Vad gör vi del CXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev en timmes promenad på 5.5 kilometer med en kompis ovh hennes hund i vår vackra omgivning med bla Göta kanal och slussen :love: och jag som trodde jag hade dålig kondis kanske har en hyfsat ändå då jag inte var särskilt flåsig ☺. Värre var det med mina alltför tjocka lår som orsakade skav 😳 men framförallt skönt för den steeeeela och smärtsamma muskeln som mjukade upp ☺. Laddat med bra energi inför stallet; tonfisksås och spaghetti; snålt med vv-points då det endast är fisken och pastan som "kostar" något👌och så var det ju det där att äta mindre och långsammare 🙃.
 
Vandrar hemåt. I morse åkte jag nervöst med bilen mot verkstaden i EPA-fart med gung grande, varje hjulvarv kändes det som att nåt brister för gott, värre och värre för varje kilometer. Kom mig dock fram de 2 milen så nu är den dumpad på standby där, kanske fanns det lucka på onsdag för dem. Kollektivt till jobbet, och nu bussen hem. Tog fel buss så fick springa en kilometer tillbaka till annan hållplats. Men hann. Nu avverkar jag de 6 kilometrarna hem på apostlahästarna från hållplatsen och det regnar inte. Än.

Usch, det är väldigt otäckt när bilen är instabil. Hoppas det är lätt åtgärdat :up:
 
Betalat av mitt privatlån på bostaden (handpenning). Har tillräckligt på kontot för att pynta bilen i ett svep men buffert är ju trevligt 😱

Varit på jobbet sedan 06, inte klar än, fint med plus på flexen från dag ett, behöver iofs ta ut en timme imorgon och kanske två på torsdag.
 
Förutom trist långt möte i dag lyckades jag och pappa springa vilse i skogen i dag. Egentligen skulle det bli 5km, men blev typ 12km.
Fick i alla fall se älg på nära håll, och en ung ekorre som inte hade vett att flytta på sig när vi kom springande. Jag stannade och stoppade pappa ifall att den var skadad (halvlåg på stigen och jag tror den värmde magen på en varm sten). Ville inte stressa den för mycket om den var skadad. Men den tittade bara en stund på oss, och kilade sedan iväg utan någon större brådska.
Fick även se superfina kossor :love:

Kom hem och hade typ ingen mat hemma, fick bli macka och oboy. :D
 
Fy sjutton vilken eftermiddag det har varit. Karin, som fyller fem år om ett par dagar ville inte ha sina eftermiddagsgrönsaker, och när jag plockade upp henne var hon alldeles sned och stel i hela kroppen. Tryckte i henne en portion stödmatningsmat, och sen bar det av till akuten. Hon hade en urinsten, och måste ha haft fruktansvärt ont. Karin blev sövd och en mycket skicklig djursjukskötare masserade ut stenen, och sen fick en trött Karin komma med hem igen.

Väl hemma har hon fått mer stödmatningsmat, och lite gräs, och nu äter hon hö med kompisarna. Karin i mitten av höhögen.
Karin.webp
 
Vi måste ju flytta lagret IOM att vår hyresvärd avvecklar och säljer huset.
Har kollat lite lokaler. Men allt är enormt mkt dyrare med 3-årskontrakt och inte helt 💯 öht.
Idag fick sambon tag på en lokal för mindre än halva priset mot den vi ev planerat ta. Och den är nybyggt, perfekt för vår verksamhet, 15-20 min endast med bil dit. Vi har 45 min idag.
Och på samma gård finns företag med sådan kran vi hyr in för att tömma containrarna. Och 3 mån uppsägningstid.
Såååå skönt! 🥳🥳🥳
Min hjälte som fixat när jag pajat!❤️
 
Hmm. Vet inte om det skulle göra någon skillnad för miljön? Är ju en sådan där automatisk biltvätt du kör in i så sköts allt automagiskt? Där allt vatten tas tillvara och renas och återanvänds.
Ja och man får tvätta bilen två gånger för att få den super ren. Kolla tröskellådorna,listorna(rinner dr skit när du kör där ifrån är inte bilen ren) kolla efter svarta och oranga prickar och säg om bilen är ren sen .
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kultur Förlåt om jag har startat för många trådar på för kort tid. 🙈 Jag är ny här och är orolig att bli "den nya tjejen med alldeles för många...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 324
Senast: Raderad medlem 149639
·
Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
436
Senast: Krålus
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
24 25 26
Svar
506
· Visningar
14 427
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 123
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp