Vad gör vi? Del CXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Snart på jobbet. Överväger börja med sandaler dygnet runt nu, gympaskorna är inte så tjocka men är kopiöst varmt ändå O_o bara den tunna koftan jag använder känns som för varmt och klockan är inte ens 9 🥵 Men jag vet att inne på jobbet är det svalt eller kallt, det där kylsystemet är lite mysko, finns inget mellanläge :cautious:
 
Det här med att försöka organisera postit lappar har visat sig vara en svår utmaning :p
Egentligen behöver jag bara 10-15 minuter, men det händer grejer precis hela tiden på jobbet just nu.

Nytt försök att organisera bland alla arbetsuppgifter som står på postitlappar startar nu.
 
Är så allergisk mot allt O_o
Eller ja, det är nog mest pollen, men har nog alla symtom nu. Kliande ögon, kliande näsa och nysningar, hur trött som helst, kliande gom och hals. Och reagerar lite på nästan all mat, inkl lagrad ost och piggelin.

Ska göra pricktest imorgon och fick inte äta allergimedicin på fem dagar innan, it's no fun!
Sedan hoppas vi på allergivaccination tack :sneaky:
 
Det här med att försöka organisera postit lappar har visat sig vara en svår utmaning :p
Egentligen behöver jag bara 10-15 minuter, men det händer grejer precis hela tiden på jobbet just nu.

Nytt försök att organisera bland alla arbetsuppgifter som står på postitlappar startar nu.
Jag försöker ha mina på skrivbordet på datorn
Men det är en viss tillfredställning att kunna ta bort lappar man är klar med haha
 
Vegolasagne? Jag gör en på tomatsås (krossade tomater som får koka till sig lite med kryddor... eller så tar man Muttis pizzasås på burk), ricotta-spenatblandning med muskot (fräs frusen hackad spenat med lite salt och peppar, tillsätt ricotta när den tinat och smaka av med muskot och ev mer salt/peppar) samt bechamelsås. Bottna formen med tomatsåsen, ett lager lasagneplattor, ricotta-spenatröran, ett lager plattor och sedan bechamelsåsen. Toppa med valfri ost och sedan in i ugnen i ca 30min. Det blir jättegott och är perfekt som matlåda.

Spenatröran funkar som sås till tex grillat också :up:

Just ja, jag gör tomatsåsen al arrabbiata, dvs har i lite chili.
 
Hemma idag. Får se vad jag ska hitta på. En promenad skulle behövas och plocka lite hemma.

Sen skulle/måste jag ringa ett jobbsamtal för att kolla upp lite avtal mm. antingen idag eller imorgon. Har en lista över vad andra vill veta så får se om jag får med allt. Utifrån informationen sen kommer vi behöva ta ett beslut om att fortsätta, hitta en annan lösning eller lägga ned projektet. Ingen press.
Hade hoppats någon annan skulle ringa men, men.

Telefonfobi är inget vidare, går lite lättare med jobbsamtal än privata iallafall.
 
Vegolasagne? Jag gör en på tomatsås (krossade tomater som får koka till sig lite med kryddor... eller så tar man Muttis pizzasås på burk), ricotta-spenatblandning med muskot (fräs frusen hackad spenat med lite salt och peppar, tillsätt ricotta när den tinat och smaka av med muskot och ev mer salt/peppar) samt bechamelsås. Bottna formen med tomatsåsen, ett lager lasagneplattor, ricotta-spenatröran, ett lager plattor och sedan bechamelsåsen. Toppa med valfri ost och sedan in i ugnen i ca 30min. Det blir jättegott och är perfekt som matlåda.

Spenatröran funkar som sås till tex grillat också :up:
Vilket bra recept. Det har jag sparat ned och ska prova någon dag. :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 191
Senast: Badger
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 226
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 156
Övr. Hund Vill gärna höra andras erfarenheter gällande rutiner till hundar. Har två terriers. En airedale och en mindre foxfröken på 11 år. Min...
Svar
12
· Visningar
928
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp