Vad gör vi del CXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dessa kommentarer är roligare än vilken stand up som helst. 😂

Kom på nu att en polare till mig hade kollat upp en tants samtliga recensioner på google och gjort en sammanställning på stories. Hon hette typ Gun eller likn och hade sjukt många recensioner. Dock oklart om hon hade varit på ställena/testat grejerna hon recenserat. Alla fick dock låga betyg.

Var typ

”Är för långt hemifrån”
”Inte varit där och är inte intresserad”
”Måste byta buss för att ta mig dit”
”Säkert för dyrt”
”Förmodligen inte laktosfritt”

:rofl:
 
Kom på nu att en polare till mig hade kollat upp en tants samtliga recensioner på google och gjort en sammanställning på stories. Hon hette typ Gun eller likn och hade sjukt många recensioner. Dock oklart om hon hade varit på ställena/testat grejerna hon recenserat. Alla fick noga betyg.
Var typ
”Är för långt hemifrån”
”Inte varit där och är inte intresserad”
”Måste byta buss för att ta mig dit”
”Säkert för dyrt”
”Förmodligen inte laktosfritt”

:rofl:

Fantastiskt! :rofl:
 
Kom på nu att en polare till mig hade kollat upp en tants samtliga recensioner på google och gjort en sammanställning på stories. Hon hette typ Gun eller likn och hade sjukt många recensioner. Dock oklart om hon hade varit på ställena/testat grejerna hon recenserat. Alla fick dock låga betyg.

Var typ

”Är för långt hemifrån”
”Inte varit där och är inte intresserad”
”Måste byta buss för att ta mig dit”
”Säkert för dyrt”
”Förmodligen inte laktosfritt”

:rofl:
Älskar det! 😂

Tycker det är fantastiskt att de tar sig tiden att kommentera och faktiskt tror att någon vill veta detta.
 
@tornblomma Älskar denna kommentar på en vegopaj i en vegogrupp på FB.

"Suck det är väl lök i den oxå och då kan ju inte jag äta den fast det är en veggiepaj. Tål ju ingen lök utom vitlök. Det blir ingen klippt gräslök i gräddfilen i år heller. Ingen senapssill eller skärgårdssill heller det är ju svhalottenlök i dom. Tål bara Abbas matjesill och den har dom ju gjort om från mild nu till starkare men med mer dill. Så nu blir det ingen sill på midsommarfatet för mig överhuvudtaget eftersom den klassiska matjesillen oxå är för stark. 😢👎"

Vegopajen startade ranten. 😅
 
@tornblomma Älskar denna kommentar på en vegopaj i en vegogrupp på FB.

"Suck det är väl lök i den oxå och då kan ju inte jag äta den fast det är en veggiepaj. Tål ju ingen lök utom vitlök. Det blir ingen klippt gräslök i gräddfilen i år heller. Ingen senapssill eller skärgårdssill heller det är ju svhalottenlök i dom. Tål bara Abbas matjesill och den har dom ju gjort om från mild nu till starkare men med mer dill. Så nu blir det ingen sill på midsommarfatet för mig överhuvudtaget eftersom den klassiska matjesillen oxå är för stark. 😢👎"

Vegopajen startade ranten. 😅

hahahahhaha :rofl:

Denna är en av mina sparade favoriter från en lokal Facebookgrupp

263078CE-D036-4E9F-B0D3-6D6DD988A288.webp
 
Äckelvarning



Precis plockat den tredje fästingen som kröp omkring i nacken på mig. Skit också. jag har klarat mig bra länge nu. De brukar vara värst hemma på min gräsmatta, men nu fick jag dem på skogspromenaden med hunden. En hade hunnit sätta fast sig vid örat.

Fästingarna förtar hela nöjet med att kela med hunden också. Tar jag upp honom i famnen så riskerar jag att det smiter nån över på mig. Kan inte låta bli att tänka på det när jag klappar

/mvh paranoid
 
På tal om vandring: Jag funderar på att uppgradera och köpa en ryggsäck som är 20 liter större än den jag har. Jag borde få plats med det jag och hundarna behöver för fem nätter, men samtidigt vore det skönt att slippa tetrispacka varje grej. Eller kanske risken är satt jag bara tar med mig en massa onödiga saker eftersom utrymmet finns där?
 
Vandrar hemåt. I morse åkte jag nervöst med bilen mot verkstaden i EPA-fart med gung grande, varje hjulvarv kändes det som att nåt brister för gott, värre och värre för varje kilometer. Kom mig dock fram de 2 milen så nu är den dumpad på standby där, kanske fanns det lucka på onsdag för dem. Kollektivt till jobbet, och nu bussen hem. Tog fel buss så fick springa en kilometer tillbaka till annan hållplats. Men hann. Nu avverkar jag de 6 kilometrarna hem på apostlahästarna från hållplatsen och det regnar inte. Än.
 
Vandrar hemåt. I morse åkte jag nervöst med bilen mot verkstaden i EPA-fart med gung grande, varje hjulvarv kändes det som att nåt brister för gott, värre och värre för varje kilometer. Kom mig dock fram de 2 milen så nu är den dumpad på standby där, kanske fanns det lucka på onsdag för dem. Kollektivt till jobbet, och nu bussen hem. Tog fel buss så fick springa en kilometer tillbaka till annan hållplats. Men hann. Nu avverkar jag de 6 kilometrarna hem på apostlahästarna från hållplatsen och det regnar inte. Än.
Dit ska jag!

9F77CA90-49E4-4175-8936-23E4A30306A4.webp
 
Vandrar hemåt. I morse åkte jag nervöst med bilen mot verkstaden i EPA-fart med gung grande, varje hjulvarv kändes det som att nåt brister för gott, värre och värre för varje kilometer. Kom mig dock fram de 2 milen så nu är den dumpad på standby där, kanske fanns det lucka på onsdag för dem. Kollektivt till jobbet, och nu bussen hem. Tog fel buss så fick springa en kilometer tillbaka till annan hållplats. Men hann. Nu avverkar jag de 6 kilometrarna hem på apostlahästarna från hållplatsen och det regnar inte. Än.

Äsch, jag hann fram till verkstaden och jag hann med bussen trots att jag klantade till det. Och på verkstaden tog de emot med glad förvåning eftersom jag servat den andra bilen för 10.000 i torsdags. Och promenera är skönt i det här vädret. Soligt men blåsigt. På nåt sätt lever man mer vissa dagar. Men vare sig plånbok eller hjärna skulle klara hur många dagar som detta på kort tid.

För att förtydliga, att missa bussen innebär inte för mig att man väntar en halvtimme till nästa, utan då är nästa steg att fundera över om man hellre bränner 800 spänn på taxi eller på ett hotellrum. Så då är det klantigt att nästan strula till det.
 
Jag tar ett glas iskall rosé och laddar upp inför digitalt möte med BRF:en.
Drömde inatt att vi hade anlagt en pool på innergården med tillhörande karibisk bar. Vet inte om jag bör berätta om denna dröm eller bara släppa det. Hoppas iaf att fönster-frågan inte kommer upp. Orkar fan inte det
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kultur Förlåt om jag har startat för många trådar på för kort tid. 🙈 Jag är ny här och är orolig att bli "den nya tjejen med alldeles för många...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 325
Senast: Raderad medlem 149639
·
Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
436
Senast: Krålus
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
24 25 26
Svar
507
· Visningar
14 435
Senast: Piglet
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 123
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp