Vad gör vi? Del CXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte jag heller. Men ibland saknar jag lite puls och att bara kunna gå ut med vänner lite mer spontant. Å andra sidan tröttnar jag fort och de åren är väl mer eller mindre förbi nu ändå… På landet tröttnar man aldrig på.
Fast samtidigt lite puls behövs.
Ska ändå åka och handla imorgon. Blir väl lagom för en lantis som mig kanske :rofl:
Behöver ingen sån puls 😂
Men närhet till affärer, jobbet och så kan väl vara skönt ibland. Å andra sidan så behöver jag inte bo långt ut på landet, en mil eller så räcker!

Det är lixom aldrig tyst här, blir så tydligt när man varit borta ett tag… bor mellan motorvägen och en annan relativt trafikerad väg :down:
 
Behöver ingen sån puls 😂
Men närhet till affärer, jobbet och så kan väl vara skönt ibland. Å andra sidan så behöver jag inte bo långt ut på landet, en mil eller så räcker!

Det är lixom aldrig tyst här, blir så tydligt när man varit borta ett tag… bor mellan motorvägen och en annan relativt trafikerad väg :down:
Ah förstår! Ja trafikljud saknar jag definitivt inte!
 
Behöver ingen sån puls 😂
Men närhet till affärer, jobbet och så kan väl vara skönt ibland. Å andra sidan så behöver jag inte bo långt ut på landet, en mil eller så räcker!

Det är lixom aldrig tyst här, blir så tydligt när man varit borta ett tag… bor mellan motorvägen och en annan relativt trafikerad väg :down:
Det är väldigt skönt att ha tyst omkring sig
Nu har det flyttat hit en familj där ungarna kör motorcross :cautious: runt runt runt gas gas gas :meh:
Och någon spelar också extremt hög musik emellanåt O_o
Mina närmsta grannar bor 500 meter bort och det är inte någon av dessa utan minst en km bort :mad:
Vill bo ännu längre bort :crazy:
 
Rimlig dag. Grillade lamm och drack rödvin. Brorsan håller på att anlägga en vinkällare. Han har gjort största jobbet. Gjutit golv och införskaffat vinställ i oljat ek samt inköpt vin att lagra. Jag ska nu styla detta projekt och också tillföra fler lagringsbara viner.

Imorgon em ska jag…. VARA BARNVAKT. Känner visst ansvar MEN tror att brorsan är typ nöjd om barnet är vid liv efter en eftermiddag med Törnis. Planerar att ha disco med fransk 80-tals pop, bjuda på mängder med lördagsgodis samt ha ngn form av spa. Har även intalat barnet att det finns ett sk. ”källartroll” i vinkällaren, så vi får väl kolla läget och se om hen är hemma.
 
De låter fruktansvärt! Jag måste googla.

Varför?? Pizza är gott, löjrom är gott.
Löjromspizza är en vit pizza med typ cremefraise och ngn form av lagrad ost (typ Västerbotten men gott att mixa olika ostar tycker jag). Jag gör en lite luftigare men krispig botten (föredrar detta framför de tyngre färdiga degarna som går att köpa). Det är supergott! Löjrommen går ju på som topping när pizzan svalnat såklart. Toppas med rödlök/gräslök och typ gräddfil/cremefraise. Avnjuts med champagne eller ett krispigt vitt vin
 
Senast ändrad av en moderator:
Kollar väskor och tycker väl inte att denna är värd 5500 kr direkt :cautious:
 

Bifogade filer

  • 0EA25E96-276D-4C2B-B078-3964BC1220DE.webp
    0EA25E96-276D-4C2B-B078-3964BC1220DE.webp
    11,3 KB · Visningar: 59
Nu äter jag ju inte fiskägg, men bara tanken på att göra saken värre genom att lägga rom på Ost ger mig rysningar. :arghh:
 
Precis gått och lagt mig. Haft en härlig kväll med massa god mat och godis :d Åt för mycket dock så mår lite småilla, får låta magen vila så blir det bra igen :) Men den indiska restaurangen vi var på har en tendens att bli så, praktiskt taget allt mat de gör är helt fantastiskt gott :d imorgon blir det till att sätta upp kattnätet och sen en sväng på IKEA :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 400
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 984
Senast: Blyger
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 425
Senast: Liran
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 109
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp