Vad gör vi del CXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hjälp mot när det gör ont i bihålorna? Tell me your secrets!
Får bihåleinflammation varenda gång jag blir förkyld och blir typ handikappad pga bihålorna. :angel:
Samma här! Pillar i mig naturläkemedel 😂💪🏻 Ända som hjälper har jag kommit på. Köper på apoteket en grön tablett man pillar i sig tre gånger om dagen ska kolla vad den heter. Men kört med den i flera år fixar inte ens vanlig förkylning utan att bihålorna säger upp sig 😩
 
Min haflinger skenade iväg från två shettisar :angel:
Hon hade gått i samma hage som en annan shettis så hur tankegången gick där vet jag inte, men de var hemska :laugh:
Grannen hade mage att lägga på ett färgglatt täcke med massa smileys på sin shettis. Hästen höll på att smälla av när vi skulle rida förbi och detta monster rörde sig mot honom :angel: Han är också en sån som gärna letar spöken när saker inte passar herrn så man vet liksom aldrig vad som ska reageras på för dagen haha. Men skäckar är big no-no för de ser ut som kossor.
 
Samma här! Pillar i mig naturläkemedel 😂💪🏻 Ända som hjälper har jag kommit på. Köper på apoteket en grön tablett man pillar i sig tre gånger om dagen ska kolla vad den heter. Men kört med den i flera år fixar inte ens vanlig förkylning utan att bihålorna säger upp sig 😩
Ja, kolla gärna! Det är en kamp att hålla bihålorna glada, och jag har massa knep men inget som funkar 100%. Gör jag inget slutar det att jag måste sitta blickstilla på en stol och inte röra mig. Rör jag mig smärtar det så mycket att jag kräks, rör jag mig inte är smärtan typ på nivå med när jag bröt höften 🤦‍♀️ Hatar bihålorna. :rage:
 
Alltså den där utställningen där de hade ambitiösa planer på vad de skulle göra har spårat ur likt den där Yrrol sketchen där de ska komma på vad de ska köpa till chefen på 50-års dagen.

Nu ska man tydligen ha ett fantasislott och dockor med högtalare och grejer? :rofl: Snälla någon rädda mig :rofl::arghh:
 
Grannen hade mage att lägga på ett färgglatt täcke med massa smileys på sin shettis. Hästen höll på att smälla av när vi skulle rida förbi och detta monster rörde sig mot honom :angel: Han är också en sån som gärna letar spöken när saker inte passar herrn så man vet liksom aldrig vad som ska reageras på för dagen haha. Men skäckar är big no-no för de ser ut som kossor.
Kallblodstravaren jag red hade ett gäng saker som var läskiga. Skotrar, barnvagnar och shettisar var riktigt otäcka och resulterade i några skenturer. Även en ponny med rissla orsakade det. Kommer ihåg att jag tog med honom till ridhuset, där det var ett gäng hästar. En kom in utifrån och hade reflextäcke på sig. Det gick bra tills den tog av täcket och det var en VIT häst under..

En annan kallblodstravare skulle jag rid-värma på rakbanan på travet. Man rider hyfsat snabb trav vid uppvärmning. Vi kom ikapp en shettis. Jag skulle tro att rakbanan var 15 meter bred? Kallblodet vågade inte passera.... :laugh:
 
Jag har fått för mig att jag vill ha ett eget arbetsrum uppe, det medför att jag först måste röja ett annat rum för att omstrukturera alla saker och möbler.
Jag undrar lite vad jag gett mig in på... O_o
Hästtransporten är iaf parkerad utanför ytterdörren för att ta emot allt som ska kastas.
 
Hästen är nu på transporten, om än efter lite skuttande. Nu är det stopp på vägen, verkar vara en olycka för det är både ambulans och räddningstjänst här. Inte uppskattat av hästen att stå still men det får hon göra ändå.
 
Kommer få mer att göra på jobbet, men det gör inget. Tror inte det kommer bli övermäktigt utan blir bra när jag fått in nya rutiner :) Roliga saker också så det känns bra!

Nu ska jag byta om och ta en skogspromenad med hunden. Gissa om jag blev paff när jag vaknade till vinter i morse 😅 Snön har varit borta så länge nu så den kunde ha väntat till nästa vinter istället. Men men, fint är det iallafall med strålande sol.
 
Ja, kolla gärna! Det är en kamp att hålla bihålorna glada, och jag har massa knep men inget som funkar 100%. Gör jag inget slutar det att jag måste sitta blickstilla på en stol och inte röra mig. Rör jag mig smärtar det så mycket att jag kräks, rör jag mig inte är smärtan typ på nivå med när jag bröt höften 🤦‍♀️ Hatar bihålorna. :rage:
30D7CB42-0C08-4DD6-9C3C-A3E2A5FEE88E.webp

Jag känner mig så snäll så du får en bild istället 😅☺️ Fick tipset av min pappa för flera år sedan då han har samma problem. Jag är misstänksam mot allt som heter mediciner och tabletter då jag fått ätit så mycket mediciner genom åren. Tänkte vad är de här för hokus pokus han kommer släpandes med 😂 Men börjar jag ta dem direkt vid förkylningssymptom slipper jag de extrema huvudvärken som blir när jag blir tät i näsan/bihålorna. De hette något annat förut men bytt namn, men fungerar lika bra! Köper dem på apoteket 😉
 
Visa bifogad fil 65893
Jag känner mig så snäll så du får en bild istället 😅☺️ Fick tipset av min pappa för flera år sedan då han har samma problem. Jag är misstänksam mot allt som heter mediciner och tabletter då jag fått ätit så mycket mediciner genom åren. Tänkte vad är de här för hokus pokus han kommer släpandes med 😂 Men börjar jag ta dem direkt vid förkylningssymptom slipper jag de extrema huvudvärken som blir när jag blir tät i näsan/bihålorna. De hette något annat förut men bytt namn, men fungerar lika bra! Köper dem på apoteket 😉
Tack! Ska köpa och ha hemma till nästa gång. :bow: Värt ett försök!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
67 68 69
Svar
1 367
· Visningar
37 994
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 748
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp