Vad gör vi del CXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stopp och belägg!

Om du är nöjd - låt oss få glädjas med dig!
Det är ju bara härligt när det går bra för någon.
Tack :heart

Jag håller verkligen med i det ni alla säger och älskar när jag får vara glad för att det går bra för andra!

Men personligen har jag ändå så svårt att säga att jag är nöjd med något jag har gjort/presterat. Jag tror att det hör ihop med att jag alltid fått höra att jag ”är för duktig för att ha svårigheter”. Så om jag öppnar upp mig och säger att något gick jättebra så säger min hjärna direkt till mig att folk kommer börja tveka på att jag har någon diagnos och att jag inte kan ha ett så stort stödbehov.
Men bra betyg i skolan är så klart inte = inga svårigheter!

Jag har faktiskt inte berättat för min pappa om mina betyg/omdömen än, och då har jag ändå vetat om det ena i snart en och en halv vecka :o Så att skriva det öppet här var inte självklart. Men efter er fina respons så kanske jag vågar berätta ikväll :love::)
 
Jag anade det när det när de hittat kvarlevor i Tyresta :(

Mmm verkligen.. samma här, men sen när de under många dagar sa att de inte kunnat identifiera kvarlevorna ännu så började jag tvivla. De har ju letat så mycket efter Deniz att de borde veta direkt tänkte jag, kläder mm. Men jag gissar att de nog visste men avvaktade tills de var helt säkra innan de gick ut med uppgifterna. Så sorgligt! Men skönt för familjen att de kan få ett avslut nu.
 
Läser att det var Deniz Arda som de hittade i Tyresta nationalpark. RIP 🌸

Ja tankarna vandrade ju dit när man läste om kvarlevorna.... men på ett sätt måste det vara skönt för familjen (kanske inte nu, men senare) att få ett avslut och få veta vad som hände. Jag tänker att efter att förlora en anhörig, så måste ju den värsta mardrömmen vara att någon bara försvinner och man aldrig får veta vad som hände... ofta är det ju värre att inte veta.
 
:eek: jag var där för tag sen ca 150 meter från platsen! tragiskt att dö ensam skogen sådär.
1615217417838.webp

Denn bild är från sommras men det döda trädet är med i aftonbladet. så jag vet var han var och det är inte långt mellan
 
Jag har fått tillbaka resultaten för proven jag gjorde för några veckor sedan och är faktiskt väldigt nöjd med båda två! :)

På det ena provet fick jag kommentaren "You show a very good knowledge and understanding about these questions :)" tillsammans med min bedömningsmatris som är helt grön. Och på det andra provet fick jag högsta möjliga poäng på alla delar :)

Efter en ganska jobbig period, på flera olika sätt, så känns det bra att få de resultaten! Inte för att det tar bort det som är jobbigt, men det är skönt att se att det finns saker som går bra också :laugh: :)



Jag har funderat ett tag nu på om jag verkligen vill posta detta. Jag vill ju dela med mig av när det går bra också, och inte bara när det går dåligt. Men jag är samtidigt rädd för att det ska låta som att jag bara skryter eller att någon ska tro att jag har det så lätt för mig hela tiden. För sanningen är att det inte alltid är lätt och jag har faktiskt väldigt stora svårigheter inom flera områden, dit skolan också räknas in - även om det kanske inte ser ut så om man bara tittar på mina studieresultat.
Jag vill också säga att om någon får ett E och är nöjd med det så är jag också nöjd. Jag lägger ingen vikt i om det är ett E eller ett A, så länge personen som får betyget är nöjd så är jag glad! :)
Och vet du vad? Man får vara glad ❤️ Idag fick jag mitt första slutbetyg från termin ett och jag är lika glad ändå att jag bara fick ett G. De spelar mig mindre roll jag är glad att jag krigade mig igenom omtentor och annat 💪🏻
 
Testa då att vara chef för en sådan person :meh: Jag fick anstränga mig för att inte bli riktigt irriterad (jag är ALLTID professionell i jobbsituationer).

Hen fick ett nytt jobb över juluppehållet och jag grinade inte :angel:
I det här fallet är jag tyvärr chef för hen, eller rättare sagt chef för projektet där hen spelar en väldigt viktig roll. Så det faller liksom tillbaka på mig, alltihop, och det är upp till mig att reda ut skiten... Jag får rätt mycket stöttning av min chef, som är chef över oss båda och mer än väl känner till hur besvärlig kollegan kan vara, men det hjälper inte alltid. Skulle absolut inte ha något emot om det råkade dyka upp ett nytt jobb för kollegan, helst typ igår :angel:
 
I det här fallet är jag tyvärr chef för hen, eller rättare sagt chef för projektet där hen spelar en väldigt viktig roll. Så det faller liksom tillbaka på mig, alltihop, och det är upp till mig att reda ut skiten... Jag får rätt mycket stöttning av min chef, som är chef över oss båda och mer än väl känner till hur besvärlig kollegan kan vara, men det hjälper inte alltid. Skulle absolut inte ha något emot om det råkade dyka upp ett nytt jobb för kollegan, helst typ igår :angel:

"Vill du ta en anställningsintervju på arbetstid? Absolut, det går jättebra. Kör på bara!" :D

Kan typ ha varit något sådant scenario i mitt fall :angel:
 
Tack :heart

Jag håller verkligen med i det ni alla säger och älskar när jag får vara glad för att det går bra för andra!

Men personligen har jag ändå så svårt att säga att jag är nöjd med något jag har gjort/presterat. Jag tror att det hör ihop med att jag alltid fått höra att jag ”är för duktig för att ha svårigheter”. Så om jag öppnar upp mig och säger att något gick jättebra så säger min hjärna direkt till mig att folk kommer börja tveka på att jag har någon diagnos och att jag inte kan ha ett så stort stödbehov.
Men bra betyg i skolan är så klart inte = inga svårigheter!

Jag har faktiskt inte berättat för min pappa om mina betyg/omdömen än, och då har jag ändå vetat om det ena i snart en och en halv vecka :o Så att skriva det öppet här var inte självklart. Men efter er fina respons så kanske jag vågar berätta ikväll :love::)
Hörrö, skärp dig! ;)

Du når resultaten MED den stöttning du får.
Du är duktig och att du gör så bra ifrån dig innebär bara att du får den stöttning du är berättigad till.
:heart
 
Äter en liten fruktsallad och myser efter en lång skön promenad i solen. Inte så varmt kanske men solen gav en härlig vårkänsla. Jag gick där och glodde efter vårtecken, knoppar, kanske någon liten snödroppe - men nä. Däremot skön sol, blå himmel, ljus mellan grenarna i träden... :love:

Det går åt rätt håll!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
66 67 68
Svar
1 347
· Visningar
37 464
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 747
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp