Vad gör vi? Del CXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
:rage: Jag och Telia har ett dåligt förhållande, okej kabelfel kanske de inte kan rå för, men be mig då inte starta om mobil och router tre gånger innan ni kommer på att oj det kanske var kabelfelet som var problemet, inte att du höll telefonen i fel vinkel. Kanske mest arg för att de nu har ökat priset på mitt abonnemang eftersom de så glatt skriver nu erbjuder hastigheten 30 -200 istället för 10 - 30 som tidigare, bara det att vi hittills aldrig har kommit upp i 30 utan vår vanliga hastighet ligger på 12...
 
Vårt dåliga förhållande fortsätter, jag ringde kundtjänst, hen som svarar säger att hen ska kolla mitt abonnemang och sen blev det tyst, har de lyckats trycka bort mig? Borde jag lägga på och ringa igen? Eller kommer hen tillbaka? Hur länge är rimligt att vänta i en tyst lur, så många frågor på en torsdagsmorgon.
 
Vårt dåliga förhållande fortsätter, jag ringde kundtjänst, hen som svarar säger att hen ska kolla mitt abonnemang och sen blev det tyst, har de lyckats trycka bort mig? Borde jag lägga på och ringa igen? Eller kommer hen tillbaka? Hur länge är rimligt att vänta i en tyst lur, så många frågor på en torsdagsmorgon.
Jag lider med dig. Har allt trassel med Telia och pappas telefon i alldeles för färskt minne. Jag har också suttit i evigheter med en tyst telefonlur i örat.
 
Sitter på jobbet och återhämtar mig från gårdagens rävattack i hönsgården. Den jäkeln stod dessutom och tittade på mig en lång stund innan jag fann mig och jagade iväg den, samtidigt som hundarna stod och skrek på den, i hundgården 5 meter bort. Inte särskilt lättskrämd, den.... Mina fina hönor :(

Har 7 kycklingar som numera är moderslösa och som jag trodde att den andra hönan med kycklingar adopterade igår, men i morse jagade hon bara bort dem så jag fick rodda med att fånga dem och sätta dem i en egen hage i morse. Typ 1h försenad till jobbet i morse pga detta, men nu behöver jag inte oroa mig för dem medan jag är här i alla fall. I sin hage (inomhus så klart, skyddade) har de värmelampa, mat och vatten och riskerar inte att bli bortjagade och utstötta.

Så, nu hoppas vi att den här dagen blir bättre än gårdagen! Min dejt kommer ikväll och stannar över helgen, det ska också bli himla fint :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 190
Senast: Badger
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 224
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 143
Övr. Hund Vill gärna höra andras erfarenheter gällande rutiner till hundar. Har två terriers. En airedale och en mindre foxfröken på 11 år. Min...
Svar
12
· Visningar
928
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp