Har ar det memorial day i dag och da det ar en dag nar ingen gar i skolan ar vi ocksa hemma och tar det lungt. Det ar HIMLA harligt att ha en "extra" ledig dag nar vi jobbar sa himla mycket. Vi har forlorat 30% av vara chaufforer under pandemic ... Alla har forlorat en stor del arbetskraft och ingen vill komma tillbaka och jobba igen.
Da jag haller i rekrytering haller jag pa att jobba ihjal mig ... helt utan nagra resultat alls.
Nu betalar foretaget bonusar pa upp till $6,500 USD ... (54,000: sek) om man borjar hos oss, men det hjalper inte.
Naja, bara 2.5 vecka kvar innan det blir sommarlov ... och vi far kora barn till olika dag "camps" runt lanet i stallet. Simtraning och lek for ett par veckor i en "vatten park", ett par veckors science och rymd program i ett aviation och rymd museum, och vad de gor i vart gamla "bonde museum" med gamla maskiner och hast/ox dragna grejor har jag ingen aning om, men nagot gor de ett par veckor per grupp. Det ar fler "special program" men jag minns inte allt de kan skriva upp sig pa och dessutom har de vanlig "sommar skola" sa vi som kor bussarna lar ha att gora om vi vill anda.