Vad gör vi? Del CXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ingen aning. Ingen har sagt det till mig i alla fall. Men i så fall kan man väl skriva ut en kartong och skriva att man behöver komma in och kollas?
Man får ju skriva in om man känt av några biverkningar.

Det som händer annars är liksom att hela min kropp och mens ballar ur och jag riskerar massa olika jobbiga grejer.
Verkar så himla dumt att krångla med det. Dessutom måste man ju ha remiss för att få träffa gyn, och det vet jag bara hur man får genom att gå till vårdcentralen först.

Här behöver man inte remiss till gyn plus att en BM kan ju skriva ut p-piller.
 
Hämtat katten, och överraskande nog var alla prover fina. Så lite vätskedropp och medicin mot illamående blev dagen. Skönt med fina prover på en gammal hittekatt men vet ju inte varför han inte velat äta i helgen. Arg över buren var han iallafall...

Tillägg: tittade på pappret jag fick.
Diagnos: anorexi O_o

Det finns någon slags extra mumsig (och protein/kaloririk)paté som man kan köpa vid matstrejk och blanda ut i vatten om man behöver (i värsta fall spruta in försiktigt). Glömt namnet men jag köpte till båda mina katter. Nikita fick jag mata i för hand.

Megarakatten slukade det på tre minuter och skrek sedan rakt i ansiktet på mig efter mer och grävde sig in i skåpet där jag hade soppåsen och drog ut alla sopor för att komma åt att slicka den tomma burken.
 
Det finns någon slags extra mumsig (och protein/kaloririk)paté som man kan köpa vid matstrejk och blanda ut i vatten om man behöver (i värsta fall spruta in försiktigt). Glömt namnet men jag köpte till båda mina katter. Nikita fick jag mata i för hand.

Megarakatten slukade det på tre minuter och skrek sedan rakt i ansiktet på mig efter mer och grävde sig in i skåpet där jag hade soppåsen och drog ut alla sopor för att komma åt att slicka den tomma burken.

Den funkar tydligen på alla katter utom Missia, hon totaldissade den :rofl:
 
Ingen aning. Ingen har sagt det till mig i alla fall. Men i så fall kan man väl skriva ut en kartong och skriva att man behöver komma in och kollas?
Man får ju skriva in om man känt av några biverkningar.

Det som händer annars är liksom att hela min kropp och mens ballar ur och jag riskerar massa olika jobbiga grejer.
Verkar så himla dumt att krångla med det. Dessutom måste man ju ha remiss för att få träffa gyn, och det vet jag bara hur man får genom att gå till vårdcentralen först.
Generöst tidigare skulle jag säga! Jag har aldrig lyckats förnya annat än genom att gå på kontroll och ta blodtryck etc. minst en ggr per år. Då har jag ätit samma sort i typ 20 år (med undantag för när jag varit gravid). Har varit samma i alla regioner jag bott i. Trodde det var standard.
 
Generöst tidigare skulle jag säga! Jag har aldrig lyckats förnya annat än genom att gå på kontroll och ta blodtryck etc. minst en ggr per år. Då har jag ätit samma sort i typ 20 år (med undantag för när jag varit gravid). Har varit samma i alla regioner jag bott i. Trodde det var standard.

Samma här när jag tog p-piller, ett besök varje år.
 
Varför, varför, varför ska allt krångla? Tydligen kan jag inte förnya mitt recept på p-piller på 1177 som jag brukar kunna. Fick meddelande om att jag måste boka tid på mottagningen för att få förnya?
Försökte ringa, men de har ingen riktig människa man kan prata med.
Hittade genom knappval något om att förnya recept, så jag talade in där vad jag ville förnya.
Nu är jag nojig som fan. Mina p-piller är slut och jag MÅSTE ha dem senast måndag.
Ska jag boka tid i alla fall? Ska jag åka till akuten eller vad fan ska jag göra?

Fan vad less jag blev nu. :(Jag måste ju få tag i p-piller. Kan man köpa någonstans illegalt på nätet?

Hur i hela friden kan det vara så att receptet går ut? Hur håller man koll på sånt?
Jag tror att det handlar om att du behöver in och kolla blodtryck, men ring till någon barnmorskemottagning? Det brukar gå att få tid rätt snabbt, det handlar om ett väldigt kort besök oftast, man behöver inte gå igenom VC :)
 
Tröttelitrött. Haft kamratgranskning. Vi lämnade ett dokument med 2 sidor kommentarer. Fick 2 ynka kommentarer tillbaka.
Vi ska har "formativt seminarium" som det så fint heter imorgon, den ena som ska läsa min text får jag inte ens tag på, jag ska läsa hens text också men det blir lite svårt när jag inte ens har den. :meh:
Den andra som ska läsa har jag redan sagt åt allt som är fel på min text förutom att den inte är klar. :laugh:
Den andra texten jag ska läsa har jag fått men hen konstaterar också att hen är långt ifrån klar och förstår att det inte finns så mycket att säga om den.
 
Underbart och dä. Hästarna råkade i luven på varandra och jag flög i backen. Tur jag bara blev lite mörbultad på ett par ställen och skrapade upp ena smalbenet men blev ju fasen lite skakig; man blir ju så överrumplad 😳. Det är ju ändå lite krafter man hålls med 🙃
Skönt att det gick bra ändå!

Jag har blivit jätterädd för att ramla av, även att sitta av självmant, sedan jag skadade mig i höstas. Och då ramlade jag av en stege, så inget rimligt samband. 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 200
Senast: Badger
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 236
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 160
Övr. Hund Vill gärna höra andras erfarenheter gällande rutiner till hundar. Har två terriers. En airedale och en mindre foxfröken på 11 år. Min...
Svar
12
· Visningar
928
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp