Vad gör vi? Del CXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Suck, först kräktes Megara på sin kattsäng så alla fyra lager åker i tvättmaskinen - den är konstruerad så jag har flera lager handdukar och filtar för att jämna ut kanten mellan skrivbord och bokhylla bredvid. Och skura där. Sedan upptäckte jag, när jag trampade i det :meh: att hon även kräkts på mattan så nu har den också skrubbats. Långhårig och lurvig, får se hur det ser ut när allt torkat. Som 'tur' var så var det i princip osmält så det var relativt lätt att få bort det mesta. Förhoppningsvis så kan jag dammsuga bort eventuella rester när det som är kvar har torkat.
 
Sitter och njuter ute i solen och ser om jag kan få lite färg på benen. :p

Bokat in service på bilen idag iallafall ett samtal som gick bra.

Dit jag skulle ringa för jobbärende vägrar dom svara. Då har jag ändå ringt flertal ggr till kundservice under dagen. Får bara ett autosvar om att numret inte finns ev prova igen senare. Inga uppgifter om att dom har problem heller. :down:

Får göra nytt försök imorgon och sen försöka maila om det. Är ändå ett stort företag så någon borde ha tid och svara eller bli satt i en kö tycker jag.
 
Megarakatten ligger i linneskåpet och tycker livet är pest eftersom hon inte får mer mat NU. Jag tycker hon får vänta tills jag vet magen är ok.

20210602_154153.webp
 
Spränghuvudvärk (förmodligen spännings) fick info om allvarlig olycka i ett av husen så rusade dit med akutkit.

Hittade extremt chockad student med kokt hand och underben/fot. (Paraffin) Plus 4 andra studenter i varierande chock varav en avsvimmad. Tre rätt hysteriska utomstående där den ena mest är ivägen, springer runt och försöker hälla iste på skadan. :cautious: Ringer ambulans direkt.
Eftersom brandkåren kom strax efter valde jag att inte försöka bandagera iom att de hade kylspray. La över en blöt kompress och sprayade med kylspray istället.
Ambulans kom och student fick komma in i den och få smärtstillande. Jag fixade påse med mobil, skor, jacka, någon tröja och lite annat jag kunde hitta som var studentens.
Fick mota bort den hysteriska som prompt skulle in i ambulansen och följa med.
Sedan åkte ambulansen iväg och nu har jag köpt macka, sötsak och läsk till de chockade studenterna och pratat med dem lite.

Nu ska jag skriva tillbudsapport.
 
Varit Maggan vakt medan Husse var i stan och handlade kraftfoder. De har öppen dörr till boxen så de går in och ut som de vill på dagtid men husse är rädd att en viss busig Maggan ska få för sig att smita under staketet trots flertalet trådar och ström. Och hennes stackars mamma ska få spunk vilket nog händer cirka 100 gånger om dagen just nu 🤣 Så någon måste vara hemma medan de är ute. Så passa på att lyssna ljudbok och ligga på soffan på verandan 😍 Bra sikt därifrån. Skönt att komma bort från grannar och annat.
IMG_20210602_153100124.webp
 
Aaaah.... :arghh: Trodde ÄNTLIGEN att jag kunde boka vaccintid, för nu står det att det är 1971 och äldre som kan göra det. Men, nä, när jag sedan klickade vidare var det bara 1966 och äldre fortfarande..... Vissa VC öppnar tydligen inte för 50+ ännu (men senast den 8/6) TROTS att det står att region Kronoberg vaccinerar 50+ just nu.
 
Nyss kommit hem från skolan. Det var spexdag där och våran klass hade tema finklädd, så jag tog tävlingskläderna. :up:
Dock inte så trevligt att trampa runt i ridstövlar en hel dag. :cautious:

Var en på idrotten där vi tävlade i lag mot varandra på att pricka basketboll i korg som stod och skrek på alla att skynda sig, på ett rätt så otrevligt sätt... mig skrek han på en gång sen var han tyst :devil:
 
Svalt och skönt här idag :)
Har precis beställt medicin till hunden, hoppas det kommer som utlovat. Hade tack och lov tre tabletter hemma redan, så behöver inte åka runt och leta efter apotek som har det hemma (fy fan för privatiseringen av apotek!).
Om det inte är ett ”särskilt läkemedel” så går det att kolla lagersaldo på FASS. Man kan välja stad/adress till apoteket eller ”nära mig”.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 191
Senast: Badger
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 226
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 143
Övr. Hund Vill gärna höra andras erfarenheter gällande rutiner till hundar. Har två terriers. En airedale och en mindre foxfröken på 11 år. Min...
Svar
12
· Visningar
928
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp