Vad gör vi del CXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Klockan är tre på natten, jag är vaken och nätshoppar deadstock tyg. Hittat massor med fint och roligt. Men frågan är, kan man beställa från UK eller blir det tull? Jag vill inte få nån oförutsedd utgift utöver liksom. Är det tull på tyg? Så många frågor, så många googlingar. Orkar jag googla klockan tre på natten? Borde jag ens köpa tyg när jag är i någon slags halvvaket tillstånd?

Nej, jag borde inte köpa tyg alls. Skärp dig :mad:
Jag köpte en bok för £35+£10 i frakt, fick tulla 99 kr(24 kr i importavgift och den vanliga goa 75 kr i hanteringsavgift till posten :p).
 
Har precis varit ute och paddlat en kortis i byvindarna med den nya vingliga. Den skar som en vass kniv genom vågorna i motvinden. :love: Underbart så länge jag paddlade i motvind och kunde se varifrån vågorna kom. Lätt skräckblandad förjusning på hemvägen när jag inte kunde förutse vågorna. Avslutade med att hoppa ut surfskin på djupt vatten för att öva på att ta mig upp igen.
 
Idag blir det bubbel(dvs treo)frukost här hemma. Både jag och katten sov stenhårt när klockan ringde, jag visste inte vad som var upp och vad som var ner, och hon blev helt förskräckt, flög upp och stirrade tomt framför sig i en hel minut innan hon kom till sans och la sig igen 😂
Så skönt att ha en ledig dag och inga andra planer än att mamma kommer en sväng och troligen medtager ett stycke VALP :D oj oj stackars mig osv :angel:
 
Körde sonen till jobbet 05:30, badat hund, har sen läst bok, somnat om ätit frukost, utfodrat dottern, rastat hund, rakat hunden, städat kök, och sitter nu i skuggan på uteplatsen och laddar för att köra och hämta grabben.
Sen lite vila innan dottern ska till konståkningslägrer.
ja jag har semester;)
 
Testar att koka havtornsmarmelad. Jag fick räkna om receptet då jag inte hade så mycket havtorn som receptet angav.

IMG_20210613_114019_953.webp
 
Varför inte? Ibland är en omstart bra!
Det är så jag tänker också, att jag skulle behöva en omstart. Har ju familjen där och några vänner. Men känns svårt att flytta från livet här, även om det just nu lämnar mycket att önska.
Tänker mig i så fall börja med ett år och hyra ut lägenheten här under tiden.

Alla runt omkring mig tycker jag ska flytta uppåt en period, att det skulle vara bra för mig. Så kanske borde lyssna på den kören..
 
Släppt ut hästar och mockat alla boxar. Sen fick jag jaga Trulen och muta honom med knäckebröd innan jag fick tag i honom. Han var mycket sur över att husse körde med röjsågen 200 meter från hans hage 🙄 Ibland är han världens största fjant. Så fort husse slog av den så sluta han leka drakhäst och tyckte de var skönt att komma ut och träna. Skönt och ha honom färdig körd innan solen gick upp och börja värma. Nu har jag smort in alla bett och ska dricka kaffe. Kliar sönder mig på benen pga av all satans odjur som måste bita på mig i tid och otid 😭
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kultur Förlåt om jag har startat för många trådar på för kort tid. 🙈 Jag är ny här och är orolig att bli "den nya tjejen med alldeles för många...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 325
Senast: Raderad medlem 149639
·
Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
437
Senast: Krålus
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
24 25 26
Svar
507
· Visningar
14 449
Senast: Piglet
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 123
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp