Vad gör vi? Del CXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ringt VC idag och sagt till att jag vill gå vidare med remissen för bedömning inför operation :nailbiting: Blandade känslor men efter ha läst min journal igår så vägde nog de sista procenten över att jag iaf vill ha en bedömning. Så bollen i rullning och jag kan inte göra mer just nu 😅 Idag köra Trulis och sen plugga vidare. Sista veckan nu kämpa på ett och två 🐎💨
 
Äter lunch och känner mig faktiskt lite pepp inför eftermiddagen. Pratade precis med en kollega som också söker nytt jobb och blev lite mer motiverad att faktiskt få iväg en ansökan idag. Efter det ska jag förbereda inför helgens vandring :) Slutar tidigt idag med och det är faktiskt relativt lugnt med allt idag.
 
Vid vanlig hushållsanvändning kommer du inte upp i giftiga mängder. Allt är giftigt i för stor mängd, inkl vatten.

Det är främst vid intag för att bli hög som förgiftning skett (och i ett fall där en svensk veckotidning råkat skriva 20 nötter istället för två kryddmått i ett kakrecept och några nötter inte insett att det var en idiotisk mängd i en kaka...).

Ämnet som är giftigt i muskot (myristicin) finns också tex svartpeppar, dill och morötter...
1-2 muskotnötter är giftigt för en vuxen människa. Eftersom jag aldrig använt muskot vet jag inte vad som är normal användning

Från giftinformationscentralen:
  • Ring Giftinformation om barnet får symtom, eller om mer än en smakbit av nöt, eller en tesked riven krydda förtärts.
För mycket vatten är inte ”giftigt” men man kan få för låga halter av natrium i blodet.
 
Nu har vi opponerat. Våra kamrater vi opponerade på fick ett "enskilt samtal" med seminarieledaren, vilket innebär att de är och balanserar till icke godkänt och jag förstår varför men jag tycker det är saker som deras handledare skulle ha löst redan.

Efter lunch är det vår tur :eek:
 
Fått lite gjort nu redan faktiskt. Är trött och har spänningshuvudvärk, ska nog försöka få tid till massage/naprapat nästa vecka. Det brukar hjälpa bra att få en ordentlig massage kring axlar, käke, nacke och hals.

För övrigt har jag ont som tusan av mensvärken och vill helst åka hem och kurera mig.
 
Precis skickat mail till kundsupporten. Deras angivna nr. fungerar fortfarande inte. Har försökt i 2 dar nu. Så får se vad/om dom svarar. Får göra nytt försök imorgon annat nu tänker jag ta ledigt.

Dags att duscha (och komma ihåg att smörja extra noga med solskydd efteråt). Sen ska jag fara till exet och hjälpa han med lite ute sysslor.

Kanske hinner mina paket komma också. Då kan jag hämta ut på vägen eller om det ena ev. kommer med posten. Såg att han var på ingående.
 
Min ansökan på CSN hade så klart fastnat. Handläggaren på telefonen berättade att det saknades poäng från Halmstad högskola, och hon blev chockad när jag sa att den blev klar i januari. Det ändrade hon på under samtalet, men då såg hon att det även saknades information från yrkeshögskolan.

Förövrigt är det strålande väder, varmt och vindstilla. Men givetvis såg jag hyresvärdens gödseltunna på åkern precis bredvid huset, så vi blir inne idag :arghh:
 
Pratat med läkaren. Blev ett ganska långt och bra samtal. Jag kommer få en provtagningsremiss hemskickad. När/om jag känner mig redo så är det bara att knata ner till VC för provtagning. Provsvar över telefon 2-3 veckor efter provtagning.

Sjuksköterskan på jobb beskrev sjukdomen som ”ALS light” 🙃 Det var kanske inte vad jag ville höra, haha!
 
Världens glammigaste lunchlåda. Köttbullar och makaroner. Inget annat :angel: Inga kryddor, ingensås, inga grönsaker.
Var det jag orkade med att skapa i går. Men det är någonting i alla fall!

Ska höra med braiga kollegan om han har lust att gå och köpa en glass med mig sen efter maten. Kan behöva sitta och äta glass i solen och prata lite.
 
Pratat med läkaren. Blev ett ganska långt och bra samtal. Jag kommer få en provtagningsremiss hemskickad. När/om jag känner mig redo så är det bara att knata ner till VC för provtagning. Provsvar över telefon 2-3 veckor efter provtagning.

Sjuksköterskan på jobb beskrev sjukdomen som ”ALS light” 🙃 Det var kanske inte vad jag ville höra, haha!
Minns att du skrivit om eventuell provtagning för något genetiskt tidigare, och bra att det kändes som ett bra samtal även om det var tung information. :( Får man fråga vad det är för sjukdom? (vill minnas att när jag fått min egen bromsmedicin pratat med någon som beskrev sin sjukdom just så, men det kanske fler liknas vid)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 190
Senast: Badger
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 224
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 143
Övr. Hund Vill gärna höra andras erfarenheter gällande rutiner till hundar. Har två terriers. En airedale och en mindre foxfröken på 11 år. Min...
Svar
12
· Visningar
928
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp