Vad gör vi? Del CXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur mycket är det värt att inte flytta från stockholm.
Alltså hur mycket högre lön ska jag begära om jag får ett seriöst erbjudande i Motala?
Jag vill flytta men just nu sitter jag utan kapital att köpa en villa men jag vill inte heller bo på landet och bo i lägenhet.
 
Hur mycket är det värt att inte flytta från stockholm.
Alltså hur mycket högre lön ska jag begära om jag får ett seriöst erbjudande i Motala?
Jag vill flytta men just nu sitter jag utan kapital att köpa en villa men jag vill inte heller bo på landet och bo i lägenhet.
🙈😁 Jag som skulle få panik i Stockholm säger ta chansen i Motala, vackra omgivningar och mycket att se.
 
Phu. Jag har haft en superhärlig semester på sommarstugan. Varit mer I vattnet än på land, tältat på en ö etc.
Sista dagarna kom bästisens bror och dotter på besök och jag konstaterade att jag fortfarande heter Tåget enligt dottern :D🙈

I dag har varit en enda lång transportsträcka. Åkte hemåt tidigt i morse, kom hem klockan 6. Vad som brukar ta 4-5 timmar tog 7 timmar. Sedan väntade jag in mamma hemma hos henne, sen packade vi bilen med katten och åkte hem :love: så nu är katten äntligen hemma. Hon patrullerar just nu, har kollat så toan är ok och har ätit lite mat. Talar högljutt om att det finns saker här och att det är annorlunda. Hoppar runt på allt som går.
Det finns även en annan katt här (helkroppsspegel) som har fått stryk och blivit morrade och fräst på, fattar inte för hon har aldrig tidigare varit arg på sin spegelbild 🤷‍♀️. Själv ligger jag i sängen och försöker varva ner så jag kan sova.
 
Får kontra med gonatt 😴

Inte riktigt annu. Jag har just kommit hem efter en mycket god middag i sta'n. Vi var dar riktigt tidigt i dag da vi var pa vag hem och var hungriga ...
Har stanger man av "affarst gatan" Torsdag kvall till Mondag och alla restauranger kan satta ut bord och stolar mitt i gatan. Det ar precis hur trevligt som helst. Om nagra timmar ar det dock dags att dra sig tillbaka.

IMG_1887.webp
 
Varför?? Pizza är gott, löjrom är gott.
Löjromspizza är en vit pizza med typ cremefraise och ngn form av lagrad ost (typ Västerbotten men gott att mixa olika ostar tycker jag). Jag gör en lite luftigare men krispig botten (föredrar detta framför de tyngre färdiga degarna som går att köpa). Det är supergott! Löjrommen går ju på som topping när pizzan svalnat såklart. Toppas med rödlök/gräslök och typ gräddfil/cremefraise. Avnjuts med champagne eller ett krispigt vitt vin
Det låter som langos :D
 
Vi har 18 (tror jag det var) storre brander som ar helt "uncontained" och 83 brander runt staten som brannt ner ungefar 1.5 millioner acres (vilket ar straxt over 600 000 hektar) vilket ar aldels for tidigt for sa manga brander. De flesta branderna ar i ostra Oregon, sa langt fran oss annu, men de kommer till den har sidan av Cascade bergskedja snart nog.

I vanliga fall brukar man saga att det inte regnar har mellan July 4 och forsta helgen i September ... I ar var sista regnet vi fick May 28. Det ar torrt tidigt och med jatte varmeboljan med temperaturer upp till 50*C (och over det inne i Portland) torkade marken och vaxter ut tidigt i ar. Vi har ett trad som vi vattnar varje ar nar det far bruna flackar pa bladen. Det brukar vara i mitten pa Augusti, nu har vi vattnat det i ett par veckor redan.
Just nu ar temperaturen battre an vanligt, det ligger runt 25-28*C som varmast, med kalla natter ner till 10-13*C sa vi hoppas kunna halla ut lite langre innan vi far stor brander har ocksa.
Skönt att höra att du inte är påverkad än så länge.
Jag tänkte nämligen på dig igår när de pratade om bränderna på P1 och tänkte att jag måste skriva och fråga.
 
Har precis ätit frukost. Vill sätta mig och kolla igenom bilder, men solen lyser in så starkt att det inte är någon idé att göra det just nu, måste vänta någon timme åtminstone. Funderar på vad som kan göras nu istället. Verkar bli chokladätande och tedrickande :D Lite för trött för att motionera hundarna nu (och de sover...)
 
Gick upp för två timmar sedan och har hängt med katten. Nu blir det frukost. Katten höll mig lite vaken i natt men det var inte så himla farligt. Hon satt och glodde på mig medan jag sov mestadels, men hon har inte sovit själv ännu. Därav mycket trött kisse som just nu tittar på svalorna och halvt somnar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 400
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 984
Senast: Blyger
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 425
Senast: Liran
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 109
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp