Vad gör vi? Del CXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Apropå mediciner, måste komma ihåg att hämta ut mer Tresiba (långverkande insulin) imorgon. Trodde jag hade en till penna men tydligen inte. Och beställa nya kanyler, verkar inte ha nästan några kvar. Ja det är sådant man ska ha koll på och förnya i god tid. :banghead:
 
Min dotter skickade denna till mig! vet inte om jag ska skratta men jag gör det.
Warpaint for men, warpaint makeup tutorial - MUA reaction!

 
Sitter nu i kö till doktor 24, det står på deras hemsida att de kan förnya recept. 🙈

Får hoppa över middag i dag helt enkelt. Hinner inte äta om jag ska behöva krångla med det här.
Sitter nu i kö till doktor 24, det står på deras hemsida att de kan förnya recept. 🙈

Får hoppa över middag i dag helt enkelt. Hinner inte äta om jag ska behöva krångla med det här.
Du borde lägga tid på att ringa barnmorska istället. Om de inte gör fel borde de ju så klart inte förnya heller. Borde ju vara samma regler kan man tycka :)
 
Liten tråkbil :( Fullt funktionell och bra så, men viss skillnad på att få skjuts i bil med 550hk och en med typ 90hk :p Nåja. Det blir nog någon annan gång.
Förstår dig
tittade på denna igår
1622475045875.webp
 
Har ar det memorial day i dag och da det ar en dag nar ingen gar i skolan ar vi ocksa hemma och tar det lungt. Det ar HIMLA harligt att ha en "extra" ledig dag nar vi jobbar sa himla mycket. Vi har forlorat 30% av vara chaufforer under pandemic ... Alla har forlorat en stor del arbetskraft och ingen vill komma tillbaka och jobba igen. :banghead: Da jag haller i rekrytering haller jag pa att jobba ihjal mig ... helt utan nagra resultat alls.:cautious: Nu betalar foretaget bonusar pa upp till $6,500 USD ... (54,000: sek) om man borjar hos oss, men det hjalper inte. :arghh:

Naja, bara 2.5 vecka kvar innan det blir sommarlov ... och vi far kora barn till olika dag "camps" runt lanet i stallet. Simtraning och lek for ett par veckor i en "vatten park", ett par veckors science och rymd program i ett aviation och rymd museum, och vad de gor i vart gamla "bonde museum" med gamla maskiner och hast/ox dragna grejor har jag ingen aning om, men nagot gor de ett par veckor per grupp. Det ar fler "special program" men jag minns inte allt de kan skriva upp sig pa och dessutom har de vanlig "sommar skola" sa vi som kor bussarna lar ha att gora om vi vill anda.
 
Har ar det memorial day i dag och da det ar en dag nar ingen gar i skolan ar vi ocksa hemma och tar det lungt. Det ar HIMLA harligt att ha en "extra" ledig dag nar vi jobbar sa himla mycket. Vi har forlorat 30% av vara chaufforer under pandemic ... Alla har forlorat en stor del arbetskraft och ingen vill komma tillbaka och jobba igen. :banghead: Da jag haller i rekrytering haller jag pa att jobba ihjal mig ... helt utan nagra resultat alls.:cautious: Nu betalar foretaget bonusar pa upp till $6,500 USD ... (54,000: sek) om man borjar hos oss, men det hjalper inte. :arghh:

Naja, bara 2.5 vecka kvar innan det blir sommarlov ... och vi far kora barn till olika dag "camps" runt lanet i stallet. Simtraning och lek for ett par veckor i en "vatten park", ett par veckors science och rymd program i ett aviation och rymd museum, och vad de gor i vart gamla "bonde museum" med gamla maskiner och hast/ox dragna grejor har jag ingen aning om, men nagot gor de ett par veckor per grupp. Det ar fler "special program" men jag minns inte allt de kan skriva upp sig pa och dessutom har de vanlig "sommar skola" sa vi som kor bussarna lar ha att gora om vi vill anda.
Oj, vad är det som gör att ingen vill jobba?
 
Oj, vad är det som gör att ingen vill jobba?

Det delas fortfarande ut mycket federala "pandemic pengar" ovanpa det vanliga arbetsloshets understodet om man ar arbetslos. I vissa fall tjanar manga battre nu an nar de jobbar, sa det ar alltsa battre att vara hemma.🤔
En del stater (las republikanska stater) har nu dragit in sitt arbetsloshets understod och folk kommer tillbaka till jobbet igen, det lar dock droja innan Oregon, som ar en demokratisk stat, skulle gora det, men nagot behover goras. ALLA soker folk, butiker, restauranger, kontor, overallt annonserar de efter folk, sa bussbolaget ar langt ifran ensamna att inte ha folk.
 
Hämtat katten, och överraskande nog var alla prover fina. Så lite vätskedropp och medicin mot illamående blev dagen. Skönt med fina prover på en gammal hittekatt men vet ju inte varför han inte velat äta i helgen. Arg över buren var han iallafall...

Tillägg: tittade på pappret jag fick.
Diagnos: anorexi O_o
Anorexi är aptitlöshet när det gäller djur.
 
Sitter och letar nån aktivitet till femåringen till hösten. Ramlade över crawlkurs för vuxna också, kanske vore kul.

@Red_Chili du råkar inte ha nån koll på hur små barn som kan klättra?
Väldigt små barn kan klättra! De har klätterkurser för barn på mitt ställe, men vet inte hur små de kan vara för att vara med där. 5åringar är inte ovanligt i hallen, men då i sällskap av kunnig vuxen som håller koll. Om du skickar pm med var du bor så kan jag hjälpa dig att kolla vad som finns hos er :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 200
Senast: Badger
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 236
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 160
Övr. Hund Vill gärna höra andras erfarenheter gällande rutiner till hundar. Har två terriers. En airedale och en mindre foxfröken på 11 år. Min...
Svar
12
· Visningar
928
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp