: Hittade det precis det hittills lägsta priset. Nästan 7500kr, på rea :crazy: Men det är stort nog för mig + hundar, väger extremt lite och har så stor absid att det blir lätt att tex sitta där inne och torka hundarna om det skulle börja regna. Väger ca 650g mindre än nuvarande tält också, så det vore ju skönt även av den anledningen. Får se om jag kan ha råd senare... Har tittat på såå många tält nu men inget billigare har lika bra absid av någon dum anledning (de har istället två små eller annat onödigt).

Vilket tält är det? :) Vi behöver uppgradera oss till ett lättare.
 
Nattar dottern och skrattar tyst för mig själv åt en tråd på lokala annonssidan. Folk som flyttar ut på landet och sedan klagar över att bönderna låter på lördagskvällarna 🤣🤣
Men eller hur!! Eller de som bosätter sig mitt ut mellan åkrarna och sen klagar på skitlukta. Nej det luktar inte hallon, vet själv då vi i förra boendet fick in doften i badrummet- kontrasterna när man duschar för att bli ren men ja- det är ju LANDET, vad hade du förväntat dig lixom?!
 
Tystnad är enormt underskattad. Jag ser det som absolut största värdet av fastigheten jag äger. Mälaren säger att den inte är värd så mycket för att den ligger långt från civilisationen, trots mitt i Östergötland. Jag säger; that’s my melody. Nära till civilisationen men HELT offside och tyst.
Vad är långt från civilisation från dig/där du bor? Rent nyfiken bara :).
 
Vad är långt från civilisation från dig/där du bor? Rent nyfiken bara :).

Inga grannar alls på 1,5 kilometer . Ser slottet runt 1 kilometer bort. Bara skog, mina hagar och fält i sikte. 1 kilometer genom trolsk skog och bergiga pass (tänk Ronja Rövardotter) som avslutar resan hem. Extremt glesbebott, mest bara skog, träsk och öde mark. Mindre bra är väl att det är 6 kilometer till närmaste busshållplats där inga bussar nästan går.
 
Inga grannar alls på 1,5 kilometer . Ser slottet runt 1 kilometer bort. Bara skog, mina hagar och fält i sikte. 1 kilometer genom trolsk skog och bergiga pass (tänk Ronja Rövardotter) som avslutar resan hem. Extremt glesbebott, mest bara skog, träsk och öde mark. Mindre bra är väl att det är 6 kilometer till närmaste busshållplats där inga bussar nästan går.
Okej, låter ju inte som direkt mycket mer offside än morfars och hans systers torp som nyligen såldes. Också här i Östergötland och den landade på 5,6 miljoner men vårt område är väl kanske mer eftertraktat som ligger på landet mellan två stora städer, eller ja det vet jag! Men ändå. Detta ligger som sagt också lite vid sidan av som sagt.

Är ju som sagt varierande vad man värdesätter helt klart så mäklaren kan ju inte alltid ha rätt ;).
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 400
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 977
Senast: Blyger
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 422
Senast: Liran
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 109
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp