Vad gör vi del CXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Även om jag fått gjort mycket idag så har jag fortfarande inte skickat egenremissen. Märker att jag drar på det... man har funnit en genetisk sjukdom i släkten som kan förklara min pappas plötsliga död - och remissen gäller genetisk utredning för att se om jag har den. Imorgon MÅSTE jag skicka den.
 
Nyss kommit hem från stallet. Skrittvända med stora hästen och jag förstår inte hur hon lyckas hitta så mycket spöken. Idag var grusvägen hon gick på farlig vid några tillfällen :cautious:
Imorgon ska vi till veterinären igen och behandla, jag hoppas på att hästen kan trampa in i lådan snällt men tänker ta med longerlina :angel:
 
Jag kikar på hundannonser och drömmer lite :love: men dröjer nåt/några år för jag har lovat mig själv fixa tråksaker som körkort och få upp bufferten bättre först.
Pratade hund med en kollega idag och svarade på lite frågor om hur det var att va fodervärd åt försvarets hundar. Nu var det väl typ 10 år sen eller nåt sånt, och jag hade inte kvar hunden hela perioden men lite kunde jag ju svara på:)Avhöll mig från att kläcka ur mig att jag aldrig i livet skulle göra om det :crazy: Men blev så otroligt hundsugen efteråt, jag saknar verkligen ha hund :love: Tur man kan drömma och fundera ut ras o sånt tills det blir dags :D
 
Ja. Eller nå, förhoppningsvis hugger hon maten och inte mig förstås. :)
Hon är en sandboa, så hon ligger och lurar under substratet och dyker upp som en liten muräna när man drar musen förbi gömstället. Alltid spännande.
1615236851114.webp

Som i Dune!
 
Nyss kommit hem från stallet. Skrittvända med stora hästen och jag förstår inte hur hon lyckas hitta så mycket spöken. Idag var grusvägen hon gick på farlig vid några tillfällen :cautious:
Imorgon ska vi till veterinären igen och behandla, jag hoppas på att hästen kan trampa in i lådan snällt men tänker ta med longerlina :angel:
Min medryttarhäst slängde sig 5 ggr när han skulle gå förbi en ponny... Han kopplar inte att hästar kan komma i små format tror jag...
 
Hemma från ridskolan. Det blir alltid så sent på måndagar, men vad gör det när A får hjälpa till med nattningen av ridskolan? Idag fick hon släppa ut en massa ponnysar och sen hämta en av de nya som ska sova med de andra för första gången efter karantänen :heart Sen vi kom hem har jag också hunnit äta, göra färdigt och lämnat in en uppgift och läst lite mail :up: Men nu måste jag sova, eller iaf varva ner, voff kommer 7.15 imorgon bitti!
 
Jag minns när de först introducerade 'travskolan' med russ och shettisar på Skellefteå travbana. Aldrig sett så många hysteriska varmblod framför vagnarna som de första månaderna. 😅
Därför jag är så glad att de bor många olika typer av hästar runt oss så våra fjantiga varmblod är vana 😂 Fast Trulis är jätte nyfiken på små shettisar i vagn 😍 Han skulle nog följa efter dem om han fick 😂
 
Imorgon hoppas jag att jag kan börja räkna ned 48 timmar symtomfri. Knappt ens nysit på eftermiddagen/kvällen. Tacka den som kom på att de finns hjälp mot när de gör ont i bihålorna 😝 Klättrar ju på väggarna 😂 Men en sak har jag lärt mig från förr iaf att de egentligen inte är någon ide att försöka göra några större projekt när jag blir sjuk. Förr kunde jag jobba med 40 graders feber ( jobbade med hästar och djur) och vägrade ringa och sjukanmäla mig för de kändes som jag svek. Men man lär sig den hårda vägen. Fast mesta dels varit stilla i helgen förutom några mindre projekt som inte direkt varit ansträngande. Jag till hör den del av befolkningen som kan bli helt däckad av en vanlig liten sketen förkylning.. Skyller på dåliga gener :angel:
 
På tal om shettisar så sitter jag och skannar olika sidor på nätet för att försöka hitta en ny kompis till ponnyn och till oss.
Hade gärna behållt en av dom vi fått låna in, men min kompis verkar inte vilja sälja för då måste hon ju leta ny istället :p.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
66 67 68
Svar
1 356
· Visningar
37 712
Senast: Soffan74
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 748
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp