Vad gör vi? Del CXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vet inte vad mvc är men jag kunde inte ens få ringa och prata med en människa.

Dock löst nu och ska boka tid hos barnmorska i morgon så att allt är som det ska med blodtryckskoller och allt vad det är :D
MVC = mödravårdscentralen sommar i min kommun är barnmorskor och fixar och trixar allt med preventivmedel även för icke mammor/gravida 😁
Härligt att det är löst i alla fall!
 
Snart är den här dagen äntligen slut. Herregud vad eländigt allt varit, och just när det borde ha blivit bättre så fick jag huvudvärk :meh: Har nu suttit och åter igen kollat igenom hela internet efter sovsäck. Vill ha en ny, lättare, men inget är riktigt rätt. Känns därför som om jag inte gjort något alls idag. Någon skogspromenad blev det inte heller och allt är bara ångest. Längtar till helgen. Då ska jag iaf ut och vandra.
 
Kom precis hem efter en lååååång promenad uppåt favoritskogen som jag inte velat besöka sedan de gjort kalhygge av hela kullen, men någon gång måste man ju liksom ta tjuren vid hornen och se hur illa det blivit.
Kan bara konstatera att det är otroligt trist däruppe nu, den gröna och lummiga skogen är jämnad med marken... men å andra sidan har vi fått en sjujävla utsikt! :D Det ska ju dessutom nyplanteras, men jag hoppas verkligen att de jämnar till så att det blir en stig där igen också.
Nåja. Drygt tre timmar senare är vi hemma igen i alla fall, och shiban har däckat i soffan. :heart
 
Varit Maggan vakt medan Husse var i stan och handlade kraftfoder. De har öppen dörr till boxen så de går in och ut som de vill på dagtid men husse är rädd att en viss busig Maggan ska få för sig att smita under staketet trots flertalet trådar och ström. Och hennes stackars mamma ska få spunk vilket nog händer cirka 100 gånger om dagen just nu 🤣 Så någon måste vara hemma medan de är ute. Så passa på att lyssna ljudbok och ligga på soffan på verandan 😍 Bra sikt därifrån. Skönt att komma bort från grannar och annat.Visa bifogad fil 70756
Men så underbart söt 😍
 
Dricker te i soffan, just hemkommen från en kvällspromenad som blev både kortare och mer makaber än planerat då polisen spärrat av nästan ett helt kvarter några gator bort. Det visade sig att en 67-årig kvinna hittats mördad i en lägenhet där i måndags eftermiddag :nailbiting: Eller ja, hon har hittats död i alla fall och polisen säger att det är "suspicious" och "distressing" och har gått ut med ett meddelande där de söker eventuella vittnen. Det stod tre polisbussar och minst 7 poliser kring byggnaden, även såhär 48 timmar senare, så det verkar rätt allvarligt. Väldigt otippat, framförallt i det här området som är väldigt lugnt och bra på alla sätt. Så hemskt! :crazy:
 
Inte jag heller. Den är ju dessutom giftig i för stora mängder.

Vid vanlig hushållsanvändning kommer du inte upp i giftiga mängder. Allt är giftigt i för stor mängd, inkl vatten.

Det är främst vid intag för att bli hög som förgiftning skett (och i ett fall där en svensk veckotidning råkat skriva 20 nötter istället för två kryddmått i ett kakrecept och några nötter inte insett att det var en idiotisk mängd i en kaka...).

Ämnet som är giftigt i muskot (myristicin) finns också tex svartpeppar, dill och morötter...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 190
Senast: Badger
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 224
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 143
Övr. Hund Vill gärna höra andras erfarenheter gällande rutiner till hundar. Har två terriers. En airedale och en mindre foxfröken på 11 år. Min...
Svar
12
· Visningar
928
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp