Vad gör vi del CXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har fått tillbaka resultaten för proven jag gjorde för några veckor sedan och är faktiskt väldigt nöjd med båda två! :)

På det ena provet fick jag kommentaren "You show a very good knowledge and understanding about these questions :)" tillsammans med min bedömningsmatris som är helt grön. Och på det andra provet fick jag högsta möjliga poäng på alla delar :)

Efter en ganska jobbig period, på flera olika sätt, så känns det bra att få de resultaten! Inte för att det tar bort det som är jobbigt, men det är skönt att se att det finns saker som går bra också :laugh: :)



Jag har funderat ett tag nu på om jag verkligen vill posta detta. Jag vill ju dela med mig av när det går bra också, och inte bara när det går dåligt. Men jag är samtidigt rädd för att det ska låta som att jag bara skryter eller att någon ska tro att jag har det så lätt för mig hela tiden. För sanningen är att det inte alltid är lätt och jag har faktiskt väldigt stora svårigheter inom flera områden, dit skolan också räknas in - även om det kanske inte ser ut så om man bara tittar på mina studieresultat.
Jag vill också säga att om någon får ett E och är nöjd med det så är jag också nöjd. Jag lägger ingen vikt i om det är ett E eller ett A, så länge personen som får betyget är nöjd så är jag glad! :)
 
Jag har fått tillbaka resultaten för proven jag gjorde för några veckor sedan och är faktiskt väldigt nöjd med båda två! :)

På det ena provet fick jag kommentaren "You show a very good knowledge and understanding about these questions :)" tillsammans med min bedömningsmatris som är helt grön. Och på det andra provet fick jag högsta möjliga poäng på alla delar :)

Efter en ganska jobbig period, på flera olika sätt, så känns det bra att få de resultaten! Inte för att det tar bort det som är jobbigt, men det är skönt att se att det finns saker som går bra också :laugh: :)



Jag har funderat ett tag nu på om jag verkligen vill posta detta. Jag vill ju dela med mig av när det går bra också, och inte bara när det går dåligt. Men jag är samtidigt rädd för att det ska låta som att jag bara skryter eller att någon ska tro att jag har det så lätt för mig hela tiden. För sanningen är att det inte alltid är lätt och jag har faktiskt väldigt stora svårigheter inom flera områden, dit skolan också räknas in - även om det kanske inte ser ut så om man bara tittar på mina studieresultat.
Jag vill också säga att om någon får ett E och är nöjd med det så är jag också nöjd. Jag lägger ingen vikt i om det är ett E eller ett A, så länge personen som får betyget är nöjd så är jag glad! :)
Man får skryta när man gör något bra, man får vara stolt!

Snyggt jobbat :up: Heja dig!
 
Jag har fått tillbaka resultaten för proven jag gjorde för några veckor sedan och är faktiskt väldigt nöjd med båda två! :)

På det ena provet fick jag kommentaren "You show a very good knowledge and understanding about these questions :)" tillsammans med min bedömningsmatris som är helt grön. Och på det andra provet fick jag högsta möjliga poäng på alla delar :)

Efter en ganska jobbig period, på flera olika sätt, så känns det bra att få de resultaten! Inte för att det tar bort det som är jobbigt, men det är skönt att se att det finns saker som går bra också :laugh: :)



Jag har funderat ett tag nu på om jag verkligen vill posta detta. Jag vill ju dela med mig av när det går bra också, och inte bara när det går dåligt. Men jag är samtidigt rädd för att det ska låta som att jag bara skryter eller att någon ska tro att jag har det så lätt för mig hela tiden. För sanningen är att det inte alltid är lätt och jag har faktiskt väldigt stora svårigheter inom flera områden, dit skolan också räknas in - även om det kanske inte ser ut så om man bara tittar på mina studieresultat.
Jag vill också säga att om någon får ett E och är nöjd med det så är jag också nöjd. Jag lägger ingen vikt i om det är ett E eller ett A, så länge personen som får betyget är nöjd så är jag glad! :)

Klart att man ska vara stolt och glad när man är nöjd med sin prestation! Vi i Sverige och kvinnor i synnerhet är alldeles för dåliga på att berömma oss själva. Bra jobbat! :up:
 
Jag har funderat ett tag nu på om jag verkligen vill posta detta. Jag vill ju dela med mig av när det går bra också, och inte bara när det går dåligt. Men jag är samtidigt rädd för att det ska låta som att jag bara skryter eller att någon ska tro att jag har det så lätt för mig hela tiden. För sanningen är att det inte alltid är lätt och jag har faktiskt väldigt stora svårigheter inom flera områden, dit skolan också räknas in - även om det kanske inte ser ut så om man bara tittar på mina studieresultat.
Jag vill också säga att om någon får ett E och är nöjd med det så är jag också nöjd. Jag lägger ingen vikt i om det är ett E eller ett A, så länge personen som får betyget är nöjd så är jag glad! :)
Stopp och belägg!

Om du är nöjd - låt oss få glädjas med dig!
Det är ju bara härligt när det går bra för någon.
 
Detta med bilar alltså :cautious: Lämnade in vår SUV i höstas för lagning, sedan sonens A-traktor för genomgång i vintras och nu ska vår SUV in igen för att fixa tvåorna från besiktningen. Och allt till den bilen är dyrt, verkligen dyrt så jag vill inte ens veta vad prislappen blir för lite xenon-lampor och parkeringsbroms
 
Jahopp, har inspekterat maskarna i köken (det var likmaskar). Hittade även lite andra kul kryp.
Överallt ligger möglig gammal mat så inte jättekonstigt att det drar till sig ohyra. Tänker inte greja med det där själv så jag fixar så städfirman kommer och fixar (så får min favoritstädare lite extra kosing :angel:). Sen får jag väl kanske ringa in anticimex också.
Kanske även skicka mail till chefen om att det inte kan vara okej detta.

Nu ska jag försöka få sitta ner en stund och jobba med saker som egentligen är mina arbetsuppgifter. Kollegan tyckte det var ok att jag slutade 15.00 i dag, skönt för då kan jag åka hem, äta i lugn och ro, tanka pappas bil, fylla spolarvätska, och putsa ridskorna och chapsen innan jag behöver åka iväg. :up:
 
Blåsten har avtagit och solen skiner; Härligt vårväder, och himla görgött att komma hem till lunch efter stall och en liten ridtur
😍
.
 
Har lite tid över så sitter och skriver ner lite vad jag gör etc för att förbereda mig inför nästa lönesamtal (det som är för 2020). Den här gången planerar jag faktiskt inte att bara säga "oj wow fick jag sååå mycket tack snälla du" om någon ynka hundralapp. :angel:
 
Älskar firmor som är serviceminded, ringde en däckfirma i arvika för att fråga om dom kan åka ut o byta däcket på pappas bil (ta av,palla upp bilen,byta däck,åka tillbaka o sätta på ) och sen ringa mig så swishar jag bet. Trodde det kanske skulle bli knöligt, men nej då,dom bara javisst det fixar vi! :love:
Så dagens 💐 en av däckfirmorna i Arvika.
 
Senast ändrad:
Har kaffepaus och funderar på exakt hur, hrm, spetsig jag ska vara i mitt mail till den fullständigt initiativlösa, ansvarslösa kollega jag tyvärr måste jobba en hel del med på nuvarande projekt. Det är något alldeles otroligt vad håglös, velig och fullständigt omöjlig hon är! "Jesus Christ, how does she even decide what colour of socks to wear in the morning, if this is what she’s like?!", som sambon sa när jag återgav vår senaste konversation... (den som jag nu ska försöka fortsätta på ett diplomatiskt sätt) :meh:

Jag är absolut inte den som kritiserar eller blir irriterad på folk utan vidare, snarare kan jag nog vara lite för överseende ibland, men den här människan driver mig alltså till vansinne. Jag tänker att när man är 35+ och har jobbat i företaget i över 5 år borde man ändå visa lite driv, engagemang och ansvarsförmåga - inte sitta och vänta på att någon ska hålla en i handen och visa exakt vad som behöver göras när, var och hur... 🙄
 
Har kaffepaus och funderar på exakt hur, hrm, spetsig jag ska vara i mitt mail till den fullständigt initiativlösa, ansvarslösa kollega jag tyvärr måste jobba en hel del med på nuvarande projekt. Det är något alldeles otroligt vad håglös, velig och fullständigt omöjlig hon är! "Jesus Christ, how does she even decide what colour of socks to wear in the morning, if this is what she’s like?!", som sambon sa när jag återgav vår senaste konversation... (den som jag nu ska försöka fortsätta på ett diplomatiskt sätt) :meh:

Jag är absolut inte den som kritiserar eller blir irriterad på folk utan vidare, snarare kan jag nog vara lite för överseende ibland, men den här människan driver mig alltså till vansinne. Jag tänker att när man är 35+ och har jobbat i företaget i över 5 år borde man ändå visa lite driv, engagemang och ansvarsförmåga - inte sitta och vänta på att någon ska hålla en i handen och visa exakt vad som behöver göras när, var och hur... 🙄

Testa då att vara chef för en sådan person :meh: Jag fick anstränga mig för att inte bli riktigt irriterad (jag är ALLTID professionell i jobbsituationer).

Hen fick ett nytt jobb över juluppehållet och jag grinade inte :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
66 67 68
Svar
1 347
· Visningar
37 464
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 747
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp