Vad gör vi? Del CXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
:laugh:
Kanske att jag testar någon gång bara för att av ren nyfikenhet. Eller om det skulle vara om jag bjuder någon för att "imponera".:sneaky: Annars duger lasagne versionen gott och väl för mig och mina matlådor.

Det blir skitsnyggt och ser avancerat ut, det förnekar jag inte :D Men jag tycker de är svårare än lasagnen att värma jämnt i mikron så cannellonin ska man helst äta direkt.
 
Ser ut att bli en fin sommardag dock lite blåsigt men det är ju ett blåshål här hemma såatte; började med att ta ett varv ute och vattnade bommor och jordgubbsplantor samt ätit frulle. Nu snurrar tvättmaskinen och jag pluggar engelska (förbereder mig inför muntan i morgon em :nailbiting::D). Så; plugg och allmänt pyssel här hemma tills det är dags att åka till stallet och möta i upp hovis i em. Var ju öm som tusan igår efter den rejäla knuffen så lät en yngre tjej i stallet få äran att rida min underbara häst (tjejen vart mkt förtjust i hennes mycket härliga skritt )på ridbanan så kunde hon och kompisen med egen häst rida tillsammans :). Hon blev jätteglad och hästen fick bli riden istället för longerad; bara bra tycker jag :up:, sen minns man ju när man själv var i den åldern och blev överlycklig när någon erbjöd ridning :love:. Min pålla som är av det snälla slaget testade ju såklart med att se vad hon kunde komma undan att göra (min gamla valack testade nya ryttare med att bocka hehe) och tittade efter matte hihi, älskade fjordtjejen :love:.Såg även att pållan min minskat bra i vikt (behövde det verkligen före bete); varför är det så mycket lättare att banta hästen än en själv ?! :angel:. Nåja! Nu när det är sommar så då får det baske mig vara köpstopp på godis (har en liten ask choklad hemma) och lyxa till med glass och tex rabarberkladdkaka :love::d.
 
Sov uselt i natt. Vaknade hela tiden och hamnade till och med i sleep paralysis. :banghead: var ett tag sedan det hände.
Var en jäkla massa skuggfigurer varav en i form av en hund med väldigt underlig exteriör som tassade in, hoppade över mig i sängen ett par gånger, och sen gömde sig i garderoben.

Varenda gång jag vaknade hade jag någon tanke om något som var tvunget att göras men som har noll med vad som egentligen behöver göras. Hämta rockard, flytta stenar, och köpa silvertejp till exempel 🤷‍♀️
Jag tycker du skrivit rätt mycket om olika stressymtom på sistone? Var rädd om dig!
 
Jag tycker du skrivit rätt mycket om olika stressymtom på sistone? Var rädd om dig!
:heart

Ja, det är inte bra just nu. 🙈
Det är flytten plus jobbet som strular till det. Förhoppningsvis är det bara kanske 2 veckor kvar då jag behöver krångla med flytt, så kan jag lugna mig sen.
Jobbet är som det är. Går inte att göra något åt :cautious: Ska ta tag i att försöka hitta nytt när flyttkarusellen är klar och jag har haft lite vilopaus.

Världens bästa kompis och världens bästa pappa släpar ut mig på en heldag med kanot i helgen, så jag får lite andrum.

Så, planer finns för att minska på stressen :heart Just nu får jag försöka leva lite med det dock, annars blir flytten inte klar och så blir jag stressad över det :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 191
Senast: Badger
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 226
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 156
Övr. Hund Vill gärna höra andras erfarenheter gällande rutiner till hundar. Har två terriers. En airedale och en mindre foxfröken på 11 år. Min...
Svar
12
· Visningar
928
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp