Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför, varför, varför ska allt krångla? Tydligen kan jag inte förnya mitt recept på p-piller på 1177 som jag brukar kunna. Fick meddelande om att jag måste boka tid på mottagningen för att få förnya?
Försökte ringa, men de har ingen riktig människa man kan prata med.
Hittade genom knappval något om att förnya recept, så jag talade in där vad jag ville förnya.
Nu är jag nojig som fan. Mina p-piller är slut och jag MÅSTE ha dem senast måndag.
Ska jag boka tid i alla fall? Ska jag åka till akuten eller vad fan ska jag göra?
Fan vad less jag blev nu. Jag måste ju få tag i p-piller. Kan man köpa någonstans illegalt på nätet?
Hur i hela friden kan det vara så att receptet går ut? Hur håller man koll på sånt?
Mmmmm, det var en dag med alla i min hårfärg, dvs grå, och mycket upprörda röster runt kaffeautomaten... Måndagen hade kunnat starta bättre.Det är hemskt irriterande att veta hur mycket jag har att göra men kunna göra precis ingenting
Hur får man akutrecept när det inte finns någon att prata medRecept får gälla i max ett år och man måste hålla koll på det själv (fick lite panik själv nyligen, jag hade tvärslut på Humira och receptet hade gått ut... mag-tarm var snälla och fixade ett akutrecept).
Hur får man akutrecept när det inte finns någon att prata med
Jag tror säker att hon förstår egentligen, hon verkar både inkännande och vettig... men vi får se. Tycker hon jag är knäpp är vi kanske inte på samma våglängd ändå.
Det låter jättefint, man behöver få gråta och få prata utan att folk gör en jättesak av det ibland känner jag.
Sådärja!
Finns det bilder på den lilla med dert vita örat någonstans, förresten?
Behöver man inte kollas med jämna mellanrum när man äter p-piller? Typ blodtryck, t.ex.? Kan det vara något sådant?Varför, varför, varför ska allt krångla? Tydligen kan jag inte förnya mitt recept på p-piller på 1177 som jag brukar kunna. Fick meddelande om att jag måste boka tid på mottagningen för att få förnya?
Försökte ringa, men de har ingen riktig människa man kan prata med.
Hittade genom knappval något om att förnya recept, så jag talade in där vad jag ville förnya.
Nu är jag nojig som fan. Mina p-piller är slut och jag MÅSTE ha dem senast måndag.
Ska jag boka tid i alla fall? Ska jag åka till akuten eller vad fan ska jag göra?
Fan vad less jag blev nu. Jag måste ju få tag i p-piller. Kan man köpa någonstans illegalt på nätet?
Hur i hela friden kan det vara så att receptet går ut? Hur håller man koll på sånt?
Ingen aning. Ingen har sagt det till mig i alla fall. Men i så fall kan man väl skriva ut en kartong och skriva att man behöver komma in och kollas?Behöver man inte kollas med jämna mellanrum när man äter p-piller? Typ blodtryck, t.ex.? Kan det vara något sådant?
När jag förnyat recept online så har jag bara fått förnya för 3 (eller 6) månader har jag för mig, sedan måste jag få det IRL nästa gång, då kollar de blodtryck och så.Ingen aning. Ingen har sagt det till mig i alla fall. Men i så fall kan man väl skriva ut en kartong och skriva att man behöver komma in och kollas?
Man får ju skriva in om man känt av några biverkningar.
Det som händer annars är liksom att hela min kropp och mens ballar ur och jag riskerar massa olika jobbiga grejer.
Verkar så himla dumt att krångla med det. Dessutom måste man ju ha remiss för att få träffa gyn, och det vet jag bara hur man får genom att gå till vårdcentralen först.