Vad gör vi? Del CXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har vår båt till salu och visade just den för en kille som var intresserad. Vi skulle kunna tänka oss gå ner en del vid snabb affär. Han bjöd det priset vi hade tänkt, men vi sa nej direkt. Han hade så sjukt tråkig attityd att vi kände direkt att vi hellre behåller båten än säljer till honom :laugh:
 
Har gjort middag ,bäddat rent i sängen , tvättmaskinen är igång igen . Sen blir det att bläddra i dessa gamla tidningar
20210602_181734.webp
 
Har ätit goda rester till middag. Skönt att slippa laga mat ibland :up:. I stället har jag promenerat sedan jag kom hem, och planterat sommarblommor i krukorna på framsidan av huset. Nu sitter jag och tittar på diverse hus/mäklarprogram på TV. Ska snart duscha och sedan bara njuta av resten av kvällen i soffhörnan. Läsa lite mer i min feelgood-bok förmodligen, och säkerligen surfa lite mer också.... :)
 
Eftersom jag bara rasar i vikt så bestämde jag att jag skulle köpa pizza på vägen hem från stan. För pizza är ju mat man blir tjock av :D Jag äter normalt inte pizza men idag har jag pinat i mig en halv, och har en halv i kylskåpet till imorgon...

Läkaren jag träffade idag bestämde att hon kickar igång min transplantationsutredning nu. Ny njure och bukspottkörtel.
Väl hemma ringde grannen och frågade om jag kunde köra hästtransporter på fredag och måndag. Lite väl många ston som skulle iväg till semin så det behövdes en till med E-kort. Jättegärna!!

Lägger på luren och bästa farbror Gunnar knackar på och undrar om vi ska koppla in pumpen till sommarbevattningen.

Det är rena rama bygdespelet med folk och händelser här på gården idag. Känns som proppen gått ur min isolering. :love:
 
Varit på supermärkligt humör under eftermiddagen. Varken bra eller dåligt. Bara märkligt. Höll på att ta fel avfart på vägen hem, vara kom på det nej men här bor jag inte 😂

Sen har jag rökt 3 cigg efter varandra. Jag som inte röker öht och inte gjort på x antal år (?) Underbart och äckligt samtidigt. Hade lätt kunnat dra ett helt paket om det nu inte råkade vara så att de tog slut :angel:

Ingen ordning på nånting men nu ska jag motionera Fröken :p
 
Jag har precis skrivit med en som eventuellt är intresserad av gamla lägenheten, hon skulle kolla på en annan imorgon men tar hon inte den hör hon av sig. Hoppas hon inte tar den och vill ha min gamla istället :angel: Vore skönt få klart med ny hyresgäst så fort som möjligt och hyresvärden har en tendens att vara långsam, sen när han väl sätter igång så går det på nolltid :p
Är nog mest nerver att jag oroar mig över det här... En glass kanske lugnar ner mig, glassterapi låter bra fast det egentligen är lite sent för godsaker :angel:
 
Sitter i sängen och tittar på svalor som fångar flygfän, solnedgång mellan trädtopparna i bakgrunden.

Kom hem och kastade I mig mackor och drog ut i skogen på springtur. Pallade inte med att greja med min nya spis och tvättmaskin, min hjärna fattar just nu ingenting.

Norpade åt mig en japp på väg hem I alla fall, ska äta den och titta på svalorna en stund till. Sen ska jag se om jag kan sova.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 191
Senast: Badger
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 226
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 143
Övr. Hund Vill gärna höra andras erfarenheter gällande rutiner till hundar. Har två terriers. En airedale och en mindre foxfröken på 11 år. Min...
Svar
12
· Visningar
928
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp