Vad gör vi del CXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska snart hoppa in i duschen och sen åka till tandläkaren på en akuttid. Tappade en lagning i fredags och tanden är så dålig att jag tvivlar på att den kan räddas :cry:
Dagens positiva händelse är att jag blivit beviljad 50% sjukersättning! Nu slipper jag krångla med att förnya sjukskrivningar var 3:e månad.
 
Såg till att ta en långpromenad efter jobbet trots allt. Foten gör såklart ont igen, men ja... Hundarna behövde ut och vädret var underbart. Såg till att stretcha efter promenaden och hoppas att det kan göra så att det åtminstone inte blir värre nu. Blir till att vila resten av kvällen, iaf fysiskt.
 
Och vet du vad? Man får vara glad ❤️ Idag fick jag mitt första slutbetyg från termin ett och jag är lika glad ändå att jag bara fick ett G. De spelar mig mindre roll jag är glad att jag krigade mig igenom omtentor och annat 💪🏻
Grattis! Och bra jobbat med omtentor och annat, så kul att du blev godkänd. Det måste kännas jättebra att få ett sånt papper! 😊💕

Hörrö, skärp dig! ;)

Du når resultaten MED den stöttning du får.
Du är duktig och att du gör så bra ifrån dig innebär bara att du får den stöttning du är berättigad till.
:heart
Jag försöker skärpa mig, men det är svååårt :o

Även om jag är helt förstår att det du säger stämmer så är det typ svårt att få hela hjärnan övertygad till att det är så det är 😅
 
Hade tänkt förbereda en beställning från IKEA så jag kan hämta ut den på onsdag. Självklart har sidan "tillfälligt fel" just nu. Var ju onödigt.:cautious:

Annars har jag påbörjad spänningshuvudvärk. Fick lite tråkiga besked idag när min bror ringde. Det har visat sig att min pappa har prostatcancer. Blir operation om några veckor, så är väl bara att avvakta.

I väntan på IKEAs sida skärper till sig, ska jag se om jag kan hitta någon serie att titta på istället.
 
Sitter och räknar ut prislistor med allt från vårt inköp, transport, moms, åf-priser, ut-priser, vår förtjänst, åf-förtjänst etc.
Det finns inte mkt jag avskyr så innerligt som allt som har med siffror att göra. Jag har inte siffer-huvud och det krävs mkt fokus från mig.
Det är ju så dödstråkigt att jag prokrastinerar på alla tänkbara sätt. :angel:Har dammsugat huset, badat och borstat vovvi, gjort ansiktsmask, tvättat etc etc.
Nu får jag väl bara ta och bita ihop och bli klar någon jäkla gång! :banghead:
Även om det ju var kanoners att jag tvättade, städade etc.. :laugh:
 
Sitter och räknar ut prislistor med allt från vårt inköp, transport, moms, åf-priser, ut-priser, vår förtjänst, åf-förtjänst etc.
Det finns inte mkt jag avskyr så innerligt som allt som har med siffror att göra. Jag har inte siffer-huvud och det krävs mkt fokus från mig.
Det är ju så dödstråkigt att jag prokrastinerar på alla tänkbara sätt. :angel:Har dammsugat huset, badat och borstat vovvi, gjort ansiktsmask, tvättat etc etc.
Nu får jag väl bara ta och bita ihop och bli klar någon jäkla gång! :banghead:
Även om det ju var kanoners att jag tvättade, städade etc.. :laugh:
excel!
 
Hemma, lite deppdag, flera saker som inte fungerar och måste fundera över dem. Baddräkten jag beställde passade inte så den får jag skicka tillbaka, likadant med en klänning och tröja som är sönder - måste maila det företaget och fråga om jag kan skicka båda sakerna på samma gång och få ner fraktkostnaden. Varför är det så svårt att beställa kläder på nätet?

Köpte nya byxor och PJ byxor + en BH (allt mycket behövligt) i affär. Jäkla tur att jag får tillbaka lite på skatten kan jag säga.
 
53357320-0A95-42D5-AA68-EA075A772192.webp

Brukar aldrig låta henne slicka på tallrikar i vanliga fall men hon älskar ju kokt torsk med äggsås 😂 Och är man 20 bast och still going strong även om de här nog blir hennes sista sommar på balkongen i solen så får man äta från mattes tallrik ❤️
 
Igår funderade jag på om min nyinköpta massagepryl kanske var ett onödigt köp ändå. Det kändes inte som om jag hade något större behov av den. Nu efter jobbet... Eh. Den räddar mig! Såg till att massera ryggen, axlarna överarmarna, benen och undersidan av fötterna nu. Herregud så skönt. Ligger nu platt i sängen för att slappna av ytterligare. Har en kopp te och lite godis också. Att det ska vara så svårt att faktiskt vila...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
66 67 68
Svar
1 356
· Visningar
37 712
Senast: Soffan74
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 748
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp