Vad gör vi? Del CXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Finns det någon kurs man kan gå för att bli av med dåligt samvete för att man sitter inomhus själv trots fint väder ute? 😅
Har ju inga måsten egentligen.
Fint väder är relativt fint väder kan vara regn ;)
Fult väder kan alltså med denna logik vara sol varmt och vindstilla och i fult väder är det ok att sitta inne :up:
Dessutom är det OS vilket gör det legitimt att sitta inne halva Sverige sitter väl redan framför 📺 :p
 
Hur mycket är det värt att inte flytta från stockholm.
Alltså hur mycket högre lön ska jag begära om jag får ett seriöst erbjudande i Motala?
Jag vill flytta men just nu sitter jag utan kapital att köpa en villa men jag vill inte heller bo på landet och bo i lägenhet.
Alltså. Ärligt talat. Du har ju, enligt inläggen här, gått utan jobb bra länge nu. Det kan ju inte vara jättemånga dagar kvar du har rätt till ersättning? Därmed är det nog småkorkat att se det som att ett företag i lilla Motala ska betala en jätteslant för att du ska flytta, när du kanske riskerar att stå utan ersättning snart. Och precis som att du kan ha en lägenhet i Stockholm borde du ju kunna ha en lägenhet i Motala, åtminstone tills du vet om du blir kvar efter ev provanställning osv. Köper du nu och tvingas sälja efter kanske 6 mån och priserna på den tiden hunnit falla några hundra tusen igen sitter du väl snart i ett skuldberg, åtminstone om du får för dig att flytta igen.

Kolla om de har någon lägenhet du kan hyra av dem eller nåt i stället?
 
Ser du en lång en med rosa hår och en kort gummiboll så är det jag och min bästis :D Vi kommer måndag em och åker torsdag morgon! Haha åh, låter totalt livsfarligt, har typ inte vågat tänka på butiker och marknaden 🙉💸💸
Jag har redan bestämt mig för att inte köpa något tyg (om jag inte kommer över ett sjukt bra erbjudande), men är lite sugen på ett par spännbucklor...
 
Fy sjutton! Hoppas allt gick bra för honom!

Det gick bra. Han kom ut från det passet som jag själv avbokade tidigare idag, det är ett tufft pass och jag kände att jag inte klarar det idag så jag strosar runt och kör lite benövningar i stället. Plötsligt ser jag bara i spegeln att det ligger en man bakom mig som ramlat rakt framåt och tappat alla sina saker, och rör sig inte. Så jag springer fram och försöker få kontakt men han är inte vid medvetande, hans ögon flimrar och han andas hackigt och efter några sekunder ser jag ändå att han försöker få ögonkontakt. Jag ropar att någon ska ringa ambulans och ser att någon redan står med telefon och personalen är framme med en hjärtstartare som de drar igång men jag skriker bara att han andas. Personalen märkte ju det också såklart när de kom fram men de var förbaskat snabba med den där hjärtstartaren som de sen flyttar undan. Vi lägger honom på sidan och efter en stund börjar han prata svagt. Personalen frågar om han ätit nåt och beordrar en annan medlem att hämta dricka i kylen, och han hämtar både vatten och någon energidryck. Jag sitter och drar handen över hans vad, vet inte ens varför men det kanske känns tryggt eller nåt. Efter en stund sätter han sig upp, personalen hjälper till att ringa hans fru som bor nära. Jag går tillbaka till mina vikter. De går in på kontoret och jag hörde sen att han blev hämtad av sin fru. Jag tror han måste ha svimmat av överansträngning. Han gick uppenbarligen ut från passet mitt i så han måste ha känt att nåt kändes fel. Hoppas han inte skadade sig i fallet, det såg obehagligt ut hur han landat men han blödde inte från ansiktet och kunde röra på nacken så det måste trots omständigheterna gått ganska bra.
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 400
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 983
Senast: Blyger
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 425
Senast: Liran
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 109
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp