Vad gör vi? Del CXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kom hem efter jobbmöte och lagade en av våra favoriträtter, pannkaksrulle med köttfärsfyllning. Jag tog några körsbärstomater och svarta oliver till - mums :d ! Nu sitter jag i lugn och ro och ska slötitta på Halv åtta hos mig (undrar om det är nya avsnitt?) och sedan Hela kändis-Sverige bakar. Känns lite lagom avancerat..... :p
Kan inte riktigt fatta att jag om 2,5 veckor går på sommarlov fram till den 5 augusti. Jag ska måla om verandan, samt skriva, skriva, skriva :up: !!
 
Sitter och bölar av stolthet över min unge som kämpat så hårt för att ta studenten idag.
För 4 år sen hade han inte ens betyg. Läste upp allt på ett år och kom in på sin utbildning.
och idag tog han studenten med godkänt i allt.
Så jävla snygg och underbar unge jag har
 
Kelar med stallkatten medan hästarna betar.
 

Bifogade filer

  • 35F5F60E-987C-4D48-B904-9AC8C0587D3C.webp
    35F5F60E-987C-4D48-B904-9AC8C0587D3C.webp
    328,4 KB · Visningar: 6
Behöver recept!
Smöra och bröa tex en springform. Smält 150 g smör. Blanda samman smöret i kastrullen med 3 ägg, 2,5 dl socker, 2.5 dl vetemjöl, 2 tsk vaniljsocker och en nypa salt. Blanda väl och häll upp. Skär rabarberstängerna ca 1 cm tjocka och lägg dem i formen som en sol. (Man kan sockra dem innan om man vill, jag gör inte det). In i mitten av ugnen i 180 grader i 20-25 min beroende på hur kladdig man vill ha den :d.
 
Smöra och bröa tex en springform. Smält 150 g smör. Blanda samman smöret i kastrullen med 3 ägg, 2,5 dl socker, 2.5 dl vetemjöl, 2 tsk vaniljsocker och en nypa salt. Blanda väl och häll upp. Skär rabarberstängerna ca 1 cm tjocka och lägg dem i formen som en sol. (Man kan sockra dem innan om man vill, jag gör inte det). In i mitten av ugnen i 180 grader i 20-25 min beroende på hur kladdig man vill ha den :d.
2 dl vetemjöl och 22-25 min ska det vara och när den kallnat kan man gärna pudra med florsocker :up:.
 
Tog en promenad i kvällsolen med hundarna, den blev längre än planerad och väldigt fin. Hade lite fel skor och gick tråkigt nog mest på asfalt, men gick i ett villaområde där många har gröna träd och blommande buskar nu. Hundarna fick skutta lite i en rastgård också, så nu är de nöjda. Jag har te. Äntligen.
 
Sitter i valet och kvalet när det kommer till utbildning (OM jag nu kommer in någonstans)...
Distans eller på plats?

På plats, trevligt iom att man träffar lite folk.
Distans, kan plugga var som helst med internet och dator. Lättare att planera extrajobb runt?
Ska erkänna att det rycker i res-nerven efter senaste två åren helt utan resor.
Hmm...
Var i livet är du, så att säga?

Studentlivet på plats med allt det innebar var fantastiskt- då (började direkt efter studenten). Idag med familj osv hade det ju inte blivit samma sak och distans hade väl varit smidigt, men lättare att knyta kontakter på plats.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 193
Senast: Badger
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 228
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 156
Övr. Hund Vill gärna höra andras erfarenheter gällande rutiner till hundar. Har två terriers. En airedale och en mindre foxfröken på 11 år. Min...
Svar
12
· Visningar
928
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp