Vad gör vi? Del CXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tjurar över att vi inte får in några timmisar alls idag, så det korta schemat som var planerat får firas med övertid för samtliga. Som vanligt. Jag har sagt att det är högst osäkert om jag tänker jobba över idag. Fick som svar att det är bäst att göra det, för det kommer inte bli bättre imorgon heller (det hade jag iofs inte heller väntat mig...).
 
Har nu ringt och klagat. Transportledaren var i alla fall supertrevlig och tyckte jag gjorde rätt i att ringa.
Ingen aning om vad som händer nu, och jag orkar inte ens vara arg eller irriterad utan känner mest att "Jaha, ett stolpskott till."🤷‍♀️

För övrigt är det ovanligt mycket som händer så här på en måndag förmiddag när de flesta studenter är upptagna med utställning. Så jag har inte riktigt hunnit med allt jag planerat att göra nu på förmiddagen.

Funderar på tidig lunch, är jättehungrig.
 
Ska strax åka till veterinären med katten som ätit dåligt i helgen.
Har löst lite blötmat och soup (alltså vem hittade på katt-soppa?) och han slickar i sig sås + soppan. Funderar på om han gjort nåt med nån tand, för det verkar vara tuggandet som är problemet.
 
Prokrastinerar mitt plugg... Har prov ikväll så borde använda alla lediga minuter med att plugga. Men. Snart. :angel:

Har även mailat jobbet och skiter typ på mig av nervositet.
Egentligen tycker jag inte det borde vara en big deal. Det är ang att fortsätta jobba hemma ett par dagar i veckan över sommaren, med tanke på att rådet om hemarbete ligger kvar till minst 15 september.
(Dessutom är det extremt lite att göra på jobbet, men men.)

Istället sitter jag nu och känner som att jag gjort fel fel fel och inte har någon rätt öht att fråga om detta.
Logiskt tycker jag att det är väldigt rimligt att höra vad det finns för möjligheter iom ovaccinerad ett bra tag till och arbetet fungerar väldigt bra hemma, men min hjärna vill inte höra på det örat.
Aah 🤯
 
Gissa vem som är på väg in till jobbet för att hjälpa kollegan?
Gissa vems blodsocker började genast åka jojo igen och stack iväåg megahögt efter samtal. Suck åprecis sånt här jag ska undvika.

Dock gillar jag kollegan som är kvar och får sköta allt själv så självklart ställer jag upp för honom.

Idag har jag målat halva baksidan nu ska jag åka till jobbet sen ut till stallet.
 
Sen lunchrast och ska nog passa på att handla innan jag återgår till jobbet. Ganska lagom arbetsdag idag.

Startade dagen såhär. Morgonmöte i teams, promenerandes till mitt smultronställe/närmsta naturreservat.
 

Bifogade filer

  • 20210531_083943_HDR.webp
    20210531_083943_HDR.webp
    692,2 KB · Visningar: 28
Men alltså, jag orkar inte.
Kom leverans med två gigantiska skåp...
Leverantören ville prata med vaktmästaren och vägrade acceptera att jag var vaktmästare?

Han: Var är vaktmästare?
Jag: Jag är vaktmästare. Det är bra om du...
Han: Nej nej. Vaktmästare behövs!
Jag: ... Ja, som jag sa, det är bra om du kör runt dem till varumottagningen för...
Han: Kan du hämta vaktmästaren?
Jag: Jag är vaktmästare.
Han: *skrattar*
Jag: ... Kör du runt dem? Mattorna vid entren knölar bara ihop sig under pallyftaren.
Han: Jag kör runt, så hämtar du vaktmästaren.
Jag: Mmmm

Kommer runt och öppnar de stora portarna så han kan dra in skåpen.

Han: Du får ringa vaktmästaren. Du måste flytta skåpen sen.
Jag: Ja, jag flyttar dem bara med pallyftaren?
Han: Nej! *skrattar* De är tunga du kan inte dra.
Jag: Fast det kan jag.
Han: Du verkar inte vilja ringa vaktmästaren?
Jag: Jag är vaktmästare. Ska jag skriva på?

Jag får skriva på. Han flinar och säger halvt så jag ska höra halvt inte "Kommer ringa vaktmästaren sen, kan inte dra själv lilla flicka, kommer ringa i smyg"

Alltså :confused: :confused: :rofl: :meh: Har god lust att ringa Schenker och berätta hur den här snubben beter sig.
Men altså står det 1976 i kalernden eller?
 
Trots att jag har telefonfobi är en av mina favoritsamtal när det ringer äldre personer som inte riktigt hänger med i svängarna och frågar vad det är för öppettider på utställningarna.
Det är hur enkelt som helst att ta reda på om man bara klarar av att googla, eller går in på vår hemsida men ändå är det ett gäng äldre varje år som ringer. :)

De blir så orimligt glada och imponerade över att jag kan hjälpa dem :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 200
Senast: Badger
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 241
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 162
Övr. Hund Vill gärna höra andras erfarenheter gällande rutiner till hundar. Har två terriers. En airedale och en mindre foxfröken på 11 år. Min...
Svar
12
· Visningar
928
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp